Gå til innhold

Billige reiser for tre voksne i august?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet

Vi er tre voksne som ønsker en ukes ferie på et varmt sted der det er varmt i vannet (badeferie), f.eks. fra 7. august.

Vi tenker på at vi kan kjøpe flybillett med hotell, eller at vi leier selv på egenhånd en leilighet (fullt utstyrt).

Tenkte Bulgaria, Hellas, Kroatia eller lignende...

Vi ønsker en så billig tur som mulig, og ser foreløpig ikke så mye billigturer.

Har noen tips her til oss?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har sjekket www.ticket.no, www.sagasolreiser.no, www.lilleputt.no, m.fl., men det ser ikke ut til at en eneste har noen billige turer.

Er det slutt på billigturene nå plutselig? :overrasket::forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

ja, det ser sånn ut, desverre.

vi reiste på midten av juni, da var det råbillig. vet ikke om det alltid er sånn? for da kan jeg planlegge litt bedre neste gang.

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Skal vel godt gjøres at noen selskaper pusher mange billige turer, så lenge de VET at folk skal ut og reise uansett??

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Er det i det hele tatt noe som egentlig er restplasser mer? Har de siste to årene forsøkt å få tak i billige restplass-billetter, men prisene ligger jo skyhøyt til og med dagen før avreise.

Ville nok sjekket en del på internett re overnatting. Ofte er det mye penger å spare på å lete opp bosted selv fremfor å velge charter.

Flybilletter på rutefly bør bestilles så tidlig som mulig. Min erfaring er at jo nærmere du kommer avreise, jo dyrere blir billettene, men at du kan få rimelige billetter hvis du er tidlig ute.

Gjest Gjest
Skrevet

Merkelig altså, før kunne man jo bestille retsplassbilletter.

Hvis jeg vet nå at jeg vil på ferie en uke i august, så mener dere her at det er billigst å bestille flybillettene nå, og ikke i slutten av juli?

Tenkte på avbestillinger og at det er imeligere like før, samtidig som mange er ferdig med ferien sin i begynnelsen av august?

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Merkelig altså, før kunne man jo bestille retsplassbilletter.

Hvis jeg vet nå at jeg vil på ferie en uke i august, så mener dere her at det er billigst å bestille flybillettene nå, og ikke i slutten av juli?

Tenkte på avbestillinger og at det er imeligere like før, samtidig som mange er ferdig med ferien sin i begynnelsen av august?

Du får fortsatt bestilt restplassbilletter, det er bare ikke så lett å gjøre kupp lenger. Jeg så etter restplassbillett til Gran Canaria for ett par uker siden, og da kostet turene like mye som ordinært +/- inkl dagen før avreise. Valgte da å ikke kjøpe noe.

Når det gjelder billige flybilletter på rutefly til august, ble de sikkert solgt for mange måneder siden. Jeg kjøpte flybilletter til 2 reisemål i henholdsvis januar og februar, samt en i april. Den jeg kjøpte i april, betalte jeg ganske mange flere tusen for enn jeg ville gjort hvis jeg også hadde kjøpt denne i januar/februar.

Så det lønner seg på rutefly å være tidlig ute, men jeg ville ikke si at slutten av juli med reise i august er tidlig ute.

Det skader jo ikke å prøve. Om du får billige billetter eller ikke avhenger jo også av hvor høye krav du stiller og om reisemålet er populært..

Hvor hadde du/dere tenkt dere?

Skrevet

dere kan jo se om dere finne billig flybillett til athen, også dra på øyhopping?

massevis av ferger som drar ut til de mange greske øyene...

Gjest Gjest
Skrevet

Takker for alle tipsene.

Vi har nå bestilt reisen, men den var ikke spesielt billig (vi var jo ute etter noe billig denne gangen, så vi heller kan bruke penger på opplevelser, framfor reise og å bo).

Hva er egentlig en "billig" reise prismessig? For eksempel fly t/r Kroatia, Bulgaria, Hellas eller Kypros, og en uke på et mer enn gjennomsnittelig bra hotell?

Hva mener dere? :)

Gjest Kattinka
Skrevet

Solfaktor.no har pakketurer til Tunis,Bulgaria og Menorca den 7/8 august fra 2698-3200kr. Ikke akuråbilligt men....?

Gjest Gjest
Skrevet

Fra midten av august kan man få 14 dager i syden for 2000,- inkludert reise og opphold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...