Gå til innhold

Noen som har tatt keisersnitt her?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Når jeg skal føde, vil jeg ta keisersnitt grunnet mye tøffe fødsler i familien.

jeg er veldig lita, og i min familie har vi alle vært barn på nesten 5 kg. Med andre ord, veldig tøffe, vonde fødsler...

Kan noen fortelle meg litt om keisersnitt?

Hva er pluss og minus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visst du ønsker et planlagt keisersnitt pga. "fødselsangst" må du gjennom en samtale med fødselslege og jordmor. Flere og flere kvinner ønsker seg et planlagt keisersnitt og jeg tror ofte at sykehuspersonalet prøver å redusere dette tallet og få dem til å føde naturlig.

Du bør iallefall få målt bekkenet ditt, siden du ikke er så høy.

Bakdelen med et keisersnitt er jo at du ikke kommer seg så fort igjen som etter en vanlig fødsel. Du ligger ofte noen dager lengre på sykehuset , det er tross alt en omfattende operasjon. Å le eller hoste er ikke særlig godt, men det er det gjerne ikke for de som har født heller; de har jo også ofte noen sting....

Det tar også noen dager lengre før kropppen skjønner hva som er skjedd og melkeproduksjonen settes i gang. Kroppen bruker lengre tid til å komme til hektene igjen, og har et stort arr på magen, som forsvinner gradvis.

Jeg har hatt to akutte keisersnitt pga. komplikasjoner under fødslene, og begge ungene mine har veid nesten 5 kg. Jeg syns begge gangene at det var greit de ble tatt med keisersnitt selv om jeg ikke fikk fullført fødslene. Slapp unna den verste smerten og "sparte" iallefall underlivet mitt. Det er harde fødsler i min familie også, mamma gråt av lettelse da hun hørte at jeg fikk keisersnitt. Jeg har hørt mange bemerkninger om at man føler seg mindre kvinne og at det tar lengre tid å bli glad i barnet sitt visst man ikke får føde naturlig....dette er totalt vas!!! Tull og tøys. Kvinner er forskjellige og jeg føler at dette var det riktige for meg.

Hilsen Tes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har 3keisersnitt,mitt første endte akutt pga trangt bekken.De neste 2 ble planlagt.Man sparer underlivet,men jeg ble helt sammenvokst i bukhulen etterpå og fiff store smerter, så nå etter 3 underlivs operasjoner for å fjerne disse sammenvoksninger+alt jeg har i underlivet(har venstre eggstokk og eggleder igjen)sammenvoksninger kommer igjen og igjen og nå er det ikke mere de kan gjøre for meg,har gått sykmeld i ett år er nå på attføring,må ta smertestillende hver dag.Sier ikke dette forå skremme deg men det er ting som kan skje.Og de har sakt til meg at det er etter keisersnittene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S B

Har tre barn to vanlige fødsler og ett keisersnitt. Selv foretrekker jeg vanlig fødsel. Dette kommer av at keisersnitt er en av de største operasjoner som blir foretatt. De skjærer gjennom ganske mange lag med vev og muskler og såret svir godt i tiden etterpå. Det gjør det forøvrig ved vanlig fødsel også, men noe mer ved keisersnitt. Syntes ikke melkeproduksjonen kom noe senere i gang v ks og jeg elsker keiseren min like mye som de andre to. Dersom noen skulle si til deg at det er fare for at du ikke skal elske et keiserbarn, avvis dem som løgnere. Jeg hadde veldig sterke etterveer etter ks, faktisk nok til at det var det jeg kvidde meg mest til med minstemanns fødsel. Den engstelsen kunne jeg spart meg, men ingen hadde fortalt meg at etterveer v ks er som oftes lengre og vondere enn ved vanlig fødsel. Dersom du engster deg for fødselen bør du be legen din om å få bekkenet og barnet målt for å se om du kan klare en vanlig fødsel. Dersom der er den minste tvil - ta keisersnitt. Det er bedre å være forberdt på ks enn å måtte ta det langt ute i fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg har hatt et hastesnitt pga at babyen fikk så høy puls. ikke så veldig moro.

jeg var ikke oppe fra senga før etter 2 dager. hadde VELDIG vondt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn og nå sist måtte jeg ta keisersnitt.

Det er den fødselen jeg husker best og som jeg IKKE ville gå gjennom en gang til. Smertene etter snittet og slitet med amminga. Og så hadde jeg litt større problemer med morsfølelsen etter snittet. Hadde ikke fått født henne og følte ikke at jeg var ferdig med graviditeten.

Vil til slutt legge til at jeg ikke har hatt noen lettvindte fødsler. Med mellomste var helt utrolig tøff (han veide 5 kilo) men jeg ville heller velge en vond fødsel enn et keisersnitt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...