Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 har du enkelte råvarer eller andre produkter du alltid har et lager av,eller alltid må ha på plass i kjøleskapet/fryser/matskapet? jeg har som regel alltid pastasaus på glass, fullkornsskruer,agurk,purre,løk,epler,pærer,knekkebrød,tandorimarinade på pose,noe potetgull og kjeks(men det spises opp fort,hehe)...og saft!
Gjest gjesta Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 - Sukker og forskjellige sorter mel - Posesupper - Fullkornspasta - Hermetiske ananas og mais - Melis - Tomatpure - Kakao - Saft - Knekkebrød - Melk - Egg Det er jo så mye jo, men dette var iallefall basisutvalget
Arkana Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Tørrvarer: forskjellige typer pasta og ris couscous hermetiske tomater hermetiske bønner tomatpuré diverse krydder forskjellige typer mel, korn o.l. potetmel/maisenna kaffe sukker og melis kokesjokolade diverse bakevarer som gelatin, bakepulver, vaniljesukker, natron osv kakao tørrgjær kjeks knekkebrød popcorn nøtter hermetisk mais oljer eddiker worcestershiresaus fond/buljong Fryser: brød/rundstykker variert utvalg kjøtt vin eggehviter som har blitt til overs iskrem erter (eneste frosne grønnsak vi spiser) Annet: løk hvitløk melk egg salat frukt ost gulrøtter majones smør/margarin sennep rømme soyasaus honning Og sikker mye mye mer, men det var dette jeg kom på akkurat nå. Kjøkkenskapene og kjøleskapet er stort sett alltid fulle.
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 (endret) Mel, grovt og fint, hvete, rug og bygg + andre bakevarer sukker og salt honning og mørk sirup kakao, og 70% kokesjokolade pasta og forskjellige typer nudler coscous ris krydder(mye forskjellig) hermetikk, tomatpure, hakka tomater, kokosmelk karripasta og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på akkurat nå, tatt i betrakning at det eneste halvfabrikata vi bruker er karripasta, buljongterning, og sweet chilisaus. Endret 6. juli 2006 av pulverheksa
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 Jeg har alltid syltetøy, rømme og salsa...blir gal om noe av dette mangler!!!
Sahara Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 Brød, melk, bananer, ost og egg MÅ jeg alltid ha.
magolia Skrevet 10. juli 2006 #7 Skrevet 10. juli 2006 Tomat, agurk, magerost, knekkebrød, havregryn, suketter og kanet er noe jeg alltid MÅ ha tilgjengelig. Kunne levd lenge på det!
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #9 Skrevet 10. juli 2006 Knekkebrød, gulost, ekstra lettmelk eller skummet melk, brus og kaffe.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #10 Skrevet 10. juli 2006 Melk, egg, norvegia,bananer, knekkebrød, pasta, hvetemel, sukker, bakepulver, vaniljesukker, kakao.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #11 Skrevet 10. juli 2006 Fryser: brød/rundstykker variert utvalg kjøtt vin eggehviter som har blitt til overs iskrem erter (eneste frosne grønnsak vi spiser) ← Har du vin i fryseren Selv må jeg alltid ha hermetiske erter i skapet. Det erstatter grønnsaker hvis jeg ikke har fått kommet meg til butikken og kjøpt friske grønnsaker.
Arkana Skrevet 10. juli 2006 #12 Skrevet 10. juli 2006 Har du vin i fryseren ← Jepp, passer ypperlig til sauser, supper, gryteretter e.l. Jeg drikker ikke vin, og bruker sjelden en hel flaske om gangen til matlaging, så da fryser jeg den istedet.
Gjest Gus Skrevet 10. juli 2006 #13 Skrevet 10. juli 2006 Har du vin i fryseren ← Det har da vi også. Glimrende til matlaging, for det holder bedre der enn i romtemperatur.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2006 #14 Skrevet 10. juli 2006 Et utvalg: I skapet; ris, fullkornpasta, couscous, nudler, knekkebrød, div. bønner, linser og kikerter (både på boks og tørkede), ellers tunfisk på boks, tomater på boks, ansjos, leverpostei, makrell i tomat. Ulike krydder, oljer, eddik. Pinjekjerner, rosiner, mandler, valnøtter. Espresso og presskannekaffe. I kjøleskapet: Pesto, kapers, soltørkede tomater, oliven, Kesam, matyoghurt, drikkeyoghurt, egg, parmesan, et utvalg andre oster (for eksempel chevre, gorgonzola, cheddar, feta), løk, hvitløk, gulrøtter, squash, aubergine, drikkeyoghurt til meg og hunden, skummet melk til mannen. Gjerne en flaske riesling eller annen god hvitvin, av og til øl. Kullsyrevann (jeg er avhengig). I fryseren: Kyllingfilet og div. fisk, isbiter
yvoesp Skrevet 10. juli 2006 #15 Skrevet 10. juli 2006 Skapet: hvetemel, sukker, vestlandslefser, spaghetti, ris, saft, kakao, røyk, bakepulver, vaniljesukker, hundekjeks, kaffe, olje, krydder, frokostblandinger. Kjøleskapet: Margarin, smør, hvitost, majones, brus, carambole, paprika, mais, leverpostei Fryseren: brød
magolia Skrevet 11. juli 2006 #16 Skrevet 11. juli 2006 Fryser: eggehviter som har blitt til overs Viste ikke at man kunne fryse eggehviter, men det er jo genialt. Hva egner de seg til etter frysing?
Arkana Skrevet 11. juli 2006 #17 Skrevet 11. juli 2006 Viste ikke at man kunne fryse eggehviter, men det er jo genialt. Hva egner de seg til etter frysing? ← De kan brukes til akkurat det samme etter frysing som når de er ferske. Jeg bruker dem vel mest til pavlova eller marengstopp på kaker/paier.
Gjest Fruktfat Skrevet 11. juli 2006 #18 Skrevet 11. juli 2006 har faktisk ikke noe jeg MÅ ha i skap/kjøleskap... kan gå dager uten melk, smør, ost, brød, sukker, osv.
Gjest Mea Culpa Skrevet 11. juli 2006 #19 Skrevet 11. juli 2006 Må ha: bananer havregryn hermetiske bønner frossen grønnsaksblanding fisk rismelk Kjedelig, jeg?
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #20 Skrevet 11. juli 2006 For å skjære ned til beinet, så MÅ jeg på død og liv(helt sant!) ha følgende: -Melk -Kaffe+ suketter -Sesamknekkebrød -Hvitost -Brunost -Agurk og paprika -Potetgull -Rødvin, så jeg kan ta meg et glass en gang i blant. Med dette kunne jeg levd livet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå