Gå til innhold

Jersey's dagbok! :)


Gjest Jersey

Anbefalte innlegg

Gjest Jersey

Nå har jeg tenkt til å lage en liten dagbok her, mest for min egen del. Den kommer til å bestå mest av sykdomsoppdateringer, siden jeg er under utredning for noe legene sliter med å finne ut hva er :tristbla:

Kommer sikkert til å skrive om andre ting også, men er greit å få ned tanker og notater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malina

:vinke:

Ikke noe artig å lese at du er syk. Håper uansett legene finner ut hva det er, og at du snart blir frisk igjen! :klem:

Gratulerer med dagbok, ihvertfall!

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: vi jeg si til deg og dagboka di :)

Du, hvorfor kaller du deg Jersey? Har du vært på Jersey (Engelsk kanaløy)??? :)

Ble bare litt nysgjerrig her nå.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jersey

Takk :klem:

Kallenavnet ja...hehe...er egentlig tilfeldig at jeg kaller meg det. Satt og tittet på ferier når jeg registrerte meg, og leste litt om Jersey... Derfor endte det opp med at jeg registrerte meg som Jersey ;) Har fremdeles ikke vært der da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

hei hei :)

Gratulerer med dagbok :)

Håper legene finner ut hva som feiler deg sånn at du blir fort frisk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jersey

Hmmm...skal vi se...

De undersøkelsene som er gjort hittil er:

-Gastroskopi for to måneder siden (funnet en betennelse på tolvfingertarmen, som nå er borte.....? )

-koloskopi -ingen funn.

-Blodprøver - noe forhøyet leukocytter, men ikke nå lenger.

-MR av hode, nakke og rygg - funn: kun at det var noe svak slitasje i ryggen.

-CT av thorax (lunger) og abdomen (mage) - Ikke fått svar enda.

-blodprøver - binyrene/hormon - Ikke fått svar enda.

Symptomene mine:

-Svak feber.

-Svimmelhet.

-Smerter i venstre ben, og svakhet.

-Sterk svette, spesielt natten.

-Tungpusthet.

-Petekkier (små hudblødninger) på kroppen - flest på armen.

-Sterk slapphet.

-Har nå ørebetennelse i tillegg til alt dette, fikk det idag. :tristbla:

Tja...Ble visst mye her gitt, om noen har noen tanker rundt dette, så spytt ut...Kan være noe legen og jeg ikke har tenkt tanken på ;)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jersey.

Har de sjekket hvorfor du har en svakhet i det ene benet? Og smertene?

Har du smerte i hele benet, eller deler av det? Har du vondt når du tråkker på benet / bruker benet eller også når benet er i ro? Er det leddene du har smerter i, eller er det og andre steder? Er du henvist til revmatolog?

Slapphet. Karer du å sette en nærmere beskrivelse på slappheten? Er du like slapp om morgene som om kvelden? Hjelper det med en hvil? Er du slapp som etter trening eller er det en enorm fysisk utmattelse i hele kroppen som det tar tid å komme seg ovenpå igjen?

Har du fått sjekket electrolyt-balansen i kroppen din? En blodprøve.

Eller B12 lageret ditt?

Jernlageret?

Husk å fortelle legen din om ALLe både små og store plager du har. Ha gjerne en bok hvor du skriver opp for hver dag hvile plager du har og ta den med til legen din. Det er ikke alltid like lett å huske alt !

Ønsker deg lykke til.

Ceca ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jersey
Hei Jersey.

Har de sjekket hvorfor du har en svakhet i  det ene benet? Og smertene?

Har du smerte i hele benet, eller deler av det?  Har du vondt når du tråkker på benet / bruker benet eller også når benet er i ro? Er det leddene du har smerter i, eller er det og andre steder?  Er du henvist til revmatolog?

Slapphet. Karer du å sette en nærmere beskrivelse på slappheten? Er du like slapp om morgene som om kvelden? Hjelper det med en hvil? Er du slapp som etter trening eller er det en enorm fysisk utmattelse i hele kroppen som det tar tid å komme seg ovenpå igjen?

Har du fått sjekket electrolyt-balansen i kroppen din? En blodprøve.

Eller B12 lageret ditt?

Jernlageret?

Husk å fortelle legen din om ALLe både små og store plager du har. Ha gjerne en bok hvor du skriver opp for hver dag hvile plager du har  og ta den med til legen din. Det er ikke alltid like lett å huske alt !

Ønsker deg lykke til.

Ceca  ;)

Smertene i benet synes jeg er vanskelig å forklare egentlig, de kommer og går, men er verst når jeg sitter i ro. Svakheten mistenkte de først at var et tegn på MS, men MR er tatt to ganger nå, uten noen forandringer der, så det er så og si utelukket.

Utover det så har en nevrolog tittet på meg og testet litt rundt benet, og konkluderte med at det ikke egentlig var noe spesielt fremtreden svakhet i benet.

Jeg er ikke blitt henvist til revmatolog, men har nettopp tatt en blodprøve hvor de ihvertfall skulle sjekke reumatorisk faktor eller noe lignende.

Når det gjelder slappheten, så er det ganske ille. Jeg kan sove i timesvis, altså alt fra 16 timer og oppover i verste fall, i tillegg til at når jeg våkner så er jeg ikke noe uthvilt i det hele tatt, uansett hvor lite eller mye jeg har sovet. Trene klarer jeg ikke lenger, og er heldig hvis jeg klarer å gå en tur, og slik har jeg aldri vært før! :sur:

Denne uken f.eks har det vært mye stress med undersøkelser (CT, blodprøver osv...) i tillegg til dødsfall i familien, og idag våknet jeg kl halv fem på dagen (!!) og var helt "død" i kroppen...altså hele kroppen var utslitt.

Electrolyt-balansen vet jeg ikke om har blitt sjekket...hva er det for en blodprøve?

Men b12 er sjekket (men har ikke fått svar enda.)

Og jernlageret er helt fint.

Hva gjør en reumatolog forresten? Hva slags undersøkelser? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jersey

Vel...idag har jeg slappet av hjemme, er ikke stort annet å gjøre når jeg er så slapp. Føler meg veldig tungpustet, og klarer ikke riste av meg den følelsen av at det er noe som ikke skal "være her" i kroppen min :tristbla:

På mandag får jeg vel svar på en del prøver, blant annet de binyre-prøvene, og blodkulturen min :) Kanskje CT-svarene har kommet også...Håper det :sjenert:

Ellers så lurer jeg på om jeg kan ha fått tilbake betennelsen på tolvfingertarmen, siden det "suger" så fælt i magen :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jersey

Vel...idag har dagen gått sakte, jeg sov lenge, og er fremdeles like syk, og bekymret. Snille samboeren min passer på meg, og overrasker stadig med ting jeg liker som han tar med seg hjem....For det meste godteri :ler:

Gruer meg skikkelig til imorgen, for da får jeg vel svar på noen undersøkelser tenker jeg :sjenert: Håper virkelig det ikke er noe alvorlig! :tristbla:

Om ca to uker skal jeg på ferie til Danmark, så håper jeg er hakket bedre da, eller ihvertfall har kommet litt nærmere en diagnose - har gledet meg så lenge til den ferien, men nå gruer jeg meg mest, siden jeg er så slapp hele tida. Men men, jeg får ta tiden til hjelp ;)

Siden jeg sitter mye inne, og ikke får gjort stort "fornuftig" så tenkte jeg at jeg skulle lage en hjemmeside...Noen som vet hvor og hvordan jeg gjør det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina

Trist å lese at formen ikke er helt topp! Håper virkelig de finner ut mer og at du kommer i bedre form snart! Var nokså alvorlig syk for en stund siden selv,så vet litt åssen det er å være redd for hva ting kan være og leve i en uvisshet en periode. Men så skjønner man etterhvert at de kloke hodene på sykehuset kan ufattelig mye og i disse dager har de behandling mot det meste. Evig takknemlig for at jeg bor i Norge!

STOR tenker-på-deg- :klem:

Siden jeg sitter mye inne, og ikke får gjort stort "fornuftig" så tenkte jeg at jeg skulle lage en hjemmeside...Noen som vet hvor og hvordan jeg gjør det?  :)

Spør inne på "data-forumet" her på KG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jersey

Hehe...Ja, jeg hadde skikkelig problemer med å få sove i natt. :)

Idag har jeg fått svar på CT-prøvene...Disse var det ikke noe galt med :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jersey

Ja, det var godt å høre. Men ble oppringt anngående de blodprøvene jeg tok på morgen og kveld (kortisol, ACTH), og de var visst forhøyet, men mer info fikk jeg ikke. Jeg skulle bli oppringt senere igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jersey

Nå ble jeg oppringt igjen, og det viste seg at de var litt forhøyet, så jeg skal ta nye prøver om en måned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...