Gå til innhold

Pi@ Trollmor

Pi@

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Jeg er enig med deg Xavia at blødningen mest sannsynligvis kom pga sex, men det er ikke bestandig like lett å være rasjonell  :sjenert:.

Det vet jeg alt om! :klem:

Jeg hadde også en blødning i dette svangerskapet. Tror det var rundt uke 25-26 eller noe. Det kom etter sex, og stoppet så og si opp igjen. Likevel følte jeg for en sjekk hos legen. De tok det svært seriøst, fikk skviset meg inn rimelig kjapt, og det er jeg veldig glad for.

Godt at legen din også tar deg alvorlig. Skulle vel egentlig bare mangle. Man trenger litt ekstra TLC når man har mistet før og opplever blødning i nytt svangerskap.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snille legekontoret... Deilig å føle at man blir tatt på alvor! Synes du skal ta opp tidlig UL ja, tror du trenger en bekreftelse litt senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra legen. Ble ikke gjort noe annet enn å ta blodprøve for å måle hcg. Skal tilbake på mandag og så får jeg svar på det onsdag i neste uke. Synes legen er veldig forståelsesfull og grei. Jeg er helt enig i at måling av hcg er den beste løsningen nå i stedet for tidlig ul. Hjertet begynner å slå i disse dager og da er det bare flaks om det har begynt hvis jeg drar så tidlig. Tror det vil være en større belastning å dra på ul og ikke se noe enn å vente på en blodprøve. Alt i alt så føler jeg meg ganske så rolig nå. Jeg skulle bare ta kontakt med en gang hvis jeg begynte å blø igjen.

Fylte ikke ut noe helsekort nå. Synes det var VELDIG greit. For det første så er det kjedelig å ha ennå et helsekort liggende hvis det skulle gå galt igjen og få innkalling til ul osv. For det andre så betyr det at jeg skal til legen en gang til og får snakka litt mer med henne. Tar opp tidlig ul neste gang, jeg kan ikke akkurat si jeg gleder meg til uke 8....

Toblerone: Takk :klem:

Xavia: Når du sier det så husker jeg at du hadde en blødning. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt av fastlegen min. Synes hun er helt super. Godt å vite at jeg blir tatt seriøst uansett hva slags problem jeg kommer med, det har nemlig ikke vært tilfelle med leger jeg har hatt tidligere :tristbla:. :klem:

iss: Tar det opp når jeg skal på den vanlige kontrollen jeg ;). :klem:

magolia: Må egentlig si at det gikk bra hos legen. Hun var veldig positiv i allfall :). :klem:

Jeg er motsatt av alle andre, jeg blir kvalm etter jeg har spist og ikke før..... :ler:. Det blir kanskje slik når jeg skal sulte meg halvt i hjel før jeg skal få i meg noe mat :sjenert:. Men all kvalme er hjertelig velkommen, i allefall noen uker til ;)

Lurer på om jeg skal være så tøff og posivit og lage meg en teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Godt du har en forståelsesfull lege altså, og så er det bare å håpe på super hcg-stigning :sjarmor:

Også du, PM-innboksen din er full... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal faa deg en teller, jeg. Selv om positiv tenkning sikkert ikke har noen innvirkning paa hvordan et svangerskap utvikler seg, saa tror jeg det har mye aa si for psyken!

Krysser alt jeg har for at det ikke blir noe mer blod og at spiren har det bra der inne!

Godt nyttaar, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - gratulerer så mye med graviditeten :klem: Det var veldig koselig å komme tilbake til sånne nyheter :)

Skjønner at du får hetta når du får en liten blødning, men veldig bra at fastlegen din tar det seriøst, selv om det mest sannsynlig er helt i orden der inne :klem: Synes godt du kan be om tidlig UL jeg, særlig hvis du er urolig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at blødningen har stoppet og at du fikk legetime.

Er sikker på at det går bra og at du får positive resultater til neste uke :klem:

Men kanskje du må ta det litt med ro de første ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fankern også :frustrert:. Akkurat nå som jeg hadde begynt å slappe litt av, med kjempekvalme og ømme pupper så kom det rosa utflod på papiret igjen. Det her var ikke noe særlig :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Skjønner at det er kjipt, prøv å tenk på at 1/4 av gravide opplever blødninger uten at det er noe, og enda flere i begynnelsen av svangerskapet fordi kroppen fremdeles tror den skal ha mensen. Håper alt går bra :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner at dette er slitsomt! Som flere her skriver, så er småblødninger tidlig i svangerskapet vanlig, men det er klart at det lager stress. Og med din historie fra forrige gang blir det ikke bedre.

Krysser fingrene for deg, og håper at du har sett de siste bloddråpene på denne siden av 39 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Å nei. Nå skulle du jo bare slappe av med bekymringen jo :tristbla:

Skjønner godt du blir bekymra, men håper så inderlig det bare er uskyldige småblødninger :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tristbla: Naa ble jeg lei meg paa dine vegne. Sender masse gode tanker din vei, og krysser fortsatt alt jeg har for spiren din! :troest:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpt på do ca en gang i timen nå :sjenert:. Ikke kommet noe mer foreløpig verken på papiret eller truseinnlegget (her skal alt beskrives :rodme:). Det er for lite til at ting er i ferd med å komme ut, men jeg vet jo ikke om det er en begynnende abort eller om det er en uskyldig blødning. Så lenge blødningen ikke tar seg opp så går det her på et vis, siden jeg har hatt tydelige gravidsymptomer i dag og tempen holder seg høy (tatt opp igjen tempinga jeg :sjenert:).

Jeg har vært hos legen Xavia. Står om det på forrige side. Ble ikke tatt noen GU (ikke sikker på hvor mye di kan se på den) bare blodprøve som skal gjentas på mandag for å se på stigning/senkning av hcg.

Skulle ringe hvis jeg fikk igjen blødningene, men orka ikke ringe idag. Gjør det i morra for jeg klarer ikke gå på jobb når det er slik. Jeg blir så veldig sliten og orker heller ikke tanken på at skal være blid og serviceinnstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Høres veldig fornuftig ut å ringe legen i morgen synes jeg. Hvertfall om det kommer mere rosa... Skjønner godt omdu har problemer med å være blid og serviceinnstilt med sånne bekymringer i tankene :Nikke:

Tenker på deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Tenkte jeg skulle foreslå for deg før i dag at du kunne kontrollere med tempen, men så turte jeg ikke... :sjenert: Så jeg ble veldig glad når du når har sjekket den og den er høy fremdeles :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...