Gå til innhold

Pi@ Trollmor

Pi@

Anbefalte innlegg

Xavia: Det går faktisk ganske greit med meg. Fint å høre at det er flere som ikke blødde så mye, men hvis di fikk med alt ved utskrapningen så er det vel heller ingen grunn til å blø noe særlig. Kanskje du vet svaret på spørsmålet mitt i forrige innlegg? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd som svar på spørsmålet: Vent den anbefalte tiden på to uker... Vi hadde sex etter bare noen dager etter utskrapningen (da jeg hadde sluttet å blø), og jeg fikk en heftig infeksjon, og det vil du ikke ha. :riste: Jeg måtte ha en hestekur med to typer antibiotika...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det godt å lese at det etter forholdene går ganske bra med deg :klem:

Jeg blødde ikke noe særlig jeg heller etetr utskrapningen, hadde litt blodblandet utflod, det var det hele. Men jeg fikk komplikasjoner pga ufullstendig utskrapning. Vær obs på smerter, for det skal du ikke få :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp::sjokkbla: Nei, det har du helt rett i at jeg ikke vil ha. Prøvd å lese litt på nett og på en side om provosert abort står det at man skal vente til det har sluttet å blø. Hadde uansett tenkt å vente til neste uke, men kanskje jeg rett og slett må smøre meg med tålmodighet da :forvirret:. Har liksom tenkt at di har fått med seg alt når jeg ikke blør, men jeg skal selvfølgelig være obs. Har ikke noe vondt, har heller ikke hatt det siden rett etter utskrapningen. Takk for advarselene Epona :klem: Endret av Pi@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok fått med seg alt, du kan bare slappe slappe av. Jeg hadde jo blodtilblandet utflod OG smerter, og da det hadde vart en hel uke tok jeg kontakt og fikk ny UL, og det var masse rester.. Men det er normalt å blø litt, så ikek bekymre deg! :kose: Og skulle du lure på noe, så er det bare å ringe lege (f.eks rett til avdelingen der du var).

Og ang infeksjonsfaren, så har du tross alt et åpent sår både i livmorhalsen og i selve livmorhulen, derfor skal det ikke føres opp bakterier fra utsiden. Jeg fikk beskjed om å ikke bruke tampong en gang, men bind. Men vi klarte ikke styre oss her hjemme da :rodme: og det gikk jo galt, men jeg anbefaler altså å vente... :sjenert: Man kan gjøre andre ting enn akkurat samleie også ;)

:klem:

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epona: Synes det er veldig fint du skriver om akkurat slik du opplevde det jeg. Fikk akkurat den samme beskjeden om at ingen tampong. Hater bind, men jeg trenger det ikke nå så da er det greit :). Blir alternativer, men det er ikke akkurat det samme......... :sjenert:. Ja du skjønner :ler::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om jeg MÅ vente 2 uker med å ha sex etter utskrapningen så lenge jeg ikke blør? Vi skal ikke prøve, men jeg har bare så lyst :sjenert:

Du bør absolutt vente. Spesielt akkurat pga faren for infeksjoner som kjedde med Epona.

men hvis di fikk med alt ved utskrapningen så er det vel heller ingen grunn til å blø noe særlig.

Nemlig, det var det svaret jeg fikk. Får de med seg alt, så er det ikke noen grunn til å bø i lange tider. Jeg husker jeg spottet litt gjennom nesten hele den syklusen. En dag med litt mørkebrunt blod, så to danger til neste gang det kom litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det er etter forholdene bra med deg. Syns du er ei sterk jente jeg Pi@ :klem:

Håper du får ei god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica
Jeg skal være tålmodig  :grine:. Tror det er ekstra spennende siden vi ikke skal gjøre det :ler:. Takk for svar Xavia :klem:

Det blir alltid ekstra spennende da man ikke kan gjøre det :ler: I følge mine erfaringer da... :roll:

Men jeg råder deg til å venta ja! Jeg har ikke gjort dette selv, men jeg vil tro at det absolutt ikke er noe behagelig med infeksjon! :riste:

Du takler dette utrolig bra vennen! STÅ PÅ!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shatika: Takk :klem:

LinKri: Fryktelig hvor spennende det skal være :ler:. Godt jeg får litt skremselspropaganda for det der med infeksjon tror jeg ikke er noe å spøke med. :klem:

Jeg var såååå flink til å skrive på presentasjonen min i dag, men så glapp det visst litt etter middag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har fått influensa, han er dødssjuk :ler:. Håper virkelig ikke jeg får det nå rett før den avsluttende eksamen. Synes det har skjedd nok nå!

Leste masse på nett i går om graviditet etter MA. Vi skal vente, men jeg må innrømme at jeg er fryktelig utålmodig..... :sjenert:. Akkurat nå er jeg ikke redd for at det samme skal skje igjen, men det kan hende det føles anderledes når jeg blir gravid. Uansett føler jeg meg trygg på at jeg får den oppfølginga jeg føler behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjett med influensa da, Får håpe han blir fort frisk og at du slipper å bli smittet.

Bra at du ikke er redd for å bli gravid igjen, for det eneste man kan gjøre er å prøve igjen og mest sansynlig vil det da gå kjempe fint :) Du er ei tøff jente så stå på :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pi@! Så godt å høre at du klarer deg bra oppi det her. :kose: Kanskje det er som du sier, at du hadde en emmen følelse på at det var noe galt, at det var derfor du var så bekymret. Det får en aldri vite, men det hjelper kanskje å tenke sånn.

Og godt at du ikke gruer deg til å bli gravid på nytt. Det gikk jo veldig fort forrige gang, så får håpe at det klaffer fort når dere bestemmer dere for å prøve igjen. Sikkert lurt å vente en syklus først, ja.

Du får ta vare på syk sambo. De blir så ekstremt syke disse gutta våre når de får influensa/forkjølelse. :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...