Gå til innhold

Pi@ Trollmor

Pi@

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

LinKri: Jeg er veldig glad for at jeg blir tatt seriøs. Jeg føler meg bare overhysterisk, men jeg kan virkelig ikke noe for det. :klem:

Toblerone: Ja, ikke sant :hoppe:

iss: Skal love deg at det var mange tanker som rasa rundt i hue i di 5-10 minuttene. Det jeg tenkte mest på var at jeg ikke ville utsette kroppen min for noe slikt :ler:. Heldigvis så gikk det bra. :klem:

Yamaha: Det er helt utrolig hvilken bra oppfølging jeg har fått. Veldig glad for at jeg tok den telefonen til fastlegen min, sjølom det kosta meg veldig mye psykisk. :klem:

Holly H: Den marihøneposen er bare nydelig :). Kjenner meg mange kg lettere nå, har faktisk klart å ikke bekymre meg siden i går :). :klem:

Fjellrypa: :legrine::klem:

magolia: Ja :). :klem:

I dag tidlig før jeg sto opp tok jeg min vanlige puppesjekk, og som vanlig så var ikke puppene noe særlig ømme, begynte å tenke tanken "tenk om.....", men så klarte jeg å være litt streng med meg sjøl og dytte vekk di dumme tankene. Jeg så jo hjertet slå i går :legrine:. Skal virkelig gå inn i meg sjøl og prøve å tenke positivt. Jeg VET at magetrollet lever og så lenge jeg har ulike symptomer (ømme pupper, kvalme, trøtt osv) så burde alt være i sin skjønneste orden. Dessuten er det vare 3 uker - 1 dag til jeg får se magetrollet igjen. Hvis alt holder seg slik det er nå fram til neste UL så burde jeg (i teorien) ikke bekymre meg.

Flytta den ordinære UL fra 22. des til 19. des. Passa så veldig dårlig i forhold til juleferien min osv. Spurte hvorfor jeg hadde fått UL så sent (uke 20), men det var visst helt vanlig på UNN, ville ha inn i uke 19+. Spiller jo ingen rolle egentlig siden jeg har hatt en UL og skal ha en til i uke 10.

Glemte å skrive at vi fikk med bilde fra UL'en i går. Magetrollet ser ut som en kladd :ler:. Det er totalt umulig å se noe som helst på bildet :ler:, men jeg har sett hundre ganger på det allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om jeg skal flytte tilbake tickeren min, siden legen sa jeg var 7 uker i går. Føler det blir litt feil å tenke at jeg er 8 uker i morra når UL'en viste at jeg kanskje bare er 7+2 i morra. Kanskje jeg skal ordne tickeren slik at den tar utgangspunkt i legeterminen?? Synes det er veldig rart at jeg ikke var lengre på vei, pga di voldsomme "menssmertene" jeg hadde når jeg fikk EL-slim den 17. aug, dessuten :humpe: bare noen dager før den 17. og i følge det legen sa i går så skjedde befruktninga den 22. august. Da er det i tilfelle noen svømmere som har levd lenge :). Uansett så skjer det ikke noe med terminen før den ordinære UL'en og det er lett å måle en mm feil så tidlig. Tror jeg flytter tickeren slik at den teller legeterminen og så får jeg se hva som skjer neste gang. Selvfølgelig MÅ jeg henge meg opp i slike bagateller :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvilke gode nyheter å komme inn til rett etter jeg har stått opp.

Detta var morro, Pi@ :hoppe: Så godt å se du er i godt humør igjen.

Syns virkeli du skal få deg ticker igjen jeg. Veldig gøy å følge med på den, så har du noe å glede deg over hver gang du ser den.

Det er virkeli bra legene tar deg seriøst. Det er bra for deg og følelsene dine. :klappe: litt for legene jeg.

Ha en strålende onsdag.

stor :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å skravle litt på msn igjen :)

Og husk, du er ikke hysterisk!! Som jeg sa i stad, de graviditetshormonene er ikke til å spøke med altså ;)

Er her hvis du trenger meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjære Pi@! :klem: Så mye som har skjedd siden jeg var innom sist. Har vært bortreist ei halvuke.

Så bra at alt har ordnet seg! :kose: Veldig synd at du hadde alle de bekymringene i forrige uke, men KJEMPEFLOTT at du tok tak i det og turte å ringe legen. :klappe: Vet det krever MYE å be om hjelp til slike situasjoner.

Hjelpe meg, kan tenke det var litt av en ventetid mellom de to UL-apparatene! :ler: Jeg og, synes det er nok med en om gangen. ;)

Håper du får ei fin tid framover nå, og at du koser deg med lille magetrollet. Kan tenke meg det var godt å få bekreftelsen på at det er et magetroll der.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pi@ skrev:
Glemte å skrive at vi fikk med bilde fra UL'en i går. Magetrollet ser ut som en kladd :ler:. Det er totalt umulig å se noe som helst på bildet :ler:, men jeg har sett hundre ganger på det allikevel.

Selvfølgelig! :hjerter::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å lese om ULen! :legrine: Sant det er deilig å se hjertet slå og vite at alt er bra!!

Jeg var på tre tidlig-UL'er (ca uke 8, 10 og 13), og terminen ble beregnet hver gang i forhold til vekst og slikt. Men ingen endret terminen likevel, mensterminen var den som gjaldt fram til ordinær UL-screening da man setter termin. Så jeg (og helsevesenet) regnet ut fra mensterminen helt fram til det. Blir bare forvirrende hvis du skal endre på terminen for hver UL, for det er såpass feilmarginer så tidlig (1 mm feilmåling utgjør liksom en dag eller to..), så neste gang du skal på UL vil du være beregnet å være på en annne dag - alt etter målingene. Så er du forberedt på det også! ;) Det er nemlig helt vanlig, og ikke noe unormalt! Så mitt råd er: Hold deg til menstermin (eller den termin som er satt på helsekortet da) inntil termindato blir endret offisielt og satt ny dato på helsekortet.

Veldig innviklet formulert, men jeg er veldig trøtt nå...

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat lett å lage seg ordentlig middag etter jobb når jeg er hjemme alene og er dødsliten og kvalm, men jeg klarte det :hoppe: hvis dolmio med grovpasta kan kalles ordentlig middag :sjenert::ler:.

Liljen: Jeg har ticker :sjenert:. Ligger som en link under "uke 7". :klem:

LinKri: Takk for praten i dag, fint med noen med erfaring :). :klem:

angelou: Vi fikk ikke høre noe bare se :). :klem:

Kakao: Jeg tror desverre ikke ting har ordna seg, jeg bare håper at tankene holder seg på et minimum og at di ikke kommer tilbake med det første. Jeg har ikke bare vært bekymra i forrige uke, jeg har vært slik hele tida, men det ble gradvis værre. Utrolig godt å få bekrefta at det er liv, nå må jeg bare prøve å la være og tenke på alt som kan skje fram mot neste UL. Og en om gangen er nok ;). :klem:

miiip: :klem:

Mrs N: :klem:

Epona: Det var litt slik jeg også har tenkt. Har forandra til å regne etter legeterminen og ikke min egen. Det er bare en dag forskjell. Rart hvor viktig disse dagene er i starten. Huska ikke at du hadde 3 UL'er. Visste du hadde tidlig, men ikke hvor mange. Jeg håper å "slippe unna med" 2. Håper at jeg klarer å roe meg ned etter den neste. Merker at det er veldig godt å ha den å se fram imot og tenke på. Merker at jeg av og til må styre tankene litt og det har bare gått en dag :sjenert:. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være en utrolig opplevelse å se hjerte slå da :hjerter: Tenk at lille magetrollet ligger der med et hjerte som slår allerede....helt utrolig :) Godt du har fått litt bedre kontroll på de dumme tankene dine nå da....deilig med enda en ultralyd snart da. Kan tenke meg du koser deg skikkelig med de bildene ja...ikke så lett å se noe kanskje, men du vet jo at magetrollet er der ;)

Middag er ikke lett å lage når man er alene hjemme nei...og sikkert ikke lett i det hele tatt når man er litt kvalm også da. Men godt du fikk spist litt da.

Ha en fortsatt fin kveld og god natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pi@ skrev:

:hjerter:

så godt å høre at det gikk bra på UL, og at du har fått litt mer "ro i sjelen" nå! du skal se dette går strålende!!

Endret av Petra Prøvedokke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...