Kakao Skrevet 3. september 2006 #621 Del Skrevet 3. september 2006 Whoppha!!! Gratulerer kjære Pi@!!!! For en fenomenal bra timing! Masteren levert og baby i magen! Gleder meg til å følge deg framover. Kos deg med lille spiren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 3. september 2006 Forfatter #622 Del Skrevet 3. september 2006 Nå har jeg brukt opp den siste testen og den var positiv den også . Tror jeg har testa nok sjøl nå, og så lenge jeg ikke har noen blødninger så tror jeg at jeg bare må prøve å slappe av med at alt er bra. Har prøvd å tenkt litt rundt SA og MA, og jeg føler meg overraskende rolig. Tror det muligens skyldes at det klaffa så fryktelig fort og det hele kom så overraskende på meg. Nå vet jeg jo at vi får det til. Kan tenke meg at jeg blir mer bekymra når det har gått lengre tid og at jeg virkelig skjønner at jeg er gravid. Det beste hadde vært om jeg ikke hadde blitt bekymra i det hele tatt, men det er litt for mye å høpe på for min del . Det eneste jeg ikke likte var at testen jeg tok i dag ikke var mye klarere enn den jeg tok i går, begge har tydelig to streker, men jeg kunne tenke meg at teststreken lyste opp mot meg . Mulig Hcg verdiene mine ikke har dobbla seg fra i går til i dag. Den var i allefall ikke mindre tydelig, tok den jo ikke på morgenurin heller. Hm leste nettopp at hvis teststreken vises med en svak farge anbefalles en ny test om 48 timer. Er billigtester jeg bruker. Tror virkelig ikke jeg gidder noe mer testing nå. To positive resultat får holde! LinKri, Murf, Xavia, shatika og kakao: *10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 3. september 2006 #623 Del Skrevet 3. september 2006 Gratulerer så masse!! Det gikk ikke opp for meg at jeg var gravid før jeg var til legen og testet meg. uansett om jeg hadde testet meg et par ganger hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 3. september 2006 #624 Del Skrevet 3. september 2006 Hgc hormonet fordobler seg vel på to dager har jeg lest! Er så glad på din vegne! Og så morsomt å lese at sambo er såååå klar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 3. september 2006 #625 Del Skrevet 3. september 2006 Fantastiske nyheter!! Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimi Skrevet 3. september 2006 #626 Del Skrevet 3. september 2006 Gratulere såååå masse hilsen fra en snikleser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 4. september 2006 #627 Del Skrevet 4. september 2006 Så bra sambo er så klar. Er så glad jeg Vet ikke hvor mye jeg har tenkt på deg de siste dagene asså...blir så glad hver gang jeg tenker på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 4. september 2006 #628 Del Skrevet 4. september 2006 Dette var veldig koselig å lese, Pi@. Du fortjente at det klaffet så fort som har venta så lenge på mannen Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 4. september 2006 #629 Del Skrevet 4. september 2006 Så fantastiske nyheter! Gratulerer så kjempemasse! Nå ble jeg virkelig, virkelig glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 4. september 2006 #630 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) oj oj - her har det skjedd store ting i helgen! Gratulerer Pi@!!! Endret 4. september 2006 av Petra Prøvedokke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 4. september 2006 #631 Del Skrevet 4. september 2006 Ha en riktig fin mandag! En gravid mandag til og med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 4. september 2006 #632 Del Skrevet 4. september 2006 Leste om den gode nyheten hos Liljen... GRATULERER SÅ MYE MED SPIRE I MAGEN!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 4. september 2006 #633 Del Skrevet 4. september 2006 Håper alt står bra til med den nygravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. september 2006 #634 Del Skrevet 4. september 2006 Velkommen i gravidklubben, Pi@! Saa fantastisk bra nyheter en ellers troett mandags morgen! Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 4. september 2006 Forfatter #635 Del Skrevet 4. september 2006 Limer inn denne lista her (henta den fra graviditetsforumet, selve lista er vist henta fra BiM) 5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra 9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra 13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra 17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra 21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra 25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra Og så har jeg hørt og lest at før uke 5 er det som følger: Inntil IKM og positiv test 50%. Etter IKM, så er sjansen 80% (Mest usikker på denne, for den finner jeg ikke igjen.) Om det stemmer (har jo ingen vitenskapelige bevis ) så ligger jeg godt ann . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 4. september 2006 Forfatter #636 Del Skrevet 4. september 2006 marthepia: Muligens det er flere som må til legen for å teste seg for å være helt sikker . iss: Det var det jeg mente jeg også. Egentlig burde jeg venta med den testen til i dag, men jeg klarte det ikke..... Kanskje jeg ender opp med å ta ennå en test litt senere i uka . Hvis ikke den er supertydelig så kommer jeg til å få fullstendig sammenbrudd..... Kanskje det er like greit og bare gå til legen og teste . magolia: Takk Minimi: Koselig når sniklesere gir seg til kjenne . Lucky: Så koselig . Tror nesten at det er jeg som er mest rolig til det hele , klarer ikke helt å skjønne det her. angelou: Takk Fjellrypa: Takk Petra P: Takk Epona: Takk. Hadde virkelig ikke lyst til å gå på jobb i dag. Tenker så mye på det som skjer inni magen min, og så prøver jeg så godt jeg kan og ikke bekymre meg i hjel. Synes det går rimelig bra, men jeg og sambo snakka litt om det i går og han syntes jeg fortsatt bekymra meg for mye.... Jeg har en viss tenden til å hele tida si "hvis det går bra" i hver setning. Cr@sh: Takk Yamaha: Det gjør det, tror jeg da.... Du vet hvordan det er! Holly H: Takk. Det er en litt uvirkelig nyhet for meg i allefall . Sitter på jobb og skriver. Det bruker jeg aldri å gjøre, men i dag så er jeg lat og lei og vil aller helst bare være hjemme og ikke gjøre noen ting.... Litt for mye tanker i hue. Likte den lista jeg fant hvor det står at det er ca 80% sjanse for at det går bra i forhold til der jeg er nå (4+4 tror jeg). Jeg var så rolig, men så tok jeg den dumme testen i går og ble litt stressa for at den ikke var sterkere enn den var på lørdag. Typisk meg og henge meg opp i slike ting. Skal vel godt la seg gjøres og få to falske positive tester på rad og jeg har ikke hatt noen form for blødning. Hadde vært veldig greit om en slik ting som MA ikke hadde funnes og at det helt sikkert hadde begynt å blø hvis det hadde gått dårlig. Lurer litt på om sjansen for SA er størst i starten og MA litt lengre uti? Snakka en god del om det her med sambo i gårkveld. Skulle ønske at jeg var like positiv som han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 4. september 2006 #637 Del Skrevet 4. september 2006 Slapp av nå vennen! Ikke tenke så masse! Du har tatt to positive tester, og kan ikek gjøre noe annet enn å vente akkurat nå. Kroppen din er gravid og sender ut HcG så det suser etter, og langt inni livmoren din driver en liten spire å utvikler seg for harde livet. Du trenger ikke ta alt på forskudd og planlegge fødselen i dag liksom (jeg setter ting bare litt på spissen nå..), men du trenger heller ikke ha dårlig samvittighet for å tenke "hvis det går bra" - for akkurat nå vet du ikke mer enn "hvis". Nå mener jeg ikke å være negativ, jeg bare rydder litt i tankene dine! For som sagt så er du gravid, og frykt for SA/MA er noe alle gravide har, det er jo naturlig. Ingen vil vel miste sin lille spire! Men ikke les dystre ting og ikke ta sorger på forskudd! Når man først har en positiv test så går det som regel bra, og om ikke lenge er det du som er drittlei av å gå gravid! La det synke inn at du er gravid! Skru ned tempoet bittelitt, og vend deg til tanken på at du er gravid, og ta en dag om gangen. Og bestill deg heller en blodprøve hos legen hvis du ikke stoler på hjemmetestene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. september 2006 #638 Del Skrevet 4. september 2006 Kloke ord fra Epona, som jeg bare kan signere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 4. september 2006 #639 Del Skrevet 4. september 2006 Epona er smart! Hør på henne! Vi sa også "hvis" helt til vi passerte 12 uker og tidlig-UL, og det syntes jeg var greit. Det er jo en viss risiko, selv om oddsen for at det går bra er god. Det viktigste for meg var å ikke drøye for mye ved de tankene. Det er faktisk allerede 80% sjanse for at det går bra, og den sjansen blir bedre for hver time og hver dag som går. Jeg har ikke sett noen tall, men jeg tror at SA er mye vanligere enn MA. Prøv å slappe av, og for all del ikke gå inn på alle mulige nettsider og les om alt som kan gå galt! Dette kommer til å gå helt strålende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 4. september 2006 #640 Del Skrevet 4. september 2006 hør på Epona, du! fornuftige ord! jeg vet at det sikkert ikke er lett, men prøv å slappe av og nyt tilværelsen som nygravid. jeg er kjempemisunnelig men selvfølgelig superglad på dine vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå