Pi@ Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3342 Skrevet 30. august 2007 Det ble en kjempefin kontroll i dag :juhu:. Følte meg veldig godt ivaretatt . Så så langt er jeg veldig godt fornøyd med unn. (velger å se bort fra bt-målinga som ikke gikk så veldig bra ). Jeg spurte jordmora om hun trodde det var en stor unge, og så kjente hun litt og så litt og så sa hun: jeg tror det blir en helt normalvektig unge, men hvis du vil så kan vi sjekke med ultralyd. Så da gjorde hun det. Synes ikke det var så mye å se akkurat , men hun fikk tatt litt mål og Trollet er helt normal , anslått til å være 3590g nå. Jeg er så utrolig letta. Tror jordmora skjønte på meg at jeg hadde vært litt bekymra for at ungen var for stor, for hun gjentok gang på gang at den var helt normal. Diameteren på hode ble forresten målt til 101mm. Etter det ble det foretatt en ctg. Det synes jeg var ganske så fasinerende . Først sov Trollet bare, så da fikk jeg saft med isbiter og da tok det av. Trollet sparka vekk den ene måledingsen faktisk :rødme:. Og så fikk jeg en kjempekynner, og det var også ganske morsomt å se på kurven da.........nå er jeg litt sånn kurvefrik da . Konklusjon var at alt sto veldig bra til . Jeg er så veldig glad for den kontrollen, gjør det litt lettere å bære at jeg er en dag over termin nå . Etter det har jeg slitt noe fryktelig med nedpress og stikking en viss plass. Har vært så ille at jeg knapt klarer å gå. Må gå med museskritt og veldig sakte, liksom knipe litt sammen . Ser ekstremt gravid ut . Lucky og kort innpå:
smile Skrevet 30. august 2007 #3343 Skrevet 30. august 2007 Nedpress er bra!!! Og så flott det stod bra til med dere begge!!!
pondusa Skrevet 30. august 2007 #3344 Skrevet 30. august 2007 Etter det har jeg slitt noe fryktelig med nedpress og stikking en viss plass. Har vært så ille at jeg knapt klarer å gå. Må gå med museskritt og veldig sakte, liksom knipe litt sammen . Ser ekstremt gravid ut . Det kalles modning på høyt nivå!! Du er garantert mamma innen helgen er over.
Eeyore Skrevet 30. august 2007 #3346 Skrevet 30. august 2007 Så moro med kontrollen. Særlig når du var så nervøs på forhånd. Håper nedtrykkingen betyr at Trollet har tenkt seg ut i natt
Havfrua Skrevet 31. august 2007 #3347 Skrevet 31. august 2007 Så flott at du ble så godt tatt imot på sykehuset. Nedpress er bra, håper det skjer noe i løpet av natten/morgendagen da.
pondusa Skrevet 31. august 2007 #3348 Skrevet 31. august 2007 (endret) :kaffe: Ikke helt våken enda. Endret 31. august 2007 av pondusa
pondusa Skrevet 31. august 2007 #3349 Skrevet 31. august 2007 :duskedame: Må heie litt når jeg først var her inne.
Pi@ Skrevet 31. august 2007 Forfatter #3350 Skrevet 31. august 2007 Innlegg nr 5000 Jeg er her ennå . Trollet kommer til å bli septemberbarn , kanskje jeg får rett angående min egen tippedato. Sovet godt i natt, bortsett fra at jeg har vært våken siden kl 6. Var så utrolig sulten . Har hatt en god del kynnere siden da, men ikke noe spennende. Tenke jeg skulle benytte anledningen til å ta et langt varmt bad før vi drar fra hotellet i dag, men først tror jeg jeg skal sove litt til (fått i meg mat nå ) smile: pondusa*3!: Virker som om kroppen min er veldig dyktig på den modningsbiten , får tro den er like flink til å føde da...... wedjet: Ikke skjedd noe ennå . Eeoyre: Trollet er ikke så kjapp . Havfrua: Ser dårlig ut ennå, i allefall.....
Gjest Anerikke Skrevet 31. august 2007 #3351 Skrevet 31. august 2007 Skjelden jeg skriver, men jeg følger med her inne! Du skal føde på UNN? Det gjorde jeg i april, og de er så dyktige så! Hadde en kjip fødsel, og måtte ha akutt keisersnitt, men følte meg veldig godt ivaretatt. Jeg lå på barsel, og snuppa på nyfødtintensiven, og det er herlige folk overalt. ALLE som var involvert både før og under fødselen kom inn og snakket med meg i ettertid, og det syns jeg var flott gjort! Lykke til!!
Gjest Madden Skrevet 31. august 2007 #3352 Skrevet 31. august 2007 Fillern...ser at min tippedato er passert... Jaja..jeg har jo enda igjen tippinga på kjønn da! Varmt bad....det hørtes DEILIG ut!! Jeg er så lei meg for at vi ikke har badekar i hus...det ønsker jeg meg virkelig! Kanskje det blir når vi en gang pusser opp badet i kjelleren?! Gir deg en god jeg, og så håper jeg på at du får rett ang. tippedato selv..for det er ikke mange timene igjen til!! Septemberbarn er aldeles nydelige, så det gjør iallefall ingenting!
angelou Skrevet 31. august 2007 #3353 Skrevet 31. august 2007 Nå tar jeg snart helg og blir ikke å komme innom her før på onsdag tenker jeg - så da krysser jeg alt jeg har for at du har blitt mamma Ha ei fin helg og lykke til
Fibonacci Skrevet 31. august 2007 #3354 Skrevet 31. august 2007 Heisann! Høres ut som det ikke er lenge igjen nå. Kanskje du blir mamma i løpet av helga? Lykke til!
Eeyore Skrevet 31. august 2007 #3355 Skrevet 31. august 2007 Trollet nå må du komme ut!!! Tror du h*n hører det...?
smile Skrevet 31. august 2007 #3357 Skrevet 31. august 2007 Er du på hotell fordi du er langt fra sykehus??
shatika Skrevet 1. september 2007 #3358 Skrevet 1. september 2007 Innom for å sjekke om noe har skjedd Håper du får en fin helg Pi@
Pi@ Skrevet 1. september 2007 Forfatter #3360 Skrevet 1. september 2007 Sovet elendig i natt og kjenner meg elendig akkurat nå :gråte:. Skal legge meg litt igjen bare jeg har fått spist litt, nytter ikke å sove når magen skriker etter mat. Begynte allerede da jeg skulle sove. Var et helt utrolig styr på Trollet og så hadde jeg urolige bein. Ellers har jeg vært våken hundre ganger pga henholdsvis kynnere og "menssmerter", men selvfølgelig ikke i noen kombinasjon . Dumme meg blir jo liggende våken og kjenne etter. Nei, nå skal jeg slutte å sutre. Kommer garantert til å kjenne meg så mye bedre bare jeg får sovet litt til. Og tenk at Havfrua har blitt mamma og så fort og uventa . Anerikke: Koselig at du legger igjen en hilsen. Stemmer jeg skal føde på unn. Fint å høre fra flere at de føler seg godt ivaretatt på unn. De tre gangene jeg har vært der (og spesielt da jeg mista og måtte ha utskapning) har personalet der vært helt fantastisk og hatt god tid til meg. Madden: Jeg håper også at jeg får rett . Vi har heller ikke badekar hjemme, derfor måtte jeg benytte anledninga da vi var på hotell . angelou: Håper på det , men Trollet lar visst vente på seg......... La Triviata: Håper du har rett. Av og til lurer jeg på om kroppen min ikke klarer å gå i fødsel . Den øver og øver og er vond og dum, men det skjer liksom ikke noe mer............ Eeoyre: Definitivt verdt forøket pondusa: Takk smile: Nei, var med sambo fordi han tar videreutdanning i Tromsø. Han var på samling og da hadde ikke jeg lyst til å sitte alene hjemme. Er hjemme igjen nå, så når fødselen starter blir det "bæbu-tur" på meg . shatika: Nada skjedd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå