Gå til innhold

Pi@ Trollmor

Pi@

Anbefalte innlegg

Gjest Madden

Åååå...kynnere er utrolig plagsomt! Spesielt de kraftigste.... Vi får håpe at vi kan dra nytte av all øvingen livmoren har for seg! Kanskje blir det raskere og lettere fødsel på oss?! :tommel:

Skjønner at det begynner å bli tungt...etterhvert som det nærmer seg slutten er man jo super-motivert på å komme i mål!!! Håper at det går litt greiere når du kan være hjemme og ta dagen i ditt eget tempo fullt og helt! Tenk nå er du snart i permisjon!!! :legrine: Tiden bare fyker avgårde!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper 8. september! (Nemlig at du føder tre dager etter menstermin, for det gjorde jeg, og det er best, så det så, hihi! :ler: *barnslig, jeg..? I tillegg er det en fin dag, for det er min kjære og min sin 10-årsdag!)

Tenk at du har 4 uker igjen til termin!!!! Svangerskapet ditt har jo bare flydd jo!!! Så spennende det blir!! :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, kommer ut av skapet, snikleser som jeg er!

Vil gjerne være med og tippe. Tenker det skjer 8. september! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly H: Notert :). Håper virkelig at det er en mening med alle ubehagene og vondtene nå og at fødselen går greit. :klem:

Madden: I går ble jeg faktisk helt utslitt av alle kynnerene. Håper virkelig at kynner-teorien min holder stikk og fører til en grei fødsel. Har hørt flere som har hatt lette fødsler og hatt mye kynnere (ser selvfølgelig bort fra de som har hatt det motsatt :ler:). Jeg håper også at det blir bedre når permisjonen begynner, for nå er jeg ganske så sliten :sjenert:. Hadde aldri trodd det var mulig å bli så ferdig av bare sitte på rompa :ler:. :klem:

Epona: Gode argumenter for datoen, men jeg hååååper å ikke måtte vente så lenge :sjenert:. På en måte så synes jeg det har gått kjempefort, på en annen måte så synes jeg at jeg har vært gravid i evig tid :ler:. :klem:

La Traviata: Så koselig :legrine:. :klem:

Må klage litt i dag også :sjenert:. Var skikkelig elendig i går, heldigvis bedre i dag. Kjente meg rett og slett dårlig. Begynte en drøy time før jeg var ferdig på jobb med regelmessige kraftige kynnere. De første timene hadde jeg rundt 6 stk i timen, før det roa seg til rundt 4. Det ville ikke gi seg uansett hva jeg gjorde. Prøvde å ligge, sitte, røre på meg, men nei da..... Hadde selvfølgelig "menssmerter" i tillegg :tristbla:. Til slutt fant jeg ut at jeg skulle prøve å gå en bitteliten tur, for å se om ryggen ble litt bedre (fryktelig sliten i ryggen etter en dag på kontoret). Det skulle jeg aldri gjort :grine:, skal ikke skje igjen før Trollet har kommet ut. Det var så vondt i magen! Gikk maks en km og det var ei pine. Tror jeg hadde konstante sammentrekninger i livmora som til dels var vonde, i tillegg var det bare vondt vondt vondt :grine:. Er så fryktelig lei meg for at det ser ut til at jeg omtrent ikke kan røre på meg før jeg er ferdig med den magen :grine:. Jeg kommer til å bli gal og kroppen kommer til å klikke fullstendig. Jeg kommer til å bli pill rotten :grine: :grine: :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Kjenner meg så godt igjen, hadde ett h***** med alle kynnerne på slutten! Men det går over! Skjønner at det kommer til å bli "vondt" men du må bare gjøre det beste ut av det. Gjøre det som er best av det vonde lissom. Om noen uker er magen borte og du kan igjen røre på deg uten å føle deg som en elefant...

Håper du klarer å finne den minst vonde veien... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest:

Syns synd på deg nå jeg. Her går jeg og føler meg i knallform, og har ingen plager, også sliter du sånn :klem:

Men jeg tror også at det betyr at du kommer til å føde før meg, og det er vel bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, vennen :)

Ja, nå syns jeg synd på deg :troest: Heldigvis som de andre sier her, er det bare noen uker igjen.

Ta vare på deg selv nå.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ut som du begynner å være klar for å ikke være gravid lenger, ja!

Men det er jo ikke lenge igjen! Og når trollet først er ute, kan jeg love at tiden flyr!

Jeg tipper trollet kommer en uke før UL-termin. (Noe som er motsatt av meg, som fikk en uke etter termin.) Og så tipper jeg at magefasongen din er riktig, og at du får en gutt. Siden du kanskje får stort barn er jo sjansen bittelitt i min favør... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:troest: Ikke noe godt å føle seg sånn!! Men at man kan bli sliten av ikke å gjøre noe skjønner jeg meget godt...for kroppen din jobber på høygir hele døgnet den nå...kontinuerlig! Og har gjort det i snart 40 uker vet du!! :) Ikke rart man blir sliten! Du har jo et helt lite menneske inni deg som tapper deg for både energi og overskudd!

Bare håper at du får det litt greiere nå som du går ut i permisjon jeg! :kyss:

Skjønner godt hvordan du tenker mht aktivitet..jeg får nesten panikk når jeg tenker på hvor immobil jeg er nå i forhold til normalt! Jeg hadde liksom tenkt å være i kjempeform og gå lange turer helt frem til termin...Men så går ikke ting alltid som man hadde tenkt, og jeg tviler på at du blir så veldig pilleråtten...du er godt trent i utgangspunktet...og jeg er HELT sikker på at du tåler å ikke bevege deg så fryktelig mye de siste ukene nå! Du må ta det i det tempoet kroppen tåler, og så får vi heller bare svelge unna skuffelsen og fortvilelsen over at den tåler latterlig lite i forhold til normalt! :klem: Ikke mange ukene igjen til du får kroppen din for deg selv igjen (kanskje ikke puppene dine da men.. :fnise: )

og da blir det nok bedre!

Jeg lurer nesten på å tippe ny fødselsdato for deg, for jeg begynner å få følelsen av at du kommer til å føde før termin... :)

Og jeg er OVERBEVIST om at alle kynnerne må komme godt med! Min mor hadde aldri noe kynnere, og hun har ikke fått ut noen av barna sine for "egen maskin"! (altså uten hjelp av vakum/tang etc.)

Vi får satse på det vet du vennen!! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste ordentlige arbeidsdag i dag :legrine::tommel:. Mandag blir bare sånn tulledag. Ordne litt og rydde litt og spise kake osv.

Var heldigvis i litt bedre form i går :). Men jeg er utrolig trøtt for tida. Tror kroppen trenger å lades opp :ler:.

iss: Tusen takk for sympatien vennen. :klem:

Toblerone: Det hadde vært noe det :sjarmor:. :klem:

Impala: Det er så langt fra sikkert. Etter alt jeg har lest, så tror jeg det er ganske så tilfeldig hvordan oppstarten til fødselen er og når det skjer. Så du kan like godt føde før meg :). Nyt det å være i god form. :klem:

Kort innpå: Posten er treg :sur:. Men i dag kanskje :sjarmor:. :klem:

Liljen og Eeyore: Takk :):klem:

Susan: Begynner å bli litt klar ja....... :sjenert:. :klem:

Madden: Tusen takk for det fine innlegget ditt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med "siste" arbeidsdag. Etter mandagen må du nyte å sove så lenge du vil og gjøre akkurat det du har lyst til. det gjør jeg nå :sjarmor:

Godt å høre at formen var bedre i går :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å fyller ut reiseregning. Jeg hater det :grine:. Jeg er totalt lost når det gjelder sånne skjemaer. Kommer sikkert til å bruke hele dagen på det :ler:. Det tok meg 3 dager å fylle ut nav-papirene (og til slutt måtte sambo ta over) og jeg brukte vel 14 dager på sjukehusbrevet :sjenert:. Ser på meg sjøl som rimelig oppegående, men jeg er fullstendig dum når det gjelder sånn utfylling.....

Impala: Gleder meg vilt til ikke å ha på vekkerklokka :sjarmor:. Må ha den på på tirsdag da, for skal til jordmor kl 9. Er så fryktelig spent på den timen. Om hue er festa og på sf-målet :). :klem:

iss: Jeg føler meg egentlig ganske fødeklar jeg nå :overrasket:. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Madden

Tenk det da! Bare 2 dager igjen på jobb!!! :overrasket: Heldiggrisen du altså!! :fnise:

Godt å høre at du følte deg litt bedre i går! :tommel: Disse NAV-papirene...når fylte du ut dem egentlig? :sjenert: Er så treig på å finne ut av sånt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden: Det er bra lenge siden vi fylte ut de nav-papirene, når jeg var mellom 25-30uker på vei tror jeg. Men hvis jeg har forstått det rett så er det egentlig ikke noe hast. Viktigste er vel å søke om permisjon til arbeidsgiver. Er så forskjellig praksis fra arbeidssted til arbeidssted. Vi har ikke fått noe svar fra nav ennå, men i følge sambo så skal vi ikke det heller, siden vi begge to har arbeidsgivere som betaler ut permisjonspenger. Så i følge han så skal arbeidsgiver få svar fra nav og vi få svar fra arbeidsgiver. Jeg har i allefall fått svar fra arbeidsgiver så da satser jeg på at alt er i orden :). :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, vennen :)

Ååå jeg har ikke fått med meg tippelista jeg.

Da tipper jeg jente 20 august :) :)

Spennende :hoppe: Lurer på om jeg må ta meg noe fri fra jobben i slutten på mnd, er altfor spennende her inne med fødsler :tommel:

Hvis det er noe trøst, så er jeg og fullstendig ute å kjører når det gjelder skjema :ler: Og vi fikk maangen i posten i dag som skulle fylles ut. Gosh!!

Ha en flott helg

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg masse i helge og gleder deg til kakespising på mandag :ler:

Etter det er det bare å slappe av og vente på trollet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...