kort innpå Skrevet 23. juli 2007 #3041 Del Skrevet 23. juli 2007 En god tilbake hvis jeg rekker fram da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 23. juli 2007 #3042 Del Skrevet 23. juli 2007 Tenk, nå nærmer det seg for deg og!! Snart er du mamma! Og det kommer til å bli fantastisk! Bare siste innspurten nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 23. juli 2007 #3043 Del Skrevet 23. juli 2007 Gratulerer som høygravid Så morro Nå er det sanneli ikke lenge igjen nei stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3044 Del Skrevet 24. juli 2007 Eeoyre: Muligens er jeg litt i overkant sta, ja..... . Men det er grunnen til at jeg er den jeg er, og er der jeg er i dag. Så egentlig er jeg litt stolt av det . magolia: Så koselig at du har vært innom . kort innpå: (du rakk fram ) iss: Ja, nå nærmer det seg virkelig . Det her er så fryktelig spennende . Liljen: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 24. juli 2007 #3045 Del Skrevet 24. juli 2007 wow!!! Gratulerer som høygravid!!! Tenk, snart er du mamma og det er bare å glede seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3046 Del Skrevet 24. juli 2007 Vært hos jordmora og alt står i grunnen bra til med meg. Nitritt positiv for tredje gang på rad, men de fant ingen ting på dyrkinga sist kontroll så da er det visst ikke så farlig. Straks gått opp 11kg. Blodtrykket holder seg stabilt og hodet er knapt festa . Eneste som stresser meg nå er at det muligens blir vektestimering på meg . Ligger akkurat over det grønne feltet denne gangen også, både jeg og jordmora trodde det ville roe seg siden magen har sunket, men nei........ Hvis det er slik neste gang også, om to uker, så blir det Tromsøtur med ultralyd. Jm sa det var vanlig å sende til vektestimering så lenge man lå over eller under det grønne feltet. Hun brukte å se litt ann da når det var over, men for min del så har jeg normalt med fostervann og er slank. Det er bare veldig mye unge inni der. Veldig greit å få det sjekka da, slik at jeg er forberedt, men det stresser meg at Trollet skal være så svær. Eller det som plager meg er at jeg er fryktelig redd for keisersnitt. Vil for alt i verden føde normalt , og aller helst så naturlig som mulig uten altfor mye medikamenter..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3047 Del Skrevet 24. juli 2007 Der hadde du vært innom og titta mens jeg skrev, smile . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 24. juli 2007 #3048 Del Skrevet 24. juli 2007 Men det er godt du får estimering så du ikke stamper unner fødselen og finner ut da at de må ta et hastekeisersnitt. Men jeg skjønner tankene dine for jeg var litt sånn selv at jeg nesten ble skuffet ved tanken over keisersnitt og jeg er så glad for at jeg fikk føde normalt. Men du må ikke ta det som et nederlag å bruke medikamenter altså, jeg hadde god hjelp av mye av det og jeg gjør det mer enn gjerne igjen Ååååh- så spennende! Jeg kjenner jeg blir så gira! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 24. juli 2007 #3049 Del Skrevet 24. juli 2007 Du får ta en iss og ikke rekke annet enn å trykke den ut da vettu Tror nok det skal gå bra, er nok som jordmora sier at du er så slank og det blir veldig mye baby. Kommer jo også an på hvordan de ligger inni der, noen ligger "dypere" enn andre.. + at det er hodeomkretsen man presser ut, resten bare skliiiir ut Hvis det blir vekstestimering så får du ta det som en bonustitt på Trollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3050 Del Skrevet 24. juli 2007 smile: Ja, hvis sf-målet holder seg så høyt er jeg veldig glad det blir estimering av nettopp den grunnen. Da kan jeg være mere forberedt på at ting ikke blir slik jeg har tenkt.... Merker faktisk at jeg har mindre tanker rundt hvordan jeg ønsker fødselen nå enn i starten av graviditeten. Det tror jeg er veldig bra . Det er ikke det at jeg blir skuffa eller snytt hvis det blir keisersnitt, jeg er bare rett og slett veldig redd for å bli skjært i . Har aldri blitt det før. Jeg synes også det er fryktelig spennende og jeg gleder meg faktisk til fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3051 Del Skrevet 24. juli 2007 iss: Jeg vil gjerne ta en iss, hvis jeg får muligheten til det . Jordmora sa også at hue ikke trenger å være større på en unge på 4,2-4,3 (som hun antyder Trollet vil være rundt termine) enn på en unge på 3,5kg, men slike ting vil jo bli sjekka. Kan først bli problemer med unger over 4,5kg, da kan skuldrene være breiere enn hue og da kan det bli bråstopp.... Tar gledelig imot en smugtitt på Trollet til . Kanskje blir jeg skuffa hvis jeg ikke får ekstra ul bare fordi jeg ikke får se Trollet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 24. juli 2007 #3052 Del Skrevet 24. juli 2007 Spennende med en ekstra UL da! Jeg skal også på vekstestimering i uke 32. Det har stått på programmet fra dag 1, og er en del av det prosjektet jeg deltar i! Synes det er veldig greit å få vurdert det...selv om de vurderingene som tas ikke alltid stemmer helt overens med virkeligheten da! Det blir en estimering i ordets rette forstand... Er spennende dager hos deg nå...tenk det da..bare 5 uker igjen til termin!!! Om 5 uker sitter jeg "der du er nå"!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3053 Del Skrevet 24. juli 2007 Madden: Ikke sikkert det blir ekstra ul da. Bare hvis jeg ligger like høyt på kurven neste gang. Hadde vært veldig moro . Må være veldig fint med så tett oppfølging, skulle egentlig bare mangle for din del, men kan vel ikke ta slike ting som en selvfølge. Det er helt vilt at det bare er 5 uker til terminen, ennå mer vilt er det at om maks 7 uker så er jeg mamma . Vil fortsatt at ukene framover skal rase avgårde da, for jeg er ganske så utålmodig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 24. juli 2007 #3054 Del Skrevet 24. juli 2007 Kan tenke meg du begynner å bli utålmodig nå ja! Er vel helt naturlig det! Mannen er litt mer utålmodig enn meg, han ser helst at det lille knøttet kommer snart! ..jeg vil gjerne at de siste ukene skal gå fort unna..men jeg koser meg med å bære det lille knøttet inni meg...og ønsker at det skal vare en stund til!! :rødme: (må vel kanskje være forsiktig med hva jeg ønsker meg..er nok ikke like optimistisk når jeg går 14 dager på overtid! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 24. juli 2007 #3055 Del Skrevet 24. juli 2007 Men hvordan kan du ligge over SF-målet når du ikke har gått opp mer en 11 kg? Eller har ikke det noen sammenheng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3056 Del Skrevet 24. juli 2007 Madden: Tror det er veldig naturlig å bli utålmodig på slutten. Er først nå i det siste jeg synes det har blitt "plagsomt" å være gravid. Det er veldig koselig å ha Trollet i magen, men nå gleder jeg meg til å få møte h*n og få tilbake kroppen min. Eeoyre: Er ingen sammenheng mellom vektoppgang og SF-mål (i allefall ikke som jeg har hørt). SF-målet måler størrelsen på livmora og sier jo ingen ting om man har gått opp mye ellers på kroppen. Jeg har en veldig kompakt mage som går høyt opp, men som er smal. Bortsett fra svigermødrene mine så synes alle jeg har så liten mage , men den er svææææææær . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 24. juli 2007 #3057 Del Skrevet 24. juli 2007 Blander meg inn... Det kan ikke ha noe å si i alle tilfeller nei..jeg har ikke gått opp et gram enda, og har ikke hatt spesielt stor mage heller..men har ligget over den røde streken hele veien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 24. juli 2007 #3058 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Stemmer at det ikke har noen sammenheng ja. Jeg gikk opp 24 kg og lå innenfor normalen på SF-målene. Forresten Pi@: Jeg spurte jordmor på en kontroll om hun kunne kjenne og si noe om vekta til den lille. Hun tippet 3600-3700 gr. og kanskje noe mer hvis det ble gutt og jammen ble tulla vår akkurat 3600 gr. så de har ganske god peiling selv om hun mente det var vanskelig å tippe! Endret 24. juli 2007 av smile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #3059 Del Skrevet 25. juli 2007 Madden: Synes det er helt utrolig at du ikke har lagt på deg noe ennå. Nesten så jeg begynner å bli bekymra for deg . smile: Jeg har også hørt at jordmødre stort sett er flinke til å tippe vekt (sjølom de selvsagt kan ta veldig feil av og til ). Jeg tror sjøl også at det blir en stor unge, så det blir spennende å se. I dag kom jeg meg ikke på jobb før kl 10 . Fikk rett og slett ikke sove i natt. Var ingen spesiell grunn, bortsett fra at jeg sovna en halvtime på kvelden da..... . Da klokka ringte 0630 i dag så kjente jeg at hvis jeg står opp nå, så knekker jeg sammen og begynner å grine, så det var rett og slett ingen vits. Finnes grenser for hvor mye jeg skal pushe meg sjøl akkurat nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #3060 Del Skrevet 25. juli 2007 I går hadde jeg sikkert 20 kynnere fra jeg kom hjem fra jobb og til jeg la meg . De er ikke vonde da , men kjenner at de blir kraftigere og kraftigere. Har også litt "mensmurringer", men ikke så mye som før magen ramla ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå