Gå til innhold

Pi@ Trollmor

Pi@

Anbefalte innlegg

Liljen: :klem:

Trøtt :Gjesp: (i dag også). Jeg rekker rett og slett ikke å legge meg tidlig nok :sur:. I går var en grusom dag på jobb fordi jeg så trøtt :forvirret:, litt bedre i dag tror jeg, men ikke riktig sikker. Vurderte å komme en halvtime senere på jobb, men tror det hjelper så lite. Dessuten er det veldig godt å bli ferdig tidligst mulig. Mulig at jeg skal høre på sambo når han sier jeg skal gå og legge meg og sove litt etter jobb i dag.....problemet er bare at jeg ikke får sove i kveld igjen.

I går etter middag tok Trollet fullstendig av inni magen. Lå på ryggen på sofaen med magen bar og så på. H*n holdt på skikkelig i over en time. På det værste sto det en bul opp ca 5cm :ler:. Var nesten som om magen var gjennomsiktig og vi kunne se rett inn til Trollet. Måtte være låret vi så som stakk opp fordi det var to vinkler med en avlang ting i midten som for bortover magen :legrine:. Veldig morsomt og litt skummelt :legrine:.

På fredag skal vi faktisk til jm igjen. Blir siste gangen før hun tar ferie. De to neste kontrollene etter det skal jeg til legen min. Hun er veldig grei hun også så det er ikke noe problem. Tenkte jeg skulle spørre litt om fødested og de ulike avdelingene på fødestedet. Har i grunnen bestemt meg for at jeg skal til UNN, men jeg skal høre om de har en sånn ABC-klinikk/miljøstue eller hva de kaller det. Der vil jeg føde :) (hvis alt ligger til rette for det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet så godt hvordan du har det med den sovinga, slet med det jeg og. Fikk jo ikke sove på kvelden hvis jeg sov på dagen.. HVIS jeg sov måtte jeg sove så tidlig som mulig for å rekke å bli trøtt igjen..

Men det er ikke noe problem nå gitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iss: Jeg tror det hadde hjulpet hvis jeg hadde klart å legge meg FØR 2330 og sovna FØR kl 24....... :sjenert:. Er oppe en gang på do og våken i snitt et par ganger i tillegg til det pga Trollsprell....Så jeg får nok rett og slett for lite søvn når jeg har klokka på 0630! (og så hjelper det ikke at sambo skal prøve å kline meg meg i søvne :hoho: når jeg ikke har noe lyst til det midt i o-løypelegginga :hoho:) :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går etter middag tok Trollet fullstendig av inni magen. Lå på ryggen på sofaen med magen bar og så på. H*n holdt på skikkelig i over en time. På det værste sto det en bul opp ca 5cm :ler:. Var nesten som om magen var gjennomsiktig og vi kunne se rett inn til Trollet. Måtte være låret vi så som stakk opp fordi det var to vinkler med en avlang ting i midten som for bortover magen :legrine:. Veldig morsomt og litt skummelt :legrine:.

Var nesten det samme her faktisk :ler:

H*n har vært litt stille ett par dager, men det tok litt av i går vil jeg si. Men det er bare gøy det da :)

Endret av Impala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

:hallo: Superpi@! :)

Magesprelling er helt utrolig koselig og helt sprøtt og alt på en gang... :hjerte: Og tenk at det er en liten inni der som skart skal ut og møte dere! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble det ennå senere :sprettoy: fordi vi bare MÅTTE :humpe: og sove på ettermiddagen :sjenert:, i tillegg til alt annet vi også MÅTTE gjøre. Jeg er overarbeida :sur:. Heldigvis blir det bedre i neste uke, da er vi ferdig med noen "frivillige" orienteringsting vi har "tatt på oss" (lurer på hvor mye dugnadsarbeid som faktisk er frivillig.......).

I dag er det en måned siden vi forlova oss :hoppe: og akkurat 8 uker til jeg går ut i permisjon :hoppe:.

I går ble permisjonssøknaden sendt nav, blir spennende å se om den blir godkjent, sikkert noe vi har glemt å fylle ut :ler:. Jeg begynner på jobb igjen 7. april og så skal jeg ha en eller to uker permisjon (har ikke helt oversikt jeg :sjenert:) etter at jeg har begynt opp igjen fordi sambo går desentralisert videreutdanning og blir borte.

Impala, kaffedama og Fjellrypa: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er flere som har aktive små personer i magen, ja? lille sprett har tatt helt av i det siste - og med tanke på at hun er stor jente og kan komme når som helst så er det tidvis ganske ubehagelig :ler:

men det er jo godt at det er liv, da! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Tenk at det bare er 2 mnd til du skal ut i permisjon!!! Jeg synes tiden bare raser avgårde!! :overrasket::ler:

Herlig med aktivitet...men avogtil lurer jeg nesten på om h*n er hyperaktiv altså! :legrine:

Vet du forresten når man "må" sende inn permisjonssøknad? Har funnet frem skjema som skal til arbeidsgiver, men det er vel et annet som skal til Nav? :sjenert: (Skikkelig grønn ja...)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holly: :klem:

Petra P: Tørr ikke tenke på hvordan det kjennes ut med alle spark og sprell like før terminen. Synes det begynner å bli ganske hardt "allerede" jeg. Nå når Trollet opp til ribbeina mine også og det er ikke så behagelig...... :klem:

Eeoyre: :klem:

Madden: Jeg måtte jo spørre jordmor om det kunne være galt med for mye liv....... :sjenert:. Sjemaet til nav kan du sende inn til etter fødselen. Husker ikke riktig hvor lenge etterpå, men det er i allfall ikke noe hast så lenge du er gravid :). Tar sikkert litt tid før pengene kommer hvis man er treig da.... Nav skjemaet ligger ute på nett så det er bare å skrive det ut derifra :tommel:. Verken jeg eller sambo måtte fylle ut et eget skjema til arbeidsgiver. Fikk beskjed om at vi bare skulle sende kopi av navarkene. Det varierer nok veldig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. Jeg fikk ikke noe frist for å sende til min arbeidsgiver, men 3måneder før permisjon er vistnok vanlig. Det skal ikke være noen vikar i min stilling så det er sikkert derfor det ikke var så styr.

Synes Trollet har rørt litt lite på seg fra jeg la meg i går fram til nå :forvirret:. Har ikke vært bekymra for deg før, men tenke litt på det før jeg sovna fordi jeg ikke klarte å få kontakt. Det er liv inni der, men ikke så mye som det pleier synes jeg. H*n bruker alltid å gå bananas når jeg legger meg. Merka litt i natt og nå presser h*n på ribbeina mine så det er nok bare jeg som er overhysterisk. Skal til jm i morra tidlig så jeg skal høre med henne hva hun tror hvis Trollet fortsetter å være lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å bekymre deg for at det litt lite aktivitet innimellom, så legne du kjenner liv regelmessig :klem:

Den lille i magen min var veldig rolig nå når det var varmt, men jeg kjente jo likevel at det var livder, men nå ettet at temperaturen gikk ned har det tatt se gopp også. Også har det vel litt å si hvordan de ligger, og hvor de sparker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er jo at man kjenner liv regelmessig, men så skal man visst være obs på hvis bevegelsesmønstret endrer seg betraktelig også - ikke lett å bli klok på. Koster jo uansett bare en telefon til jordmor :)

Har bare såvidt begynt å tenke på permisjon enda vi, skyver det unna meg så lenge jeg kan :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulen til trollet blir mindre og mindre. H*n har ikke like stor plass lenger til å boltre seg :ler: Kanskje derfor du kjenner liv men ikke like intenst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Syns heller ikke du skal bekymre deg, men kan godt høre med jm så slapper du iallefall mere av :)

Ha en super kveld, og lykke til i morgen

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impala*2, angelou, iss og Liljen: :klem:

Alt sto bra til med meg og Trollet på svangerskapskontrollen :). Ligger helt overst i grønne feltet over den røde streken og jordmor antyda en stooor unge :sjenert:, sjølom det var for tidlig å anslå noe. Begynner å bli innstilt på det sjøl også så det kom ikke som noen bombe :ler:. Sambo fikk høre i jordmorstetoskopet og var veldig fornøyd. Trollet lå slik jeg trodde med hue ned, ryggen på venstre side og beina oppi ribbeina min. H*n kunne finne på å snu seg, men da ville jeg nok merke det. Ellers er jeg skuffa over at det ikke finnes noe tilsvarende ABC-klinikken på UNN slik jeg trodde. Var en skikkelig nedtur egentlig. Var visst ei miljøstue, men jeg tror jeg skal ha litt flaks for å få tildelt den. Alt ble plutselig ikke slik jeg hadde tenkt :sur:. Finnes ei fødestue noe nærmer der jeg bor jeg kan bruke som blir noe ala en ABC-klinikk, men jeg vil være på sjukehuset i tilfelle..... :sjenert:

Har sjukt mye å gjøre i helga, men til uka blir det bedre. Da skal jeg ut å jobbe :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...