Petra Prøvedokke Skrevet 2. mai 2007 #2561 Skrevet 2. mai 2007 Send meg pm med mailadressen din petra! ← *sendt*
Eeyore Skrevet 2. mai 2007 #2563 Skrevet 2. mai 2007 Jeg synes ikke det er lenge siden du ble gravid, og nå snakker du om permisjon
Gjest kaffedama Skrevet 2. mai 2007 #2564 Skrevet 2. mai 2007 Schteike så fort det går! Er du uke 23 allerede!? Hvis du er frisk og gidder hadde det vært hyggelig med den lille tjenesten...
angelou Skrevet 3. mai 2007 #2565 Skrevet 3. mai 2007 Tiden flyr, det er ihvertfall helt sikkert Mange som har kjøpt den vogna jeg ønsker meg her inne nå, så dere må nok dele erfaringer med meg etterhvert ja
Impala Skrevet 4. mai 2007 #2566 Skrevet 4. mai 2007 Permisjon skal ikke være enkelt nei. Hos oss tar mannen bare de 6 ukene som er hans, for vi taper økonomisk på at han tar mer (han er timelønnet, jeg fastlønnet). Men han driver og bytter jobb internt i firmaet, og går det i orden så blir han mer hjemme enn han er i dag, så da det blir det uansett en god løsning for oss Ha en fin helg
Pi@ Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #2567 Skrevet 4. mai 2007 Det er sol i dag . Ikke noe varmt og det blåser, men det hjelper masse på humøret og energinivået at himmelen er blå. Susan: Nå er det sambo som har rast rundt for å innhente informasjon angående permisjonen, så det er han som er eksperten, men i følge han hadde de sagt på nav at permisjonsfordelinga MÅTTE være klar FØR fødselen . Jeg synes det er helt merkelig og håpløst. Ikke akkurat noen oppmuntring for å dele permisjonen litt annerledes enn tradisjonen.... Vi finner helt sikkert en løsning, og så blir det lettere når neste kommer . Liljen, Petra og iss: Eeoyre: Jeg synes heller ikke det er lenge siden jeg ble gravid Kaffedama: Jeg har faktisk laget meg en idèmyldringsgullapp som jeg har foran meg, så jeg jobber med saken . I dag har jeg tid til å se på det på jobb. angelou: Selvfølgelig kan jeg komme med erfaringer etterhvert . Virker som det er en populær vogn. Impala: Sambo taper også på å ta lengre permisjon, men vi klarer oss helt fint økonomisk for det, så det har vi ikke tenkt noen ting på. Jeg er veldig glad for at vi står så fritt økonomisk, sjølom det betyr at ikke alt er like fint og flott . Det siste krever faktisk litt , men jeg tror så absolutt vi prioriterer rett for oss .
Pi@ Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #2568 Skrevet 4. mai 2007 I gårkveld sparka Trollet sambo i ryggen . Før vi sovner så pleier jeg bestandig å ligge inntil ryggen til sambo, og akkurat i det jeg var i ferd med å sovne i går så utbryter sambo: "det sparker". Da var Trollet helt spinnvill . Var hos kiropraktoren i går fordi jeg plages litt med setemusklaturen og lysken på den ene sida, og området mellom skulderbladene. Han kunne fortsatt ikke kjenne noen antydning til hverken låsning eller løsning i bekkenet . Det er heldigvis bare øm og stiv musklatur jeg kjenner og det betyr at jeg kan og bør røre meg mest mulig . I går ble også o-sesongen starta . Litt merkelig å ikke løpe, men det går helt fint. Fant ut at det ikke nødvendigvis betyr at jeg treffer postene når jeg går (slik jeg i min naive lille verden hadde tenkt.....), jeg ble diska i går fordi jeg ikke fant posten . Tror jeg skylder på preammetåka . Jeg var totalt lost ei stund der.
Susan Sto Helit Skrevet 4. mai 2007 #2569 Skrevet 4. mai 2007 Susan: Nå er det sambo som har rast rundt for å innhente informasjon angående permisjonen, så det er han som er eksperten, men i følge han hadde de sagt på nav at permisjonsfordelinga MÅTTE være klar FØR fødselen . Jeg synes det er helt merkelig og håpløst. Ikke akkurat noen oppmuntring for å dele permisjonen litt annerledes enn tradisjonen.... Vi finner helt sikkert en løsning, og så blir det lettere når neste kommer . Mener jeg fikk det skriftlig fra NAV da jeg lurte, og at det eneste som absolutt ikke kunne endres, var 80%/100%. Ellers ønsket de bare å bli kontaktet og informert om evt. endringer. Vi fikk hvertfall et svar som gjorde at vi turte å dele i nærheten av halvparten på hver av oss, og tenkte at dersom det ikke gikk, så fikk vi bare endre. (Vi hadde fått endel råd om at vi ikke burde gjøre det sånn, at det var dumt hvis jeg var sliten o.s.v. ) Jeg ville satt opp sånn jeg ønsket å ha det, og så får dere heller forsøke å fikse det med NAV hvis det viser seg at dere ikke ønsker det sånn alikevel. (Jeg kjenner forøvrig folk som endret på permisjonsfordelingen sin, fordi hun plutselig ble bedt pent om å komme tilbake litt før. Det gikk kjempefint det. )
smile Skrevet 4. mai 2007 #2570 Skrevet 4. mai 2007 Her går det i permisjon ja!! Jeg synes ikke det er lenge siden jeg holdt på med det der jeg og jeg hadde frist på tre mnd. før fristen!!! Tiden fyker avgårde altså!!! Ha en god helg Pi@-venn!!!
Gjest kaffedama Skrevet 4. mai 2007 #2571 Skrevet 4. mai 2007 Jeg anbefaler lang mannepermisjon asså. Jeg blir helt av å se mannen ordne opp med S og hvor gøy de har det sammen. Så flott med idémyldringslapp!
Pi@ Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #2572 Skrevet 4. mai 2007 Susan: Nå skal det sies at nav-folka i kommunen muligens ikke er helt på nett.... og muligens aldri hadde hørt om noen som hadde delt permisjonen anderledes enn 6uker til far og resten til mor...... Det du beskriver er absolutt det som høres mest fornuftig ut, jeg synes noe annet er merkelig. Jeg vet det ikke vil være noen problemer for min arbeidsgiver om jeg plutselig finner ut at jeg feks vil være hjemme en måned lengre enn planlagt, og det vil sikkert ikke være det for sambo sin arbeidsgiver heller. Tusen takk for nyttig innspill . smile: Kaffedama: Det er akkurat den biten jeg anser som veldig viktig jeg også, derfor vil jeg også at sambo skal ta mest mulig permisjon. I dag har jeg ikke vært noe flink på jobb . Jeg bare tuller .
Lucky? Skrevet 4. mai 2007 #2575 Skrevet 4. mai 2007 Bare tulling på jobb i dag Så koselig for sambo å kjenne spark da, han synes vel det er stas? Ha en fin helg
Skytte Skrevet 5. mai 2007 #2577 Skrevet 5. mai 2007 Innom tullepi@ og leser litt før jeg svimer av Det er jammen meg slitsomt å gjøre seg blakk Burde faktisk få betalt for det syns jeg.... Så koselig at lilletrollet spreller og vil dytte litt på pappaen sin!De er altså så gode allerede fra dag 0 disse englene! Stor kos til deg og magen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå