Gå til innhold

Pi@ Trollmor

Pi@

Anbefalte innlegg

grattis med vel overstått UL. det er helt utrolig å se den lille på skjermen. fikk dere bilde også? jeg har et bilde av lille sprett hengende på kjøleskapet :ler:

h*n er så søt, med en liten oppstoppernese :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:legrine::legrine::legrine:

Her var det jo bare så herlig å lese da!!!!Åååå så glad jeg er for dere!!!

*Sukk* Det er så deilig når alt er fint og mannen kjenner spark og ÅH altså!Perfekt!!!!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine:

Gratulerer med vel overstått ul, spark fra utsiden, halvgått svangerskap og sprellende turbotroll. :hjerte:

Bare kos i Pi@-heimen for tiden da:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ så koselig :hoppe:

Da har vi termin nesten samtidig da :hoppe:

Så utrolig spennende det kommer til å bli :)

Mannen min har ikke kjent spark på utsiden enda, men så har jeg selv bare kjent det noen få ganger også da.

Han sier bare at: "H*n må bare bli litt større først". Så han er ikke lei seg eller noe for at han ikke har fått kjent noe.

Håper du får en strålende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iss: :klem:

Havfrua: Hadde ikke planer om å stikke av med ei hel uke, men et par dager hadde jeg regna med ;). :klem:

angelou: :klem:

smile: Det er helt herlig, er virkelig stolt av magen min for tida nå :sjarmor::klem:

Petra P: Vi fikk mange bilder med oss. 8stk tror jeg :). Jeg må se på bildene hele tida og bare smile. :klem:

skytte: Ja, det er perfekt :legrine::klem:

pondusa: :legrine::klem:

Impala: Ja, nå har vi termin så godt som likt :hoppe:. Jeg har også bare kjent spark på utsiden noen få ganger sjøl, og de sparkene sambo kjente var noen av de sterkeste som har vært. Utrolig flaks med timingen at han hadde hånda på magen min akkurat da det skjedde. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag før ultralyden var vi på en gedigen barneutstyrsbutikk og titta litt mer på vogner. Vi hadde i grunnen bestemt oss for å kjøpe ei simovogn, men etter den titten ble vi fryktelig usikkre. Sammenlikna en simovogn med ei emmaljungavogn og den siste virka så mye bedre og mer solid. Eneste er at jeg ikke er helt superbegeistra for designet til emmaljunga, liker simo bedre fordi den er renere i linjene og enklere. Uansett så synes jeg prisen er altfor høy for begge vognene i grunnen og så synes jeg det er råflott med helt ny vogn. Titta en del på finn.no i går og da så jeg masse brukte emmaljungavogner, til en litt mer fornuftig pris. Noen var faktisk helt nye (eller bare brukt noen få mnd), men en del var fra 2003/2004 lurer veldig på hva som er forskjellen på de modellene og 2006modellen? Virker ikke som det er så mye, eneste jeg kan se på listene er at lufting i bunnen mangler på den elste modellen og at bremsa ser litt anderledes ut. Luftinga tror jeg ikke vi får så mye bruk for fordi ungen kommer ganske sent på året. Jeg tror i grunnen vi klarer oss VELDIG fint med å kjøpe oss en brukt 2003/2004mod, ingen vits å ta helt av. Dessuten SKAL jeg ha en joggevogn (babyjogger 3 med 20" :sjarmor:).

Hadde aldri drømt om at det skulle være så vanskelig å klare og bestemme seg for utstyr :ler:. Og jeg må ærlig innrømme at jeg har syntes det har vært litt vel mye styr rundt hvor mange bodyer man trenger i di ulike størrelsene og hvilke bukser osv..... Nå sitter jeg midt oppe i det sjøl og jeg aner ikke hvor mye og hva jeg trenger :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal også begynne å titte mer på utstyr nå, og av barnevogner så har jeg (uten at jeg har sett noen av de) kommet frem til at Simo eller Emmaljunga er det som komemr til å passe best for oss. Blir spennende å se om det ender med en av de, elller om vi finner noe helt annet :)

Prisen bryr vi oss ikke om, for det er mamma og pappa som betaler ;)

Ellers av utstyr så vet jeg at vi får noe, så jeg må se hvor mye og hva det er før jeg begynner å kjøpe selv.

Ellers så har de tilbud på Princess nå, helsetepper, hånklær, kluter, dyner, puter osv. Tenke jeg skulle ta en tur innom der i løpet av helgen og se om jeg fant noe nyttig.

Blir en utrolig spennende tid nå fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impala: Vi får barnevogn av svigers, men jeg synes fortsatt at det er råflott med ei spiller ny vogn hvis vi kan kjøpe en brukt en som fungerer like godt. Dessuten så har ikke svigers så god råd.... :sjenert:. Ellers har vi blitt lovet stellebord (blir nok bare ei pute på en kommode vi har, av samme grunn som vogna. Vi trenger ikke alt mulig dill ;)), vognpose, bilstol og reiseseng. Det er ingen som har tinga på å få kjøpe vanlig seng ennå :ler:. Nesten så vi får alle de store tinga, men så er det første barnebarnet på begge sider også :). Uansett så er det en del småting vi må kjøpe utenom, så dyrt blir det. Jeg er en stor tilhenger av å begrense alle mulige innkjøp, og vurdere ganske nøye hva vi faktisk trenger og hva vi kan klare oss uten. Veldig veldig mye er bare dill, som veldig dyr bil feks ;). Det blir veldig spennende utover, og det blir moro å få Trolltinga i hus :hoppe:. :klem:

I dag er jeg ikke akkurat supereffektiv på jobb, men det er i grunnen ingen vits heller fordi jeg ikke har så mye igjen før jeg har gjort det jeg skulle i dag. Bare jeg ikke begynner å plages like mye med dataprogrammet jeg bruker som i går så :forvirret:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese om UL!

Dessuten SKAL jeg ha en joggevogn (babyjogger 3 med 20"  :sjarmor:).

:enig:

Klarer ikke helt å bestemme meg for om det skal være Baby Jogger Performance eller Baby Jogger 3, men 20" hjul må til!

Ser ikke ut til at jeg finner noe brukt, dessverre, så snart blir det nok storhandel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Hmmm nå som jeg hadde bestemt meg og så skal du komme med en link til en annen vogn :sur::ler:. Så veldig fin ut den preformance vogna også. Jeg har sett i allfall en babyjogger 3 med 20" på finn.no i Oslo, men aner ikke om den er solgt. Jeg har litt bedre tid, så kanskje jeg er heldig hvis jeg holder utkikk framover. Jeg merker jeg har skikkelig joggesjuken, synes all annen trening jeg holder med for tida er helt meningsløs. Det er liksom jogging som er trening. Jeg har jo ingen bekkenplager, men er veldig stiv i ryggen, så jeg tørr rett og slett ikke. Nå har jeg jo bikka halvveis også, så jeg skal vel overleve den siste tida. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med trolltingshopping!!! Det er utrolig hvor mye som finnes, jeg sa det til lucky i går. Det er altfor mange valgalternativer så man blir helt tullerusk når man starter å begi seg inn i jungelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en skikkelig jungle av barneutstyr der ute, ja. ikke lett å bestemme seg. vi kjøpte brukt vogn vi - så kan vi heller kjøpe ny når vi har blitt noen erfaringer rikere :ler:

ha en fantastisk helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevognjungelen er ikke lett nei. Når jeg leser om andre nå så tenker jeg hele tiden "Hjelp! Har vi valgt feil?" -for det er jo så mye å ta hensyn til på de ulike modellene.

Ha en super helg Pi@! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

,babyjogger 3 med 20" på finn.no i Oslo, men aner ikke om den er solgt.

Hvis det er den samme som jeg så, så gikk den samme dagen. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, den utstyrsjungelen er til å gå seg vill i! ;) Kjempemange valg en skal ta gitt. Bilstol var det letteste, syntes jeg, for da tok vi bare den som var best i test på forbrukerportalen. Den var i tillegg nedsatt på en butikk her, så da var valget lett. Men vogn og sånt, ja. Kjempevanskelig! Jeg er for tiden i dyne-jungelen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Madden

Tusen takk for tipsene!!! :klem:

Så herlig å begynne å handle inn for alvor!! Jeg gleder meg sånn!!!!

Men som du...så tenker jeg at den jungelen av utstyr er neimen ikke lett å finne frem i...og absolutt ALLE har jo noe å si enten for eller imot ting og tang! Ikke lett å bli klok på! :ler:

Kjempelurt å kjøpe vogn brukt! Det har vi også tenkt på... vi får se hva det blir til!

Håper du har hatt fint vær, og kost deg masse i helga du også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stor tilhenger av å begrense alle mulige innkjøp, og vurdere ganske nøye hva vi faktisk trenger og hva vi kan klare oss uten. Veldig veldig mye er bare dill, som veldig dyr bil feks ;).

Kunne ikke vært mer enig altså :Nikke:

Vi kommer også bare til å kjøpe det vi virkelig trenger, men vi er opptatt av at det skal være av god kvalitet, og trygt for den lille.

F.eks. bleiebøttta med de dyre posene kan jeg ikke se at vi virkelig trenger altså. Kan da vel bare ha en vanlig søppelbøtte med tett lokk, også pakke inn bleiene i brødposer eller noe, evt. gå ut med den hver gang.

Og ja, jeg gleder meg også masse til å få tingene i hus :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig trøtt i dag :Gjesp:. Sliter litt med å finne en god liggestilling......allerede :forvirret:. Jeg kan faktisk ligge på magen fortsatt, men kun når jeg er våken og vet hva jeg holder på med :ler:, men akkurat den tilvenninga gikk greit. Værre er det at jeg sliter med å ligge ordentlig på sida. Jeg er vant til å ligge på ene armen, høres litt sjukt ut men.... Jeg har pleid å bøye den underste armen og la den ligge der det går inn i livet, problemet er at det i det siste har gått mindre og mindre inn der og nå er det så lite at armen ikke lengre har plass, dermed sovner armen når jeg ligger på den. Prøver å ligge anderledes, men det kjennes ikke så behagelig ut. I tillegg sliter jeg med den stive ryggen min tidlig om morran, da har jeg liksom ligget lenge nok og så har jeg en del mareritt. Håper virkelig at det her bedrer seg før jeg blir gedigen.

I dag er det ukebytte, 21 uker :overrasket::legrine:, og veiedagen min. Føler meg fortrolig med magen nå, synes den er superfin :). Føler meg veldig feminin med rund mage og større pupper :sminkedokke: , men vektøkninga sliter jeg fortsatt med. Nå er jeg +2,5kg, gått opp nesten 1 kg sist uke. Kjenner jeg får litt panikk når jeg ser jeg har gått opp så mye på så kort tid, uten at jeg har kontroll over det. Jeg vet jeg skal gå opp og at det ikke er jeg som blir tjukk, men babyen som vokser, men veldig ofte spiser jeg med dårlig samvittighet (for å ha det helt klart, jeg spiser det jeg skal og må).

Endret av Pi@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...