Gå til innhold

Pi@ Trollmor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det høres ut som om alt rett og slett er knall om dagen, og det fortjener du :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag går CDen i posten! Jeg er litt treg noen ganger, men nå har jeg funnet den fram og skal ta den med på trilletur.

Skrevet

Så fantastisk mottagelse på jobben!!!

Og så moro å kjenne liv :hoppe:

Bare litt missunnelig... :sjenert:

Skrevet

Endelig tilbake på kontoret. Vært veldig spennende og lærerike dager på seminar og hilsepårunde, men godt å komme tilbake også. Nå er den store "jeg er gravid" bomben sprengt på jobben. Det gikk veldig greit, ingen som hadde antydning til å være sur eller slenge med leppa. Veldig godt å ha sagt det og jeg er veldig glad for at det gikk så greit. Hadde virkelig grudd meg til å fortelle det. Jeg sa det til personalsjefen først og hun tippa hva det gjaldt før jeg sa det :ler:. Jeg begynte med "jeg har en ting jeg må fortelle som jeg har grudd meg veldig til å si", hvor hun fortsatte: "jeg tror jeg vet hva det er". Hun informerte min sjef og vi har snakka litt om det i dag og han bare gratulerte og sa at vi bare må ta tilrettelegging etterhvert. Han sa også at de hadde regna med at det skulle skje før eller senere uansett, så om det var nå spilte ingen rolle jeg måtte bare glede meg over at jeg hadde fått jobb OG at jeg skal bli mamma :).

Nå er livet bare fint :legrine:

Jeg kjenner trollet sparke flere ganger om dagen nå, det er veldig koselig.

Susan: :klem:

iss*2: Det er litt uvant for meg også å jobbe så mye :ler:. Jeg blir veldig sliten, men det går greit :). :klem:

Lucky: :klem:

Epona: Det er helt fantastisk å kjenne at det sparker, og ganske uvirkelig :legrine:. Var dumt jeg hadde så lite tid at vi ikke rakk å treffes, måtte prioritere familien og så blir jeg mye fortere sliten for tida så jeg må ta hensyn til det også. :klem:

angelou: :sjarmor:

Fjellrypa: :hoppe::klem:

Eeoyre: Det er lov, Eeoyre. :klem:

Toblerone: :klem:

Skrevet

:hoppe: Der var du! Savna deg jeg vettu :sjenert: Men er så glad for at alt ordner seg for deg nå vennen, bare å nyyyte tiden fremover!

Og sørg for å få nok søvn, nå som du har ny jobb og spire i magen ;)

Skrevet

Så bra at det gikk så fint å fortelle det på jobben :-D

Det er sikkelig gøy å kjenne liv inni magen ja, selv om jeg ikke vil kalle det spark enda. Men at det er noe som driver og røer seg der inne er det ingen tvil om!

Skrevet

iss: Merker at jeg står opp tidlig om morran for tida. Supertrøtt på kvelden :ler:. Nå kan jeg bare nyte :sjarmor::klem:

Impala: Jeg er veldig glad for at de tok det så pent. Er i grunnen ingen ting de kan gjøre. Spesielt siden det er staten og en ia-bedrift, men de kan jo surmule og komme med syrlige kommentarer. Godt å slippe den dårlige samvittigheten. Jeg har kjent sånn romstering jeg også, men stort sett så kjenner jeg små dunk og det regner jeg med er spark :).

Om ikke så lenge så skal jeg prøve gravidyoga-cden jeg har fått låne av fjellrypa :hoppe:. Har ikke fått rørt noe særlig på meg siden søndag. Ikke lett å få det til når jeg er bortreist.

Gjest miiip
Skrevet

Kos deg med gravid-yoga-CDen. Alltid når jeg kom til "kjenn på barnet i magen" i avspenningsøvelsen sparka Sigurd skikkelig til. :grine2:

(:overrasket: Gosh, nå var det helt fjernt å tenke på at han faktisk har vært INNI magen min! Tida går så fort!!! :overrasket: :overrasket: :overrasket:)

Det er SÅ godt å lese om at folka på jobben var så positive i fht graviditeten.

DET FORTJENER DU! :klem:

Når er UL?

Gjest Madden
Skrevet

Så herlig at de tok det så bra!! :legrine: Ikke noe som er bedre enn det!! Som du sier noen konsekvenser kunne det jo ikke fått, men de kunne absolutt surmulet osv...utrolig bra at de ikke gjør det da! :)

Jeg gruer meg fælt til å fortelle sjefen min det, spesielt fordi jeg mistenker at hun allerede har hørt det fra andre!! :sjenert: Og DET er ikke min feil! Sjefen på min nåværende jobb har ikke gjort jobben sin..men spredt ryktet for alle vinder..så nå er det "alle" som vet det... :sur: Irriterende! Jaja ver ikke meningen å kuppe din bok med det da!! :sjenert:

Jeg ville egentlig bare si at jeg gruer meg bittelitt mindre nå som jeg så at det gikk så utrolig bra med deg!! :ler:

Ha en fin-fin fredag!!! :klem:

Skrevet

Så bra at det gikk så fint å fortelle på jobben! Kan tenke meg det var en skikkelig lettelse.

:klem:

Skrevet

miiip: Jeg sovna under avspenninga jeg :overrasket:, men tror jeg trengte det. Kjente meg mye bedre etterpå. Var skikkelig sliten og småkvalm hele dagen i går. Jeg prøvde å kjenne etter i magen i går, men det var vist flere som sov :ler:. UL er den 11. april. :klem:

Madden: Hvis jeg har forstått riktig i forhold til det du jobber med så er det en typisk kvinnearbeidsplass? det går helt sikkert fint fordi de er vant til slike situasjoner. Jeg jobber i et veldig mannsdominert miljø og de vil veldig gjerne ha inn jenter, tror det litt kan være grunnen til at de tok det så pent (i tillegg til at de rett og slett er trivelige personer). Så fryktelig kjedelig med slike sjefer, slike ting har de rett og slett ikke lov til å gå ut med. Kan tenke meg det kjennes værre ut når den nye sjefen din har hørt ryktene, men ikke fått noen bekreftelse fra deg. Godt at min historie gjør at du gruer deg mindre. (og det er bare å kuppe dagboka mi så mye du gidder :)). :klem:

Fjellrypa: :klem:

Tenkte jeg skulle prøve å skrive av meg sinne og frustrasjonen over min andre svigermor sin kommentar her om dagen (den svigermora jeg ikke er spesielt begeistra for og har lite kontakt med), men kjenner at jeg ikke riktig orker å ta det fram akkurat nå. Kort så gjelder det at hun bak min rygg har ringt sambo og mast om vi venter tvillinger fordi jeg hadde så svær mage da vi var der og jeg var 12 uker på vei........... Hun ringte meg også den dagen og hørte om jeg hadde noen følelse for at det var tvillinger. F***** kjerring :frustrert:. Ble så sint og lei meg da jeg fikk høre dette at jeg begynte å grine. Jeg har slitt mye mer med magekomplekser og frykt for å legge på meg enn det jeg har gitt uttrykk for her, og så skal hun komme med slike f**** spørsmål. Hadde nettopp hatt noen fine dager borte herifra og begynt å bli riktig fortrolig med kulen på magen (ingen hjemme som syntes den var stor, bare slik at de kunne se det så lenge di viste det), og så skal hun komme og ødelegge det. Jeg har så smått begynt å gå opp og begynner og nærme meg 1kg opp fra utgangsvekta og jeg kjenner det knyter seg i magen min når jeg ser det. Føler liksom at jeg må kompansere for den "svære" magen med ikke å gå opp i vekt. Sambo er kjempeflink til å støtte meg og komme med komplimenter, men jeg føler det hjelper så lite. Ble vist at jeg skrev det allikevel :sjenert:

Skrevet

SKjønner godt at du blir lei deg jeg :troest:

Hun vet jo ikke hvordan du har det, og er sikkert bare generelt nysgjerrig. Kan du ikke få sambo til å prate med henne litt da, slik at hun ikke gjør det igjen?

Til opplysning så har jeg gått opp 5 kilo så langt, og det er visstnok helt normalt. Men nå begynner det å være sånn skikkelig gravidmage også (bare noen få dager siden jeg bare syntes jeg så feit ut jeg oså), så da gjør det ingenting. Har ikke merket noe til at jeg har lagt på meg noen andre steder enn magen.

Skrevet

Hei hei :)

Nei, fytti!! Tenke sei til at hun får sei til å si slikt :frustrert: Forstår godt du ble sinna. OG 1 kg er ingenting jo. Fytti så flink du er da. Er helt sikker på du ser kjempegodt ut.

Ha en strålende helg.

stor :klem:

Skrevet

Så godt å høre at det går så bra med deg!!!! :klem: Det fortjener du virkelig!

For ei svigermor!!!! :sur: Hadde blitt skikkelig lei meg jeg også. Jeg fikk også tidlig mage så jeg skjønner godt hva du mener!

Tipper at magen din vil strutte mer om noen få dager og det er veldig deilig å få ordentlig gravidmage!!! :hjerte:

Ha en super helg!!

Skrevet

Skjønner godt at det ikke er så lett å akseptere dette med mage og vekt. Og det er sikkert mye lettere å forholde seg til også nå der er en struttende gravidmage med masse liv :)

Men svigermor kunne godt spart seg kommentarene sine ja :frustrert:

Håper du har en fin fredagskveld :klem:

Skrevet

Dumme dumme svigermor da! Kan jo ikke si sånt :frustrert: Jeg så bilde av magen din hos iss og den var jo overhode ikke stor til å være 17 ukervei (på bildet). Kjempefin mage har du :)

Ha en fortsatt fin helg :klem:

Skrevet

1 kg og snart halvveis :overrasket: Tror ikke du kan ha mage i det hele tatt jeg! Skikkelig dårlig gjort av svigermoren din.

Impala: Jeg er veldig glad for at de tok det så pent. Er i grunnen ingen ting de kan gjøre. Spesielt siden det er staten og en ia-bedrift, men de kan jo surmule og komme med syrlige kommentarer. Godt å slippe den dårlige samvittigheten.

Så bra at de tok det så fint. Men selv de som oppfører seg dårlig i sånne situasjoner vet nok å trå varsomt nå etter Yssen vs. Valla saken...

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...