kort innpå Skrevet 19. januar 2007 #1961 Skrevet 19. januar 2007 god morgen!!!!!! ville bare være den første til å ønske deg god helg!!!!!!!
iss Skrevet 19. januar 2007 #1962 Skrevet 19. januar 2007 Da får jeg være den andre da! God helg vennen!
Susan Sto Helit Skrevet 19. januar 2007 #1963 Skrevet 19. januar 2007 Det er mulig du har prøvd alle triksene allerede altså, men jeg har vært litt utenfor på KG en stund nå... Ingefærkapsler gjorde hele forskjellen for meg. (Men jeg har både kontorjobb og flexitid...) Tok en kapsel en halv time før jeg sto opp, så jeg klarte å holde på den, og var da bra resten av dagen. Endel opplever at kvalmen gir seg allerede rundt uke 8, så det kan jo hende du er heldig og det gir seg snart... Kvalmen min holdt seg ganske godt fram til uke 14, så det kan hende du må ha den en stund også... Syntes det var helt riktig å sykemelde seg. Du hadde jo gjort det samme om du var så dårlig og ikke-gravid.
Pi@ Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #1964 Skrevet 19. januar 2007 Jeg skal aldri aldri mer legge meg uten at jeg nettopp har spist . Var så dum at jeg gjorde det i går og har sovet veldig dårlig i natt. Vært kjempesulten og dårlig. Dumme dumme meg. Nå skal jeg spise litt og legge meg igjen . Lavalampe: Nettopp det som er problemet med min jobb. Jeg skal stå på beina og gå rundt og hjelpe folk å finne rett produkt. I tillegg skal jeg rydde og henge opp ting osv. Det er egentlig ikke rom for å sitte på rompa, og det er kjempevanskelig å få spist akkurat når jeg trenger det. Sjølom jeg synes det er litt vanskelig å godta at jeg er sjukemeldt, mens "alle" andre jobber til tross for kvalmen, så må jeg bare prøve å tenke at det er stor forskjell på jobber og når det gjelder MIN jobb så er den lite forenelig med kvalme og oppkast. magolia: Det gikk bedre i går når jeg fikk ta det med ro og spise og spise og spise . Lurer på hvordan jeg blir seende ut til slutt , har ikke lagt på meg noe ennå iss*2: Du er snill, vennen Eeyore: Er litt pga arbeidsgiver jeg har sjukemeldt meg også. Som du sier så er det ingen vits i å ha meg gående rundt uten å gjøre noen ting. Toblerone*2: Yamaha*2: Kakao: Smile*2: Sjefen min vet at jeg er gravid, har vist det omtrent hele tida. Fortalte det tidlig i uke 5 da jeg hadde den blødningen. Orka ikke gå på jobb da. Synes det er veldig greit at han vet det. Havfrua: *drømme om å bare være uggen* Jeg hører hjemme på septemberlista, ja, men jeg kommer nok til å vente litt til før jeg skriver meg opp . Har ikke noe lyst til å skrive meg opp og fjerne meg fra ei slik liste en gang til, derfor venter jeg. God helg "kort innpå og iss-familien" Petra P:
Pi@ Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #1965 Skrevet 19. januar 2007 Der hadde du vært innom Susan, mens jeg skrev . Jeg har faktisk ikke prøvd ingefærkapsler ennå. Hørtes veldig smart ut å ta det litt før man står opp, eneste er at jeg er litt redd for at det ikke funker og så spyr jeg det opp igjen . Det er nemlig fast innslag hver morra . Jeg er forberedt på at kvalmen kan vare lenge ennå, jeg hadde faktisk blitt veldig bekymra hvis den forsvant plutselig i neste uke. Det gjorde den sist og da var det en god grunn for det.... En ting er sikkert, jeg skal ikke bli gravid en gang til i den jobben jeg har nå . Kontorjobb og fleksitid "here I come" i allfall etterhvert
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2007 #1966 Skrevet 19. januar 2007 Har du forresten prøvd Ingefærte? Du får kjøpt slik pulver som kan blandes til iste på helsekosten. Håper du får en fin dag i dag, som en bra start på helga.
Susan Sto Helit Skrevet 19. januar 2007 #1967 Skrevet 19. januar 2007 Der hadde du vært innom Susan, mens jeg skrev . Jeg har faktisk ikke prøvd ingefærkapsler ennå. Hørtes veldig smart ut å ta det litt før man står opp, eneste er at jeg er litt redd for at det ikke funker og så spyr jeg det opp igjen . Det er nemlig fast innslag hver morra . Jeg er forberedt på at kvalmen kan vare lenge ennå, jeg hadde faktisk blitt veldig bekymra hvis den forsvant plutselig i neste uke. Det gjorde den sist og da var det en god grunn for det.... En ting er sikkert, jeg skal ikke bli gravid en gang til i den jobben jeg har nå . Kontorjobb og fleksitid "here I come" i allfall etterhvert ← Anbefaler å forsøke! Er jo sikkert litt greiere å ta det nå, siden du er hjemme og kan ta det med ro etter å ha tatt en. (Nei, de smaker ikke noe godt hvis de kommer opp igjen! Det var derfor jeg tok dem lenge før jeg sto opp, så jeg ikke ble dårlig før de rakk å virke. ) Selv om det kjentes som et vidundermiddel, så fjernet det ikke all kvalmefølelse hos meg. (Noe jeg likte, for da visste jeg at ting mest sannsynlig var bra med den lille.) Jeg var fortsatt litt uggen, men bare vagt. Men det er stor forskjell på det og det å være kjempekvalm og løpe på do til stadighet! Har fortsatt endel kapsler igjen... Du kan jo få av meg så du får prøvd..
Pi@ Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #1968 Skrevet 19. januar 2007 I går kveld da jeg ikke fikk sove ble jeg liggende og tenke litt på jobb og jobbmuligheter. Jeg synes det begynner å bli litt vansklig det der. Jeg har en god mulighet til å få meg relevant jobberfaring før jeg går ut i permisjon og det er det traineeopplegget jeg skal på intervju til nå tirsdag. Det varer tilsammen i 4 måneder, med oppstart i slutten av februar. Dvs ferdig i slutten av juni, begynnelsen av juli. Etter mine raske beregninger vil jeg ha hatt inntekt i allfall 6 av 10 måneder, så permisjonspengene er redda, men så er det det med å si opp en fast jobb nå. Kommer til å søke permisjon først, hvis jeg skulle bli med på traineeopplegget, men jeg har ingen garanti for at det blir godtatt. En eller annen gang så må jeg satse, det kjennes bare litt skummelt ut å gjøre det nå som jeg er gravid. En annen mulighet, eller det er mer en drøm, er en fast stilling som er utlyst. Høres kjempespennende ut, er i pendleavstand og jeg er godt kvalifisert. Problemet er bare at jeg ikke kommer til å jobbe mange månedene før jeg skal ut i permisjon. Jeg kommer til å søke, jeg kommer ikke til å si noe om graviditeten ved et intervju, men jeg blir vel nødt til å si det omtrent samtidig som en evt ansettelse. Det er en fast stillling, så i min verden er det uproblematisk at jeg skal ut i permisjon en periode for så å komme tilbake igjen. Er bare det at jeg tror ikke en arbeidsgiver vil se på det på samme måten, sjølom arbeidsgiver burde tenke litt lengre framover enn noen måneder ved en fast ansettelse. Det går seg nok til på et vis......
Pi@ Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #1969 Skrevet 19. januar 2007 Toblerone: Jeg har prøvd ingefærte, ikke med pulver, men frisk ingefær. Regner med at det blir omtrent det samme. Synes effekten varte omtrent like lenge som mat . Selv om det kjentes som et vidundermiddel, så fjernet det ikke all kvalmefølelse hos meg. (Noe jeg likte, for da visste jeg at ting mest sannsynlig var bra med den lille.) Jeg var fortsatt litt uggen, men bare vagt. Men det er stor forskjell på det og det å være kjempekvalm og løpe på do til stadighet! ← Det er nettopp det der at jeg er litt redd , at kvalmen skal forsvinne helt. Synes jeg har vært flink til ikke å bekymre meg denne gangen, men det er jo på grunn av at jeg har vært så dårlig. Jeg er rett og slett livredd for at jeg skal miste den tryggheta, men jeg må innrømme at jeg begynner å bli veldig lei også. Det går utover sjølfølelsen og ikke klare å jobbe pga helt vanlige gravidsymptomer, og ikke minst er det kjedelig at jeg ikke orker å røre på meg. Jeg er vant til å trene mange ganger i uka.
Liljen Skrevet 19. januar 2007 #1970 Skrevet 19. januar 2007 Hei på deg, lille venn Ikke noe særli å være kvalmen nei. Forstår hva du mener. Det er en del av din trygghet, du kjenner du virkeli er gravid når du er kvalmen, og det gjør deg tryggere. Stemmer det?? Jeg håper virkeli at du klarer å slappe mer av etter hvert. Du fortjener det Ta vare på deg selv, og ta ting i ditt tempo. stor stor stor godhelg fra meg
Holly Hobbie Skrevet 19. januar 2007 #1972 Skrevet 19. januar 2007 Synes du skal soeke paa den faste stillingen, ja! Arbeidsgiver KAN selvsagt bli sur eller irritert naar du forteller om graviditeten, men h*n burde ikke vise det til deg. Uansett trenger du ikke ha daarlig samvittighet, som du sier er det en fast stilling som du sikkert kommer til aa vaere i noen aar! Og om du tar permisjon naa eller om et aar eller to burde ikke ha noe aa si for arbeidsgiver! God helg!
Eeyore Skrevet 19. januar 2007 #1974 Skrevet 19. januar 2007 Hei Pi@ Så godt å se at du har begynt å tenke på litt andre ting også Man kan bli smårar av å være så bekymret hele tiden. Kos deg i helgen
iss Skrevet 19. januar 2007 #1975 Skrevet 19. januar 2007 Sitter på jobb og er kokt i hodet, så jeg har ikke noe mer fornuftig å komme med enn en !!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå