Mrs N Skrevet 11. september 2006 #681 Del Skrevet 11. september 2006 Håper du har det fint Pi@ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 11. september 2006 #682 Del Skrevet 11. september 2006 Innom med en giga til en super gravid snuppe Håper alt står bra til og at helga var bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. september 2006 #683 Del Skrevet 11. september 2006 Hei Pi@, innom med en mandags- Hvordan er formen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 11. september 2006 Forfatter #684 Del Skrevet 11. september 2006 Her har jeg vært borte noen få dager og dere har tatt helt av . Så utrolig koselig . Jeg har vært på tur i helga . Sambo har jakta og jeg har bare vært med . Jeg tror jeg er like gravid som før helga . Var kvalm og uvell i hele går. Ikke sånn veldig mye, men slik at det er irriterende. I tillegg er jeg veldig sliten og trøtt, og i ekstremt dårlig form. Alt går kjempesakte med meg . Jeg liker ikke helt at ikke di derre gravidsymptomene kan holde seg litt mer stabile . Går å klemmer på puppene hele tida for å forsikre meg om at di er ømme . Di er nemlig litt mindre ømme på morran. Liker heller ikke at jeg ikke er kvalm hele tida , sjølom det i seg sjøl ikke er noe morro. Jeg er ikke redd for å begynne å blø, men jeg er superredd for MA og det at jeg skal gå rundt og tro at jeg er gravid og så er jeg det ikke allikevel . Jeg psyka helt pga det på fredag, og begynte plutselig og grine fordi jeg ble superredd for at alt ikke er i orden. Jeg griner generelt hele tida føler jeg, derfor har jeg døpt lille tingen i magen for magetrollet . I følge babyverden så skal hjertet vistnok begynne å slå i dag Sitter på jobb og skriver, så det blir litt rotete og usammenhengende dette her. Må løpe fram og tilbake hele tida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 11. september 2006 Forfatter #685 Del Skrevet 11. september 2006 bridie10: Koselig at du stikker innom. Har du en egen dagbok? Moro med noen som er like langt på vei. Lucky*3: Hadde symptomene bare vært litt mer stabile . Liker ikke at di ikke er like sterke hele tida . Men jeg er jo meg da..... Tulipan: Ja, tenk på at jeg skal bli mamma (hvis alt går bra) Petra P*2: Jeg har det fint . Holly H*2: Jeg kan tenke meg at man blir lei kvalmen , men akkurat nå så liker jeg den litt. Føler meg litt mer gravid da. Eeyore*2: . Jeg har IKKE blitt borte fra KG , men det blir litt mindre tid her inne nå som jeg ikke sitter foran pc'en hele dagen . Fjellrypa: Jeg tror jeg er feilkonstruert. Jeg føler meg nesten mer kvalm rett etter at jeg har spist jeg... Kanskje jeg lider av innbilt svangerskapskvalme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 11. september 2006 #686 Del Skrevet 11. september 2006 Pi@: Om du er bekymret for MA er det kanskje lurt å investere i en sånn liten duppeditt (i mangel av et bedre ord ) så du kan lytte på hjertet til magetrollet? Og ikke uro deg om du ikke er morgenkvalm. Legene påstår at det kun er kvinner med dårlige matvaner og levestil som får morgenkvalme (at det er kroppens måte å beskytte fosteret mot mat/drikkevaner som kan være farlig for fosteret) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 11. september 2006 Forfatter #687 Del Skrevet 11. september 2006 Skytte*2: Epona*3: Så søt du er. Det ser ut til at du slapp unna det skummle nummeret på innleggende dine. Jeg er helt enig at litt kvalme er greit, i allefall nå i starten når alt kjennes så usikkert. Tror jeg har vært ekstra uvell i det siste fordi jeg har hatt så fryktelig mye å gjøre. Er så utrolig sliten. Nå MÅ jeg snart begynne å roe ned kjenner jeg. Yamaha: iss*2: Jeg har hatt en superduperhelt. Godt du roer di andre slik at di ikke tror jeg har forsvunnet . LinKri: Charmina: Så koselig at du er innom. shatika: Alt bra . Mrs N: Sånn nå tror jeg at jeg har fått med dere alle. Hvis jeg har glemt noen så er det virkelig ikke med vilje. Får se om jeg kanskje rekker en liten runde innom dere i kveld. Hadde vist for mange smileys , så jeg måtte dele opp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. september 2006 #688 Del Skrevet 11. september 2006 Det er vel for tidlig aa hoere hjertelyd, eller tar jeg feil naa? Bare apropos til MrsNs innlegg. Kjenner igjen puppeklemmingen! Har du faatt stoerre pupper ogsaa? Har inntrykk av at det varierer, paa noen vokser de ikke saa veldig mye i begynnelsen visst. Jeg har gaatt opp to str. allerede, jeg da.. Haaper helgen var bra selv om du var trett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 11. september 2006 Forfatter #689 Del Skrevet 11. september 2006 Mrs N: Der hadde du jammen vært innom mens jeg skrev . Tror det kan være både betryggende og føre til mer usikkerhet med en slik "høre etter hjertet sak". Bra så lenge det funker, men hvis man en dag ikke hører hjertet så kan jo fortsatt alt være i orden . Jeg tenkte jeg skulle snakke med legen min om at jeg er redd for MA når jeg skal di på torsdag. Morsom teori legen din hadde forresten, men jeg har flere venninner som er ekstremt sunne som har vært veldig kvalme og omvent . Gratulerer med graviditeten forresten, jeg så det først nå . Det gikk fort . Glemte forresten og si at jeg ikke har lyst på sjokolade . Jeg er et sjokoladespisende menneske, men nå har jeg rett og slett ikke lyst på det. Jeg gikk hele gårdagen og tenkte på at jeg ikke hadde lyst på kvikklunsj. Vi hadde kjøpt med oss en sånn ny type med appelsinsmak som jeg hadde veldig lyst på å smake på. Til slutt tvang jeg i meg en bit fordi nyskjerrigheten tok overhånd. den var helt grusom. Synes det bare kan holde seg slik jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 11. september 2006 #690 Del Skrevet 11. september 2006 Hvis du er sliten (og det er jammen ikke rart), tror jeg nok at det er en viktig ting ift kvalme. Ro ned og pass på at du sover nok. Jeg tror også det er alt for tidlig å høre hjertelyd. Lege/JM vil gjerne ikke prøve før rundt uke 14, og da tror jeg ikke at en du får så mye mer ut av det hjemme. Livmoren ligger jo også godt nede i bekkenet en stund til. MA er en veldig skremmende tanke, jeg vet det. Det gufne er jo at man ikke kan vite om noe har skjedd. Tror nesten bare du må prøve å jobbe med deg selv. MA er uvanlig, det er veldig god sjanse for at dette skal gå bra! (Når det er sagt: jeg valgte å gå til privat UL i uke 12 for å bekrefte at alt sto bra til. Det ga oss mye mer ro.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 11. september 2006 #691 Del Skrevet 11. september 2006 Hei Pi@! Ja, det gikk fort for meg Jeg tror ikke noe på at kostholdet har noe med morgenkvalme å gjøre selv, men har lest det flere steder i det siste (surfer litt for mye på babysider for tiden ). Jeg har f.eks nettopp spist en gulrot (ekstremt godt vasket og skrellet selvsagt ) og kjenner at litt kvalme lurer bak den gulrota Jeg skal absolutt investere i en sånn hjerterytmedings, spesielt siden jeg er spent på om teorien om at du får en gutt om rytmen er under 150, eller en jente om den er over Jeg har heller ikke spesielt lyst på sjokolade, men har merkelig nok veldig lyst på paprika Hormoner er noen rare dyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 11. september 2006 Forfatter #692 Del Skrevet 11. september 2006 Holly H: Jeg hadde skrevet et langt svar til deg, men så klikka KG mens jeg var på jobb og så glemte jeg hele greia . Det er nok altfor tidlig å høre hjertelyden ja, den har jo så vidt begynt . Jeg har fått litt større pupper og så har det skjedd ting med brystknoppen og den ringen rundt. Veldig fasinerende å følge med på . Jeg har måttet kjøpt meg en ny bh også (akkurat det var litt skummelt. Kjøpe noe som har med graviditeten). Det er veldig vanskelig å finne noen fine bher uten bøyle, jeg bruker så liten størrelse at det er minimalt med utvalg. Endte opp med en treningsbh, litt kjedelig, men bedre enn di fullstendig uten støtte. Fjellrypa: Jeg tror også at mye av ubehaget har kommet av at jeg er så sliten. All grininga også for den del. Det er så veldig vanskelig å roe ned når jeg har tusen jern i ilden, men det er bedre å prøve nå før det sier fullstendig stopp. Jeg mener også å ha hørt at det er rundt uke 14-16 at man kan høre hjertelyden. Det går vel an før det også, men da er det vel ikke helt sikkert at det går (og det må være veldig stress). Lurer litt på om jeg skal starte en tråd inne på gravidforumet og høre om hvor stor grad av ufrivillige aborter som ender i MA. Ikke at det er godt for noe å vite det, men jeg er bare nyskjerrig. Høres ikke dumt ut med privat UL. Hvor mye betalte dere? Eneste dumme er at det er fryktelig langt å kjøre for å få en her oppe. Vi får tenke litt på det, hvis jeg blir ennå mer bekymra er nok det vel anvendte penger. Mrs N: Gikk jo forsåvid for med oss også . Må le litt av deg (ikke vondt ment, du høres bare litt ut som meg). Jeg kommer ikke til å skaffe en slik. Vi har et ordentlig stetoskop liggende, etterhvert så kan vi sikkert høre hjertelyden med den . Nå er det nok bare å vente (jeg haaaaater å vente) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 11. september 2006 #693 Del Skrevet 11. september 2006 Tror du kan slappe helt av så lenge puppa er ømme og du er litt småkvalm ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 11. september 2006 #694 Del Skrevet 11. september 2006 Hei Pi@ Så fint dere har kosa dere i helgen da. Kanskje greit at du ikke er kvalm hele tiden også da Men bra du er litt kvalm og puppene holder seg ømme Skjønner det ikke er lett å la være å bekymre seg sånn da, men du skal nok se at det går så bra med det lille magetrollet så. Tenk at hjertet har begynt å slå Blir så fasinert av sånt jeg Ha en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felixa Skrevet 11. september 2006 #695 Del Skrevet 11. september 2006 Hei Pi@! Jeg har sniklest litt inne hos deg, så jeg tenkte det var på tide å stå fram... Først: gratulerer så mye med graviditeten! Jeg er like bak deg, er 4+6 i dag, så det er så greit å følge med på en som er omtrent like langt. Kjenner igjen mange av symptomene dine og at puppene plutselig er mindre ømme, rart det der. Jeg har vært rundt å tittet på baby ting og mamma klær i dag, men tør så absolutt ikke å kjøpe noe på noen uker. Tanken på at det kan gå galt gjør meg skikkelig dårlig. Siden jeg har en (eller to) liten prøverørspire i magen så får vi UL i uke 7, gjett om jeg gleder meg. Tiden går bare så utrolig sakte. Kos deg med magetrollet og tanken på at hjertet nå har begynt å slå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. september 2006 #696 Del Skrevet 11. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 12. september 2006 Forfatter #697 Del Skrevet 12. september 2006 Yamaha: Synes det var betryggende å høre at du mener jeg kan slappe litt av så lenge puppene er ømme og jeg er litt småkvalm av og til . æææææææææææææ nå så jeg at jeg skal være på jobb om 5min og jeg har ikke skifta ennå. Får ta resten av det jeg tenkte å skrive senere i dag *løpe veldig fort opp på badet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 12. september 2006 #698 Del Skrevet 12. september 2006 jeg har full forståelse for at du går rundt og bekymrer deg om dagen, Pi@. hadde sikkert gjort det samme selv... MEN - du skal se det går kjempebra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 12. september 2006 #699 Del Skrevet 12. september 2006 æææææææææææææ nå så jeg at jeg skal være på jobb om 5min og jeg har ikke skifta ennå. Får ta resten av det jeg tenkte å skrive senere i dag *løpe veldig fort opp på badet* Sorry, måtte bare le litt av den her. Rakk du det? Av det du skriver om at du er bekymra. sliten, småkvalm og at trening er kjempetungt høres akkurat ut som sånn jeg hadde det de første ukene. Først er man bekymra fram uke 12, så er man litt mindre bekymra fram til man hører hjerteslagene, så er man enda litt mindre (men fortsatt ganske mye) bekymra fram til UL, så er man enda litt mindre fram til uke 24 eller når det er det er stor sjanse for at de overlever hvis de blir født, så går det noen uker hvor man ikke er så veldig bekymra, og så blir man mer og mer bekymra igjen mot slutten. ("Tenk om noe går galt nå som det er så kort tid igjen!") Og så blir man en annen type bekymra etter at de er født. Jeg husker jeg var på joggetur dagen før positiv test, da hadde jeg vært mye sprekere enn han jeg løp sammen med alle de foregående ukene, men den dagen var kroppen HELT i ulage og jeg trodde jeg skulle dø hele tiden. Det er veldig koselig å lese i boka di om dagen, føler meg nesten like spent som da jeg selv var nygravid. :grine2: Sorry at jeg ikke er her like ofte som tidligere, men jeg prøver å kutte litt ned på KG-tiden (uten å bli helt borte). En stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 12. september 2006 Forfatter #700 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Lucky: Det er kanskje greit at jeg ikke er kvalm hele tida ja...... Skulle kjøpe meg lunsh i stad og gikk bort til der di har brød. Lukta veldig veldig winerbrød og det var så kvalmt. Kjente jeg fikk skikkelig spyfornemmelser. Det gikk heldigvis over da jeg fikk i meg litt mat. Jeg har ikke lyst på noe søtt i det hele tatt. Ikke potetgull eller liknende heller. Jeg har blitt supersunn . Smarte magetrollet . Jeg blir også helt superfasinert av å lese om det som skjer i magen min. Alt går i et rasende tempo, sjølom jeg synes det går for sakte . Felixia: Hva er det jeg leser . Du er gravid . Gratulerer så utrolig mye . Jeg har fulgt med deg i skytte og magolia sine dagbøker. Så moro at vi er omtrent likt. Jeg er 5+5 i dag. Det er veldig betryggende å høre at det ikke bare er meg som har litt varierende ømme pupper. I dag tidlig var di omtrent ikke ømme i det hele tatt, og jeg får helt panikk....men alt er i orden nå . Jeg lærer visst aldri at puppene er mindre ømme om morran. Jeg skjønner veldig godt at du er fryktelig redd for å miste. Dere har jo virkelig jobba for å få spiren på plass. Veldig godt at dere får en så tett og god oppfølging med UL allerede i uke 7. Tenk om det er to inni magen din . Håper du stikker innom en annen gang også. Toblerone: Petra: Jeg er lat på jobb igjen , men jeg bryr meg ikke så veldig fordi det ikke lengre er sikkert at jeg får fast 100% stilling . Det har blitt brukt for mye penger på lønninger det første halvåret, og det kan risikere å gå utover meg. Jeg har vært klar over at det ikke var helt sikkert at jeg fikk full jobbing så det er greit nok, men jeg SKAL ha en kontrakt som har et timeantall som tilsvarer det jeg faktisk jobber. Slik at jeg slipper å få veldig lite penger ved en evt. sjukemelding slik som var tilfelle sist. På en måte så kan det være greit å ikke ha full stilling, siden jeg merker det er hardt å "bare" være butikkmedarbeider. Da kanskje jeg får litt tid til å få jobba med å få publisert oppgava mi og litt slike ting. Får se hvordan det går. Vi skal snakke om det på torsdag. Endret 12. september 2006 av Pi@ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå