Gå til innhold

Statsråder sniker i barnehagekøen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Motor

Hva betyr det? Langt mellom liv og lære?

Jeg er ikke enig i at dette er noe de burde gjøre. Men jeg er faktisk mer lei av sutrefolk på nettet, enn jeg er av mindre veloverveide politikervalg og tabloidpresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er jo høl i huet. Hva er vitsen med maxpris, dersom de rike bare kan kjøpe seg plasser? Jo, jeg er enig i at også småbarnsforeldre bør kunne være statsråder, og at de er avhengig av barnehageplass for å få det til. Men det gjelder da ALLE ANDRE sektorer i samfunnet også!!! Alle andre har også behov for barnehageplass dersom begge skal være i jobb. Det burde ikke være noen spesialordninger for statsråder på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Småbarnsforeldre bør få lov til å være sykepleiere, sekretærer, advokater, vaskehjelp, butikkansatt osv ... også - det er det dummeste argumtet jeg har hørt på lenge. Typisk politikeruttrykk for å rettferdiggjøre sin egen urimelige og egoistiske avgjørelse ... De burde langskjemmes ... men de satser vel på at alt er glemt om to dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løste den andre regjeringen dette da? Sansynligvis på samme måte. Hvorfor starter de ikke opp stortingsbarnehage som problemet er så stort? *Oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt at statsråder skal snike seg til barnehageplass. Er enig med det en skrev her at de burde hatt stortingsbarnehage. De har jo lignende barnehager andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo merkelig at Stortinget ikke har egen barnehage da. Alle større sykehus har jo barnehager til sine ansatte...

At de politikerne nå går foran andre - ja sniker i køa - ved å betale mer - er en forbaska UTING!!

Viser jo bare at vi i Norge har kommet til det nivået at så lenge du har peng nok kan du kjøpe deg til det meste..... :icon_mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Merkelig at de ikke har en egen Stortingsbarnehage! :overrasket:

Så kunne barna sammen finne ut av på hvilken måte de ønsker å bli byråkrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
agt avgjørende vekt på at det også for småbarnsforeldre skal være mulig å inneha statsrådsposter.

Dette er direkte motbydelig!!

Hvem blir med på å starte en klagesak?

Ærlig talt, skal disse to egoistene være med på å styre landet?? Snakk om å se kun sin egen situasjon!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det irriterer meg også!!

Grr!!

Det minner meg litt om barnehagen jeg jobber i. Den er tilknyttet ett større sykehus i byen og det er kun de med de høyeste stillingene på sykehuset som blir prioritert for å få barnehageplass. :frustrert:

Tror jeg må få meg en god utdannelse... :sjenert:

Endret av Miss_alexandria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg også!!

Grr!!

Det minner meg litt om barnehagen jeg jobber i. Den er tilknyttet ett større sykehus i byen og det er kun de med de høyeste stillingene på sykehuset som blir prioritert for å få barnehageplass.  :frustrert:

Tror jeg må få meg en god utdannelse...  :sjenert:

Da jeg begynte min spede karriere i helsevesenet var det en barnehage tilknyttet sykehuset. (dette var før jeg fikk barn) Så en dag fikk vi høre fra vår avd.sykepleier at den ene avdelingen i barnehagen måtte legges ned. Hvorfor deeeet da?, spurte vi. Jo, det er ikke nok barn søkt inn, svarte hun.... eh? hallo??! Dette var jo for rundt 9-10 år siden og barnehagekøene var jo lenger en lengst...og likevel legges ei avd NED? -Men, det er jo MANGE på sykehuset som må ty til dagmammer og slikt for å få barnepass, kan ikke de få plass, spurte vi? Jo, hvis de er overleger og slikt så....., svarte hun, like oppgitt som oss.

Det ble ramaskrik på sykehuset. Både sekretærer, renholdspersonale, vaktmester, teknisk avdeling, ja ALLE avdelinger og folk med forskjellige stillinger trengte jo barnhageplass - og HVOR mange overleger på rundt 45/50++ år har barn i barnehagealder? IKKE mange.....!! Men sånn var altså policy'n. Til å :murvegg: i altså....

Blir samme poenget i saken med statsråder - så lenge de har posisjon, penger og kontakter får de alt..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ja, dette er utrolig irriterende!

Heretter får regjeringene, uansett parti, holde seg med statsråder som utelukkende er menn i 60-årene. Da slipper vi å lese dusteoppslag som dette. Helt ufattelig at man i år 2006 ikke har klart å få til en ordentlig barnehageordning for barn av stortingsrepresentanter og særlig regjering/regjeringsapparat.

Ikke mindre ufattelig, dog ganske ironisk, at noen faktisk tror at det er de to aktuelle statsrådene som er problemet her. At ikke det legges bedre til rette for at man faktisk kan drive politikk i forskjellige livsfaser er en helt klar demokratisk (og demografisk, for den del) svakhet som noen med makt og myndighet må se å få gjort noe med prompte.

Problemet er kanskje at når noen gjør det eneste rette i denne saken, altså etablerer en ordentlig barnehage, så dukker det vel opp endel KG-tråder der man syter over hvordan politikerdamene ordner seg.

Som sagt; utrolig irriterende. Men litt morsomt også, på en ironisk måte. Særlig med tanke på kjønn og alder/livsfase på de fleste skribentene i denne tråden.

Endret av Kvinneguden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
HVOR mange overleger på rundt 45/50++ år har barn i barnehagealder? IKKE mange.....!!

Vel, jeg slutter ikke å bli overrasket hvor jeg jobber, for jeg har sett mange foreldre i 45-55 års alderen hente bleiebarn.... :overrasket:

Dette er jo en Sykehus barnehage, så jeg har fått inntrykk at mange av legene venter med å få barn til de er langt over 40.... :sjenert:

But anyway, jeg synes det er teit at de som har den høyeste utdannelsen er først i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Merkelig at de ikke har en egen Stortingsbarnehage!  :overrasket:

Så kunne barna sammen finne ut av på hvilken måte de ønsker å bli byråkrater.

Så hvis noen psyke mennesker vil kidnappe ungene til politikerne, så er det bare å møte opp i den eventuelt aktuelle barnehagen? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

teit at sv tjener såpass mye når de har en ideologi hvor alle skal ha lik lønn.. sukk. de mener alle andre, bare ikke seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Helt greit for meg at de prioriteres, men synes måten det gjøres på strider stygt imot maxprisforslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg er overrasket over at folk er overrasket over at politikere og andre kækser meler sin egen kake først og driter i lover og regler vi andre må følge.

Det må jeg si.

At rikfolk gjør som de vil er vel ikke nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke vært lov. De bør stille på lik linje med andre som trenger barnehageplass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hmm.. forretningsidé: Starte barnehage for regjeringsbarna?

Dette gir så dårlige signaler ut, og bidrar antakelig til at flere med penger nå vil benytte seg av denne muligheten. Muligheten er jo tydeligvis der, det var nok ikke folk klar over.

Til deg som spurte om hva uttrykket: "Langt mellom liv og lære" betyr.

Det betyr at man lager regler for folk, for eksempel som her, det finnes en regel for maxpris i barnehager som politikerne har laget. Som skal gjelde for folk.

Og så går de altså utenfor sine egne regler selv... de lever altså ikke slik som de forventer og pålegger andre å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg synes er litt morsomt' er jo at denne regjeringen kommer fra partier - spes. SV som er tuftet på solidaritet og likhet for alle og bla bla bla. Når det kommer til stykket er de ikke bedre enn de partiene de selv kritiserer.

Jeg synes selvsagt at det er greit at de får seg barnehageplass - det som jeg reagerer på er tilsnikingen - og at det går på tvers av det de sier utad og som er partiets hovedbudskap.

Sånn går det også når de har fokusert veldig på makspris - et vedtak som de ble valgt på - som de jo selvsagt ikke klarer å oppfylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...