Gå til innhold

Folket slakter Valgerd.....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Valgjerd står vel ikke øverst på min liste over de personer jeg kunne tenkt meg å dele en øde øy med.

milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan synes hva man vil om Valgerd, men hva har det med saken å gjøre? Konsesjoner deles ikke ut i dette landet etter lyttertall! Og hvilke andre bedrifter som legges ned i disse dager får full mededekning på samme måte? Og hvor mange i landet er permittert eller oppsagt med 1 helt års frist?

Skal man være uenig i dette, må man diskutere om man skal ha ordninger med konsesjoner eller ikke. Ikke hvorvidt en haug med P4 folk skal synes synd på seg selv, og det er Valgerds skyld. Hadde de gjort jobben sin og oppfylt konsesjonsbetingelsene hadde dette ikke vært noe problem.

Dere burde også være glad for at dette viser at det ikke er en selvfølge at konsesjoner skal fornyes, at det stilles krav til utøver, og at de blir tatt på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så vidt eg veit var ikkje brudd på konsesjonsreglane grunnen til at P4 ikkje fekk fortsette å ha konsesjon? Kva var eigentleg grunnen til at dei fekk avslag på søknaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 av 10 mener det var galt av kulturministeren å gi konsesjonen videre. Men jeg lurer på en ting. Hvem er den syvende når de første seks er bussjåfører og frisører?

Jeg gleder meg til et P4-frittsamfunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett sakspapirene jeg - men jeg har jo fått med meg at Vårt Land er en av eierne i Kanal4! Og alle vet vel hvilket parti Vårt Land sympatiserer med........... mulig dette er dumt argument, men jeg tenkte hvertfall på det med en gang jeg! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo rett og slett resultatet av fri konkurranse, og det er derfor litt snodig å se adm. dir Brynhildsen i P4 stå frem på TV og påstå at det er den største medieskandalen i nord-europa i moderne tid (intet mindre :ler: )

De som sitter igjen med lang nese her er ledelsen i P4, som jo ikke tok konsesjons-søknaden alvorlig (de innrømte dette på TV). Om dette skyldes at de har misforstått konsesjons-bestemmelsene, eller om det var fordi de rett og slett var slappe, det skal jeg ikke spekulere i. Men det ER snodig å se lederne i næringslivet gang på gang ty til usaklige argumenter i møte med lovverket. Konsesjonsloven er klar: alle deltakere skal vurderes utfra innholdet i søknaden sin, ikke utfra om de har laget radio før eller ei. (Selv om deltakeren selvfølgelig må være en troverdig aktør for å komme i betraktning)

Hva skulle være vitsen med konsesjoner ellers?? Hvis man er garantert å få fornyet konsesjonen, mener jeg?

Nei, takke meg til friheten ved å stadig få nye grupper i betraktning til slike store mediekanaler. Dette gir størst sikkerhet for at vi får den beste radioen.

Fri konkurranse er sunt - trodde næringslivslederne vanligvis var enige i det, jeg? :sjarmor:

Taperne her er heller ikke nødvendigvis de P4-ansatte, ettersom den nye kanalen også legger hovedkontoret til Lillehammer. Tipper det er gjort med hensikt, for å dempe konsekvensen dette får for den uskyldige tredjepart som disse utgjør.

dorian - kanskje TV2 skjerper seg litt også....? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kult at Valgerd tør å være konsekvent.

Er ikke hun som driter seg ut denne gangen - alle må følge reglene, og ta konsekvensen av evnt. ikke å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forressten noen linker, slik at jeg kunne opplyse meg om denne prosessen. Poster dem her og:

Om styret i P4 og arroganse, litt kritisk, av Andreas Wiese:

http://www.dagbladet.no/kultur/2002/07/06/341488.html

Og flere:

http://www.dagbladet.no/kultur/2002/08/15/346102.html

http://www.dagbladet.no/kultur/2002/08/15/346113.html

http://www.dagbladet.no/kultur/2002/09/04/347875.html

dorian :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i både det Tusenfryd og Dorian sier!

For det første å slakte Valgjerd er jo bare helt bak mål. (og hvorfor henne og ikke de i departemetet som egentlig har tatt begrunnelsen? Men det er jo fortsatt litt utenom saken.) Enten så er man for og imot konsesjoner, og det er det man skal diskutere.

Og siden konsesjoner finnes, så bør de som utfyller konsesjonene blir vurdert. Og P4 hadde ikke utfylt kravene. Så; bør de få den likevel fordi de er en gammel traver? Det blir da helt feil, for det frie markedet trenger man konkurranse og nye krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

1: Skjønner ikke helt poenget med radiokonsesjon. Kan ikke hvem som helst få sende da? Er det problem med teknologien for å få sendt ut, eller hva?

2: Jeg så et ord i en avis i en begrunnelse for hvorfor Kanal 4 fikk den, og det ordet pekte seg ut klart: Livssyn. Kanal 4 vil ha en del livssynsstoff. Regjeringen er ledet av en prest, Valgerd er i Krf, så mye som krf-velgerne har tatt imot i det siste av uønsket politikk fra lederne sine,- nå har Valgerd kastet et kjøttbein til dem. Kan man ikke vinne de store sakene, tar man ivertfall de små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt bal mål å slakte en person for avgjørelsen til flere. Greit at man ikke er enig med vedkommendes politikk, men jeg synes rett og slett det er barnslig å slenge med leppa på den måten som Silje Stang har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Skjønner ikke helt poenget med radiokonsesjon. Kan ikke hvem som helst få sende da? Er det problem med teknologien for å få sendt ut, eller hva?

Det tror alle tenker de vil tape på i lengden. Hadde kulturministeren sagt at vi skal opprette enda femten (eller et fritt antall) riksdekkende, reklamefinaniserte radiostasjoner hadde P4 skreket enda høyere. Da måtte de sloss med andre om de samme pengene - tenk den frekvensen der har jo monopol på å sende riksdekkende reklame. Nå er det en viss kontroll og det er oversiktelig. Og man sloss ikke med andre enn lokalstasjonene om de samme inntektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nemlig!

Og P4 har, siden det er et monopol, vært en pengemaskin av dimensjoner, noe som har gjort kanalen til et populært investeringsobjekt blant utenlandske investorer.

Disse har hevet over 200 mill. i aksjegevinst siden 1995, ene og alene som en følge av dette monopolet.

Samtidig måtte mere enn 20 gå fra P4 i fjor pga. slanking/effektivisering. Litt hult blir det derfor når ledelsen bruker de ansattes antatte arbeidsledighet for å skaffe sympati med sin sak, som jo kun dreier seg om penger.

dorian :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der der!!!

Hun står sågar å gliser etter å ha tatt fra 100 familier inntektsgrunnlaget!

Yack!

Den "dama" der, kommer til å få det til slutt!

Er det mulig?

Jeg blir lynforbanna av at de regjerer, selv uten at vi, Det Norske Folk, vil det engang!

Skulle ikke vært lov å danne regjering på sånt grunnlag!

Har fått MER enn nok av de der,nå!

ÆÆÆÆÆSSSSSJJJJJ!!!!!!

Dette bare måtte ut!

:kjempesinna:

Deler er slettet - den slags utbrudd vil vi ikke ha.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cronina da. Må ikke hisse deg sånn. her er det regler å følge vettu.

(jeg vet hvem du er, jeg vet hvem du er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...