Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste har jeg vært plagd med vonde hofter. Jeg er født med hofteleddsdysplasi, men fikk behandling da jeg var liten. Det første som slo meg når smertene begynte å komme skikkelig, og ikke ville gi seg, var at det måtte være noe galt i hoftene. Jeg har en sjelden gang hatt veldig vondt i 5-6 timer, oftest etter en lang dag, så det tilskrev jeg at jeg hadde vært mye på farten.

Jeg har nå tatt røntgen, og alt var normalt. Så slo det meg. Jeg har byttet prevensjon. For 6 mnd. siden begynte jeg på P-sprøyten. Jeg leste på felleskatalogen at smerter i ledd er en bivirkning, men av de mer sjeldne. Har noen av dere opplevd dette når dere gikk på p-sprøyte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er beintettheten målt hos deg? Kan være begynnende osteoporose, noe som ikke er helt uvanlig etter bruk av depo-provera. Men det er litt vel tidlig med 6 måneder, men kanskje det at du har HD kan gjøre deg mer disponert?

Skrevet

Jeg har ikke målt tettheten, nei. Det er litt tidlig for osteoporose, og HD vil ikke ha noe å si ifm. det. Det som kan være problemet med HD er slitasjeskader og forkalkninger i ledd, noe jeg ikke hadde. ;)

Gjest gjest1
Skrevet
I det siste har jeg vært plagd med vonde hofter. Jeg er født med hofteleddsdysplasi, men fikk behandling da jeg var liten. Det første som slo meg når smertene begynte å komme skikkelig, og ikke ville gi seg, var at det måtte være noe galt i hoftene. Jeg har en sjelden gang hatt veldig vondt i 5-6 timer, oftest etter en lang dag, så det tilskrev jeg at jeg hadde vært mye på farten.

Jeg har nå tatt røntgen, og alt var normalt. Så slo det meg. Jeg har byttet prevensjon. For 6 mnd. siden begynte jeg på P-sprøyten. Jeg leste på felleskatalogen at smerter i ledd er en bivirkning, men av de mer sjeldne. Har noen av dere opplevd dette når dere gikk på p-sprøyte?

Jeg lagde en tråd om p-sprøyten for ca 2-3 mnd siden, men nå vet jeg ikke helt hvordan jeg søker og finner frem. Anyway, jeg opplevde helt syke bivirkninger og jeg ble kjempe bekymret.

Jeg husker jeg fikk så vondt i den ene foten at jeg såvidt klarte å gå på den. Jeg trodde nesten jeg hadde fått blodpropp eller noe. Men jeg slo det vekk. Jeg fikk også andre bivirkninger som jeg ikke har tenkt å legge ut her :tristbla:

P-sprøyten varte i bare 2 mnd på meg og da jeg fikk mensen igjen, blødde jeg i ett kjør i 5-6 uker :frustrert:

Så nå har jeg nett begynt på p-pillen igjen :forvirret:

Det var nok ikke så mye nyttig å lese fra mitt svar, men tenkte jeg skulle fortelle min erfaring med p-sprøyten ;)

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Her fant jeg tråden min om p-sprøyten og jeg så du hadde skrevet der. hehe

Endret av Miss_alexandria
Skrevet

Teflonhukommelsen min slo til for fullt, ja. :ler: Uff, har egentlig ikke lyst å bytte prevensjon, men om det er den som lager hoftekrøll så må jeg nesten. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...