Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Hilde K S
Skrevet

Hvor mange studiepoeng er det i en mastergrad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

det er feil. 180 poeng er Bachelor og det er 3 åring.

Så da er det 300 som er 5årig master.

Endret av liv
Gjest Gjest
Skrevet
det er feil. 180 poeng er  Bachelor og det er 3 åring.

Så da er det 300 som er 5årig master.

Eller for å være helt presis : en mastergrad er 120 stp som bygger på en bachelorgrad på 180stp.

Gjest Gjest
Skrevet
Eller for å være helt presis : en mastergrad er 120 stp som bygger på en bachelorgrad på 180stp.

Det var det jeg mente. 180 poeng for Bachelor, og 120 poeng for Master. 300 poeng sammenlagt.

Trodde spørsmålet gjaldt for master isolert sett.

Hilsen han som svarte på det første innlegget. ;)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg har en bachelor, men spekulerer i å få tatt meg en master i forebyggende og helsefremmende arbeid.

Da har jeg 180 stp i grunnutdanning og så begynner jeg nå på 60 stp videreutdanning i forebyggende og helsefremmende arbeid, deltid over to år. Da har jeg bare masteroppgaven igjen etter det? Ja?

Det høres jo overkommelig ut. Jeg regner med at jeg er nødt til å ta noen metodefag på universitetet også.

Jeg håper jeg skal slippe ex.phil og ex.fac. Det er kanskje å håpe på mye?

Skrevet

Tror det er ganske vanlig med 60 stp fag og 60 stp oppgave, ja. Nå er ex.phil (i alle fall i Trondheim) lagt om, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det er med det lengre. Jeg ville ikke fått min bachelor uten ex.phil (og uten bachelor ingen mastergrad), men hvis du allerede har bachelor uten det kan det vel hende at du slipper unna. Det er lov å håpe :)

Gjest Gjest
Skrevet

hei,

jeg tok master ved ntnu etter ferdig bachelor på høyskole. slapp da unna ex phil og ex fac siden bachelorgraden var fiks ferdig... en av fordelene ved å gå på høyskole først :)

ma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...