Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Aethra
Skrevet

Skal altså til berlin i august, og lurer på om noen vet om noen festlige ting som vi bare MÅ få med oss der? (er bare meg og samboeren min på tur..) Tips tas imot med takk :smilyblomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Berlin er det masse spennende ting å gjøre! En spesiell opplevelse som jeg anbefaler er et besøk på restaurant Dunkel, hvor det er helt mørkt. Du ser ingenting og må spise i blinde. Maten er helt grei, man er der mest for opplevelsens skyld. Og det var faktisk veldig spennende.

Skrevet

søk på forumet. det har vært noen bra innlegg om dette tidligere

Skrevet

Drar der selv om noen dager, gleder meg :) har søkt på gamle innlegg om berlin, men vil gjerne vite mer :)

Hviken del av byen er det best shopping? Virker som om området med K`dam er veeldig dyrt.

Men jeg skal iallefall opp i sjokoladeavdelingen i øverste etasje på kjøpesenteret KaDeWe :)

Gjest gjest1
Skrevet

Festlig? Hm, spørs hva man mener m festlig. Jeg hater shopping, men elsker historie, så jeg hadde nok å gjøre i Berlin!! Masse å se:

-Unter der Linden m Brandenburger Tor

-Checkpoint Charlie

-Det Jødiske minnemonumentet

-Museum i hopetall.

-"Topographie des Terrors"(sjekk guideboka)

-Riksdagen. Ta en tur opp i kuppelen etter at det er mørkt!

-Hele øst-berlin er mye bedre enn Ku`damm-området, etter min mening.

Skrevet
Hele øst-berlin er mye bedre enn Ku`damm-området, etter min mening.

det var det jeg trodde.

Skrevet

i reisehåndboka mi virket det som at alle shoppingsentre og butikker har stengt søndager. stemmer dette? Mi reisehåndbok viste seg å være noen år gammel (fra 2002). Enhvert shoppingsenter i storby pleier jo å ha åpent søndager??!!

Gjest Gjest
Skrevet
i reisehåndboka mi virket det som at alle shoppingsentre og butikker har stengt søndager. stemmer dette? Mi reisehåndbok viste seg å være noen år gammel (fra 2002). Enhvert shoppingsenter i storby pleier jo å ha åpent søndager??!!

Var der sist høst, og da var alt hva angår shopping på søndag helt lukket, låst og dødt! Vi dro på utendørs loppemarked- det var mye hyggeligere. Anbefales! Det står om de i guidebøker. Mye stilige ting, som antikviteter, klær, bøker osv.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Og hvis man liker musser, Käthe Kollowitz-museet :)

Berlin er forresten en utrolig flott by, jeg liker å bare gå rundt og se på all den forskjellige arkitekturen der!

Skrevet

får ta meg en tur på markeder søndagen da :)

hvilke marked er best?

Skrevet

Også må du finne ut hvor den gjennomsiktige doen står, og prøve den! :sjarmor:

På et eller annet torg i Berlin står det et offentlig toalett som har veggr an enveisglass, sånn at man ikke kan se inn men når du sitter inni virker det som du sitter på do midt blandt folk!

Gjest gjest1
Skrevet
får ta meg en tur på markeder søndagen da :)

hvilke marked er best?

Var meg der, som hadde glemt å logge inn.

Vi var på et veldig koselig og stort marked , men nå aner jeg ikke hva det het. Men det lå i Vest-Berlin, like ved en undergrunnsbane-stasjon.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...