Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å ha en del oppskrifter lagret på datamaskina fremfor masse løse ark i en perm. Noen som vet om et program eller noe ferdig laget for oppskrifter? Vil helst ha det på min egen maskin, ikke som bruker på en eller annen nettside.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en oppskriftsdatabase, og bruker Access (fulgte med Microsoft Office Professional så vidt jeg husker). Veldig enkelt og greit. Jeg har tittel, ingredienser og beskrivelse/framgangsmåte. I tillegg deler jeg dem inn i kategorier (samme oppskrift kan godt tilhøre flere kategorier) f.eks. fransk, marokkansk, kinesisk, storfe, lam, skalldyr, desserter, kaker, dressinger osv. Jeg har også et ratingsystem hvor jeg gir utprøvde oppskrifter en karakter fra 1-10, med flere tusen oppskrifter (og mange med samme/like navn) er det greit å vite hvilke som var gode og hvilke jeg ikke skal lage igjen. Jeg kan søke i både ingredienser, tittel, beskrivelse, kategorier og rating (både en eller flere av disse samtidig). I tillegg kan jeg søke etter oppskrifter som ikke inneholder visse ingredienser. Veldig praktisk, og jeg bruker databasen ofte.

Skrevet

Jeg husker jeg spurte deg om det samme tidligere Arkana, men jeg fikk det aldri til med det programmet. Det var så mange ulike innstillinger. Kunne du sendt meg en liten fil på mail hvor basisoppsettet står? Det hadde vært utrolig stor hjelp!

iingvild

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke helt hva du mener med basisoppsettet, jeg har dessverre ingen fil som inneholder databasen uten oppskriftene hvis det er det du tenker på (og jeg vil nødig gi bort hele samlingen min :sjenert:). Det er forøvrig heller ikke jeg som laget den opprinnelige databasen, men samboeren min, men i følge ham er det visst veldig enkelt. Kanskje du kan søke litt på nettet om hvordan du bruker Access?

Tråden stenges pga spam.

Druscilla - mod

Endret av Druscilla
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...