amilia Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Jeg skal begynne på p-piller igjen, og hadde planlagt å begynne på 1 mensdag. Men selfølgelig ser det ut til at den ikke kommer ennå, nå som jeg faktisk VIL at den skal komme Jeg lurer vel egentlig på om jeg bare kan starte på de likevel i dag? Hva skjer med mensen? Kan den komme mens jeg går på pillene? Fant liksom ingenting om det i pakningsvedlegget. Bruker yasmin.
wind-up bird Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Ved start 1.–2. menstruasjonsdag (eller 1.–2. dag etter abort) oppnås umiddelbart prevensjonssikkerhet. Ved oppstart senere i syklus må det brukes tilleggsprevensjon (barriere) i de første åtte dager. Med monofasisk behandling kan menstruasjonen utsettes ved at man fortsetter på neste brett uten pause til et par dager før blødning er ønsket. http://www.legemiddelhandboka.no/xml/ Det gjelder generelt for kombinasjonspiller (som yasmin er en type av..), så svaret er ja, men du må bruke annen prevensjon i tillegg første 8 dager som skrevet over.
amilia Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2006 Men hva skjer med mensen om jeg starter i dag? Forsvinner den helt til jeg kommer til den tablettfrie uken, selv om jeg skulle fått den i nærmste fremtid? Det med å bruke annen prevensjon er no problem.
wind-up bird Skrevet 5. juli 2006 #5 Skrevet 5. juli 2006 Noen får jo blødninger konstant en periode når de begynner på ny pille. Men hvis alt går knirkefritt så vil den nok ikke komme før den pillefrie uken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå