tuji Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Jeg har strikket på meg en senebetennelse Finnes det noe man kan kjøpe for å stive av håndleddet så det ikke belastes unødig? En slags hanske eller noe? Hvor får man sånt?
Prinsesse på erten Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 Det finnes mange teorier på hvordan bli kvitt senebetennelse. Noen mener at man skal bevege armen, andre mener at man bør holde den mest mulig i ro. Min samboer var for en del år siden veldig plaget. Han gikk til fysioterapaut i en evighet. Fikk beskjed om å bruke den minst mulig. Ingenting hjalp. Helt til påsken kom og han gikk masse på ski. Ett års h... var over på en uke. Uansett, ville jeg legge bort strikketøyet hvis jeg var deg...
tuji Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2006 Strikketøyet er lagt bort, men det er vondt når jeg bærer ting osv. Snakket med en lege som sa at hånden må få hvile, og at jeg kan ta en Ibux-kur for å dempe betennelsen. Men jeg kunne tenkt meg en sånn mansjett eller noe også slik at jeg slipper å bevege så mye på hånden. Har de sånt på apoteket?
Knurr Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 De har sånne skinner på apoteket, ja (pass på at du kjøper for riktig hånd!), men en helt vanlig støttebandasje er ofte vel så bra. Jeg ville prøvd å unngå å bære tungt - for mange er det tunge bæreposer i seg selv som utløser senebetennelsen. Si til hvis du lurer på noe - jeg har dobbeltisidig senebetennelse på syvende året.
tuji Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2006 Da skal jeg ta en tur på apoteket i dag! Det er første gang jeg har dette, og jeg har ikke tenkt å la det gjenta seg hvis jeg kan unngå det. Elsker å drive på med håndarbeid, nemlig. Jeg kjenner det veldig godt når jeg løfter datteren min, og det er ikke til å unngå, for vi er alene hjemme for tiden. Får vel prøve å gjøre det minst mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå