Gjest kvinnelig gjest82 Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Kan det ved soppinf bli en "misfarging" av indre kjønnslepper?Sliter med intens kløe som holdt meg våken inatt.Ekkelt!Huden på indre lepper har en lys gul/hvit farge,men lite utflod..Hva kommer dette av?jg beg bli bekymret,har ikke hørt om eller opplevd dette før.. Noen som kan si meg om dette er soppinfeksjon?Bruker Canesten komb.pakning. Takk for svar..
Scorpina Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Ja, det høres unektelig ut som sopp du har fått deg. Bruk Canesten stikkpiller og krem. Burde gå over med en 2-3 dagers "hestekur" m/Canesten. Hvis det ikke går over må du til lege for å få reseptbelagt soppmedikasjon.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 ^ Åh du er grei!tusen takk for kjapt svar!så du er nesten sikker på at d er normalt ved soppinf..?Ka er det som gjør at de indre leppene har blitt endret i farge da?kan ikke tørkes vekk altså..har du hørt om det før ved sopp?hadde ikke d sånn sist for flere år tilbake.. Takknemlig for svar,blir gla da!
Scorpina Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Ja, det blir jo litt misfarge. Soppinfeksjonen at det blir sånn "kremete" konsistens (ja, nå går vi seriøst i detaljer her ), det klør, svir gjerne...og er særs ubehagelig. MEN - sopp er like naturlig som å sleppe en fis og klø seg i øret. Det jenter som kanskje er plaga med sopp om sommeren skal være obs på er å ikke gå med fuktig undertøy (særlig hvis man har bada) for lenge på. Man kan også sørge for at ph-verdien i skjeden er "sur nok". Drikke Cultura og/eller yoghurt om sommeren sørger for litt mer humane tilstander i det "aller helligste" Går man for lenge med sopp KAN det utvikle seg til urinveisinfeksjon og deeeet er vondt !! URK!! Da må man til lege for å få resept på f.eks Trimetoprim. (først tisse på en pinne slik at legen ser hvor hardt "angrepet" man er) Det GÅR over så lenge du bruker Canesten, og kanskje tar dine forholdsregler. Slapp av
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 *senker skuldra,stresser ned..og fortsetter med bruk av canesten*Ja,dette er ekle saker,nå skal jeg gjøre det jeg kan for å slippe få det igjen.. Takktakk for din innsikt i emnet her..SÅ jenter,pass på å skifte i sommer!
Scorpina Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Bare hyggelig Ja, jeg har vel hatt mine episoder med sopp så jeg snakker av erfaring. Men, bank i bordet - jeg har ikke hatt det på leenge, etter at jeg begynte med diverse kjerringråd Men, se på Canesten pakken hvor lenge du max kan bruke den om du ikke merker noen endring. Hvis den ikke gir seg så burde du ta kontakt med din lege for å få mer info.
Gjest Tanita Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Hvis de var misfarvet ville jeg bestilt time til legen snarest.
Gjest Tanita Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Det er sikkert ikke noe farlig, men tror at antibiotika vil hjelpe på det. Da må en til lege for å få skrevet ut det på resept. God bedring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå