Ephemera Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Noen som vet om det finnes midler på apoteket som kan løsne forstoppelse og /eller luft i magen - og som kan taes selv om man er gravid?
Gjest Tuppelure Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Hei du! Om det finnes noe slikt på apoteket aner jeg ikke, men det vet de sikkert der. Uansett, du kan få noen andre tips som i alle fall hjalp meg veldig da jeg hadde vannvittig treig mage tidligere i svangerskapet mitt (nå er jeg snart ferdig, har bare noen uker igjen!). Først og fremst: Drikk masse vann! Og da mener jeg MASSE! Jeg spiste grov kornblanding (type 4-korn, uten sukker) med rosiner og melk på til frokost, og det funket som bare det. Tror magen min ble veldig glad for at det kom noe skikkelig grovkornet fiber. I tillegg spiste jeg en youghurt til kvelds hver dag. Vet at mange også synes at Biola hjelper, uten at jeg har prøvd det selv. Lykke til!
Ephemera Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2006 Takk for svar Ja, det er nok ikke så rart at jeg har forstoppelse, for det lille jeg får i meg av mat for tiden består av fine rundstykker og boller... Før jeg ble gravid spiste jeg masse grovt. Så det er jo en stor overgang for kroppen. Men nå har jeg vært på apoteket og fått kjøpt avføringstabeletter som ikke er skadelig for fosteret, Dulcolax. Har også kjøpt noen tabletter som heter Minifom, som skal redusere gassdannelser i mage og tarm. I tillegg fantes det noen flasker med et middel som man skal drikke som smører tarmen, for å forebygge, men det kjøpte jeg ikke i denne omgang. Så nå har jeg akkurat tatt to avføringstabletter og kan bare glede meg til resultatet
Gjest helene1 Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Hei du! Jeg har hørt at man ikke skal ta duphalax (eller hvordan iallverden dette skrives.....) når man er gravid. Det rådet jeg har fått, og som faktisk hjelper, er å "drikke" lactulose. Smaker dritt, men sammen med feks biola eller cultura så er det ikke så ille. For meg er det viktigste at det virker . MErk at det tar et par dager før du får den store effekten. Jeg tar også sånn vedlikeholdsdose, og dette fungerer glimrende for meg. Masse lykke til. Forstoppelse er no dritt !
Ephemera Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2006 På Dulcolax som jeg tar, står det at langvarie studier på gravide ikke har vist til skader på fosteret. Det sa også hun på apoteket.
Murmelmy Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Jeg tar litt laktulose fra apoteket hver dag. Det hjelper veldig sammen med fiberrik mat og masse vann. Lykke til . Ta kverken på forstoppelsen før du får hemorroider...det har nemlig jeg fått
Rioja Skrevet 5. juli 2006 #7 Skrevet 5. juli 2006 1 stor spiseskje med linfrø blandes i litt yoghurt og spises morgen og kveld! Dette gjorde susen for meg
cappocino Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 Kivi frukt hjelper for treg mage Sunt og godt og kan kjøpes overalt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå