Gå til innhold

Hvor lenge er katten "gravid"?


Delfia

Anbefalte innlegg

Vi har en liten misstanke om at den ene katten vår skal ha kattunger. Hurra :) Men så er vi litt usikker på hvor lenge kattene går? Vi har to søstre. Noen som vet hvordan den andre kan reagere når søster får smått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miloine

Drektighetstiden er ca. 60 dager som det blir nevnt her, (8-9 uker), regnet fra paring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bare husk på at det er fullt mulig å utføre abort på katter. Dvs at man kastrerer katten og fostrene blir da samtidig abortert. Dette er det beste både for den drektige katten, den andre katten og for kattebestande som helhet (dvs være med å redusere antall hjemløse katter her i landet).

Drektige og diende katter kan bli fryktelig aggresive overfor andre katter pga hormonene i kroppen. Den andre katten kan dessuten bli forvirret av situasjonen og forsvinne.

Det er ditt valg, men husk at vi alle er ansvarlige for at det er for mange katter og at noen av dem får en så trist skjebne :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Bare husk på at det er fullt mulig å utføre abort på katter. Dvs at man kastrerer katten og fostrene blir da samtidig abortert. Dette er det beste både for den drektige katten, den andre katten og for kattebestande som helhet (dvs være med å redusere antall hjemløse katter her i landet).

Drektige og diende katter kan bli fryktelig aggresive overfor andre katter pga hormonene i kroppen. Den andre katten kan dessuten bli forvirret av situasjonen og forsvinne.

Det er ditt valg, men husk at vi alle er ansvarlige for at det er for mange katter og at noen av dem får en så trist skjebne :tristbla:

Trådstarter skriver jo "hurra" om at katten er gravid, og siden hun er glad for det får vi jo også håpe at hun har vett til å omplassere kattungene på en forsvarlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Trådstarter skriver jo "hurra" om at katten er gravid, og siden hun er glad for det får vi jo også håpe at hun har vett til å omplassere kattungene på en forsvarlig måte.

jaja, denne diskusjonen har vi hatt her mange ganger. Det er visst mange som ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp. Det å rope hurra for sin egen del er ikke alltid det beste for samfunnet som helhet (i dette tilfellet kattebestanden).

Jeg kommer imidlertid ikke til å ta denne diskusjonen en gang til, da snakker jeg heller til veggen. Og hvis det blir en debatt om dette her i denne tråden, blir jo bare tråden delt så problemet med hjemløse katter ikke skal sees i sammenheng med at det blir født for mange kattunger her i landet (hurra for kvinneguiden! :ironi: ).

Der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe glad for at hun skal ha kattunger,jeg. Har allerede to avtaler med folk jeg stoler på om at de skal ha en hver,også får jeg prøve å annonsere dersom det blir så mange som åtte. Vi gleder oss uansett :)

Takk for svar da,dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, denne diskusjonen har vi hatt her mange ganger. Det er visst mange som ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp. Det å rope hurra for sin egen del er ikke alltid det beste for samfunnet som helhet (i dette tilfellet kattebestanden).

Jeg kommer imidlertid ikke til å ta denne diskusjonen en gang til, da snakker jeg heller til veggen. Og hvis det blir en debatt om dette her i denne tråden, blir jo bare tråden delt så problemet med hjemløse katter ikke skal sees i sammenheng med at det blir født for mange kattunger her i landet (hurra for kvinneguiden! :ironi: ).

Hvem er det som ikke klarer å se lenger enn sin egen nesetipp?

Du har tydeligvis en hang-up på dette med å forhindre for mange katter her i verden, og svært langt på vei har du jo selvfølgelig rett. Men når TS sier hun er glad for dette, så kan det jo ikke plage deg at TS har fire katter eller fler, eller finner gode hjem til disse kattungene. Det skader ikke samfunnet som helhet at TS har disse kattungene.

Det som derimot gjør skade er alle uvettige mennesker som ikke kastrerer eller gir prevensjon selv om de ikke ønsker kattunger. Sånne mennesker er jeg gjerne med på å kjefte på ;)

Lykke til med kattungene, Delfia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Prøver du å utrydde katter, Gjest? Hvis alle katter i verden blir sterilisert, vil jo nettopp dette skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Prøver du å utrydde katter, Gjest? Hvis alle katter i verden blir sterilisert, vil jo nettopp dette skje.

Ja, det er jo stor fare for det :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næmmen herregud da... kan ikke folk få legge inn et enkelt spørsmål uten at en eller annen gjest begynner å gnåle om abort, sterilisering og så videre ?

jeg er for å klippe bjellene på hannkatter og sterilisere hunkatter men jeg gnåler da ikke om det i hvert ENESTE katteinnlegg jeg ser !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Drektighetstiden er 63 dager, men alt mellom 60-70 dager regnes som normalt. (Går de over 70 dager bør man ta en tur til dyrlegen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Vår pus vanter også kattunger, og vi gleder oss stort:-) Gratulerer Delfia:-) Vi har hatt kattunger før, og har alltid fått gitt bort alle( OG ALLE HAR DET VELDIG GODT I DAG:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe glad for at hun skal ha kattunger,jeg. Har allerede to avtaler med folk jeg stoler på om at de skal ha en hver,også får jeg prøve å annonsere dersom det blir så mange som åtte. Vi gleder oss uansett :)

Takk for svar da,dere :)

Så flott, det er jo det man bør gjøre; å avtale før kattungene blir født. Lykke til med graviditeten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, for ei uke siden la jeg inn spørsmål om akkurat det samme, da jeg også har en drektig katt.

Jeg fikk korrekt svar, men så ble det bare fyrt løs om uansvarlighet, sterlilisering osv. Følte faktisk at jeg ble kjefta huden full.

Derfor var det hyggelig å lese denne tråden, hvor det faktisk er en del trivelige innlegg!

Pusemor ligger i fanget mitt nå, og er inne i sitt 61. drektighetsdøgn.

Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Pia 30.08.08
katta mi pleier og veie 3kg nå 5,1 kg og spiser mer en før og jemer seg ofte under senga mi.

Er min katt gravid? :sjenert:

Enten er hun det eller ikke. Det er heelt umulig for oss og vite. Ta henne med til dyrlegen hvis du lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest king cat
Prøver du å utrydde katter, Gjest? Hvis alle katter i verden blir sterilisert, vil jo nettopp dette skje.

Kan noen fortelle meg litt om hva man bør gjøre i det selve fødselen er i gang? klarer pus og ordne alt selv mener jeg?

på forhånd takk for svar :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...