marsy Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #21 Skrevet 4. juli 2006 En halvtime til vielsen er for lite, en vanlig vielse uten noe spesielt ekstra innslag tar bortimot en time. En time til fotografering er også for kort. Selve fotograferingen tar fort en time eller litt mer, og i tillegg skal dere sikkert transporteres. En time til mingling er litt lenge før middag (man har mer tålmodighet til sånn ettermiddag), men to timer til sammen fra dere drar til fotografen og til middagen starter er passelig, så dere vil sansynligvis bare fordele tida litt anneledes enn det du har satt opp. ← Vi har borgerlig vielse i utlandet, har fått beskjed om at sermonien i aller enkleste form kan ta 10 minutter, vi vil ha en tekstlesing og musikk i tillegg, så da blir 30 minutter greit beregnet. vi skal ta bildene rett ved der vi skal ha selskap og vielse, så der tror jeg ikke vi trenger mye mer enn en time... men jeg er enig om at en time med mingling kan bli mye.. middag 16:30 er kanskje bedre....
tuji Skrevet 4. juli 2006 #22 Skrevet 4. juli 2006 Har du lyst å fortelle hvilken kirke det er, Sensommerbrud?
Susan Sto Helit Skrevet 4. juli 2006 #23 Skrevet 4. juli 2006 Har du lyst å fortelle hvilken kirke det er, Sensommerbrud? ← Tok det på PM jeg. Legger det ikke ut her.
Fakse Skrevet 4. juli 2006 #24 Skrevet 4. juli 2006 Vi har borgerlig vielse i utlandet, har fått beskjed om at sermonien i aller enkleste form kan ta 10 minutter, vi vil ha en tekstlesing og musikk i tillegg, så da blir 30 minutter greit beregnet. vi skal ta bildene rett ved der vi skal ha selskap og vielse, så der tror jeg ikke vi trenger mye mer enn en time... men jeg er enig om at en time med mingling kan bli mye.. middag 16:30 er kanskje bedre.... ← Ah, da blir det noe annet ja
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #25 Skrevet 4. juli 2006 men jeg er enig om at en time med mingling kan bli mye.. middag 16:30 er kanskje bedre.... ← Ja, 16.30 er bedre.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #26 Skrevet 5. juli 2006 Vi tok fotograferingen før kirkesermonien. Så slapp gjestene å vente på oss. Husmusa
Lykketrollet Skrevet 5. juli 2006 #27 Skrevet 5. juli 2006 Syns kjøreplanen din høres grei ut! Vi har vielse 13.30-1400 Middag 16.30 Kaffe 19.30 Nattmat 01.00 Vi skal ta noen bilder mellom vielse og middag. Stedene for vielse og festlokale er ikke mer enn 100 meter fra hverandre. Vi skal ikke servere noe mellom vielse og middag.
BIRE Skrevet 5. juli 2006 #28 Skrevet 5. juli 2006 Jeg har samme kjøre plan som deg Marsy.. Jeg syntes det er en fin kjøre plan. Hallo folk spiser nok føre de reiser til et bryllup som starter kl 13,00 og 14,00. Det pleier også å stå i innbydelsen når vielse og middagen er..Tror inge lider noen nød der he he.. Bire
*Emma* Skrevet 5. juli 2006 #29 Skrevet 5. juli 2006 Syns det så helt greit ut.... Også må jeg le litt for jeg stat å leste meg gjennom alle "hvor lang tid tar en kirkevielse" innleggene og hadde lyst til å rope at du skulle til utlandet Marsy....men så hadde du rukket å komme å svare selv først
marsy Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #30 Skrevet 5. juli 2006 Syns det så helt greit ut.... Også må jeg le litt for jeg stat å leste meg gjennom alle "hvor lang tid tar en kirkevielse" innleggene og hadde lyst til å rope at du skulle til utlandet Marsy....men så hadde du rukket å komme å svare selv først ← glemte å nevne det i første innlegget da! men det var jo ikke lengden på vielsen jeg spurte om heller, men "pausene" etter vielse og etter mat...
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #31 Skrevet 5. juli 2006 Selvfølgelig spiser folk før de drar i bryllup, men de spiser vel ikke 5 minutter før de reiser. Når jeg har vært i bryllup har jeg spist mat, og så brukt ei god stund på å pynte meg før jeg har reist til kirka i god tid før vielsen skulle starte. Da blir det ei stund å vente før middag, og det er slitsomt. Såklart kan man vente 4 eller 5 timer mellom måltidene før man sulter ihjel, men det er jo ikke særlig morsomt
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #32 Skrevet 5. juli 2006 Er veldig usikker på hva som er vanlig når det gjelder kjøreplan. Prøver å tenke tilbake på de bryllupene jeg har vært i, men der har det vært forskjellig praksis. 1400-1430 vielse 1430-1500 hilse på gjestene / ta bilder sammen med foreldre/forlovere 1500-1600 fotografering / gjestene får drink + mineralvann og snacks eller frukt. 1600-1700 mingling og skravling med gjestene 1700-2000 middag (3-retter) 2000-2100 mingling 2100- musikken starter, første dans, baren åpner, kake serveres er veldig usikker på hva som burde skje når etter middagen....? er også usikker på om det blir lenge å vente etter vielsen, før middag? (vet at jeg er veldig tidlig ute med kjøreplan altså, men det har sine årsaker ) ← Dette ser da i hovedsak bra ut, kutte ned mingling er jeg enig i, Men, tre timer til middag er kort tid dersom vi snakker norsk bryllup med taler. Det går med tre timer, men det blir stress og forutsetter att alle er kortfattede, og at det spises litt mens det er taler, nærmere fire timer er langt vanligere å regne. (og dette har jeg fra ulike selskap jeg har vært i, og to arrangører jeg har spurt.)
marsy Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #33 Skrevet 5. juli 2006 Dette ser da i hovedsak bra ut, kutte ned mingling er jeg enig i, Men, tre timer til middag er kort tid dersom vi snakker norsk bryllup med taler. Det går med tre timer, men det blir stress og forutsetter att alle er kortfattede, og at det spises litt mens det er taler, nærmere fire timer er langt vanligere å regne. (og dette har jeg fra ulike selskap jeg har vært i, og to arrangører jeg har spurt.) ← Tusen takk for tips, veldig greit å vite. Hvis vi starter middagen 1630 får vi 30 minutter ekstra ihvertfall.... det blir jo fort noen taler, vet ikke hva som er vanlig tid å beregne for en 3-retters??
Fakse Skrevet 5. juli 2006 #34 Skrevet 5. juli 2006 Tusen takk for tips, veldig greit å vite. Hvis vi starter middagen 1630 får vi 30 minutter ekstra ihvertfall.... det blir jo fort noen taler, vet ikke hva som er vanlig tid å beregne for en 3-retters?? ← Til en vanlig middag går det ca 30 minutter per rett inkludert av og pådekking, skjenking i glass og denslags. Men så skal man jo ha taler og eventuelt sanger i tillegg, og da går tida. Det kan være lurt å få en oversikt over hvor mange taler og sanger det (omtrent) blir slik at dere kan regne på det. 2 til 2,5 timer går det nok minimum om dere er få og det bare er noen få taler. Om det er flere taler og flere gjester kan det lett bli 3 til 3,5 timer.
Gjest Frk Åberg Skrevet 5. juli 2006 #35 Skrevet 5. juli 2006 3 timer? Kan ikke se at det er lagt opp til at folk skal spise medbrakt matpakke på kirketrappa rett før vielsen begynner. Er det som er litt av saken her - 3 timer mellom måltidene er helt greit, men her blir det i beste fall min 4 timer. ← Nå ble jeg virkelig nysgjerrig på hvor ofte du spiser til vanlig? Selv ser min hverdag ca slik ut: 07.30 - frokost, 12.00 - lunsj, 17.00 - middag, 21.00 - kvelds Mulig jeg er heeelt unormal..? Spiser frukt innimellom måltidene, akkurat slik de har tenkt mellom vielse og middag. Ser ikke helt problemet. Hvis man på død og liv må spise hver annen time, ser jeg det mer som den enkelte gjests problem. Hvis sulten melder seg så ofte, får man heller ta med seg en matpakke. Jeg mener, man klarer å holde ut fire timer i en sånn sammenheng, når man vet at brudeparet har en tettpakket kjøreplan. Selvfølgelig skal man sørge for at gjestene har det bra, men tviler på at noen sulter ihjel på den tiden, særlig ikke med frukt og snacks (evt. noen rundstykker).
Susan Sto Helit Skrevet 6. juli 2006 #36 Skrevet 6. juli 2006 Nå ble jeg virkelig nysgjerrig på hvor ofte du spiser til vanlig? Selv ser min hverdag ca slik ut: 07.30 - frokost, 12.00 - lunsj, 17.00 - middag, 21.00 - kvelds Mulig jeg er heeelt unormal..? Spiser frukt innimellom måltidene, akkurat slik de har tenkt mellom vielse og middag. Ser ikke helt problemet. Hvis man på død og liv må spise hver annen time, ser jeg det mer som den enkelte gjests problem. Hvis sulten melder seg så ofte, får man heller ta med seg en matpakke. Jeg mener, man klarer å holde ut fire timer i en sånn sammenheng, når man vet at brudeparet har en tettpakket kjøreplan. Selvfølgelig skal man sørge for at gjestene har det bra, men tviler på at noen sulter ihjel på den tiden, særlig ikke med frukt og snacks (evt. noen rundstykker). ← Hmmm... Ja, hvorfor diskuteres egentlig dette? Jeg er gravid, og må spise lite og ofte, men det går mest i litt frukt nå og da. Faste måltider blir fordelt noe sånt som dette: Frokost 07.00 Lunsj 11.30 Middag 16.30/17.00 Kveldsmat 21.30 (Hvis jeg orker noe.) Dermed ser vel ikke jeg helt problemet med vielse 13.00 og middag 16.00. Det blir liksom ganske normalt uansett. Gjester som har lang reisevei vil nok tenke på at de startet tidlig, og spise noe på veien før vielsen hvis de er bekymret for å holde til middag. Det er jo viktigere at noen husker på å fore meg på veien, siden jeg sitter hos frisør/sminkør fra 09.00, og dermed ikke får noe å spise mellom frokost og middag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå