Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I tillegg til at jeg mistet tilliten til Gilde, er jeg heller ikke imponert av Mattilsynets håndtering av saken. De skulle gått bredt ut og stoppet salget av de matvarene de hadde grunn til mistanke mot, istedet for å vente på endelige svar på prøver før de påla produsenten å stanse salget. Når barn dør synes jeg heller man skal benytte seg av føre-var-prinsippet :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her i huset spiser vi fremdeles gilde produkter, mest kjøttdeig og servelat... Ptøvde i en periode å kutte ned på gilde, men det gikk liksom ikke...

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har sluttet helt å kjøpe Gilde-produkter.

Gjest Miloine
Skrevet

Joda, vi kjøper fortsatt Gilde vi :)

Skrevet

Kjøper og spiser Gildeprodukter. Har gjort det hele tiden.

Skrevet

Jeg og famililen (mor og stefar, siden jeg fortsatt bor hjemme), har mistet tilliten til Gilde. Jeg elsker salami, men jeg har sluttet å spise det.. Det gjelder alt av leverandører. Det eneste jeg "tør" å spise nå er skinke. Eneste salamien jeg spiser er dansk salami. Ikke tulip sin men den andre.. Men nei, jeg har ingen tillit til Gilde lengre.

Skrevet

Kjøper fremdeles gilde,men kjøper også en del fra Stranda(er gift med en sundmøring,må jo det da...) Hehe!

Skrevet

Her kjøper vi gilde akkurat som før...

Det er faktisk ikke gilde sin skyld at den farlige e.coli-bakterien skulle rote seg inn i deres produkter. For faktisk så er det e.coli i alt kjøtt - uansett slakteri og produsent. (Og det har ingenting med renslighet å gjøre)

Forskjellen på den "vanlige" e.coli-bakterien og denne vi hadde nå, oppdages ikke på slakteriet av vetrinærer... For å finne forskjellen må den analyseres og på en måte "gentestes".

Så det er jo ikke Gilde sin skyld at denne bakterien ikke ble oppdaget (fordi e.coli ikke blir "gentestet")

Og etter hva jeg hørte av en slakter her, så har e.coli O103 (den farlige typen) bare blitt regisrert 2 ganger tidligere i europa, så dette ser jeg på som veldig tilfeldig når det gjelder hvilke produkter de fantes i.

Selvfølgelig veldig tragisk for de som ble rammet, men min tillitt til Gilde er ikke svekket

Skrevet

Vi prøver å unngå det så godt vi kan! Er det større utvalg så kjøper jeg ingenting i fra Gilde!

Gjest gjesta
Skrevet
Kjøper og spiser Gildeprodukter. Har gjort det hele tiden.

Vi også, ser overhodet ingen grunn til å sky Gilde.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi kjøper fortsatt mye av Gilde. Men vi kjøper også en Finsbråten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...