Gjest Gjest_BettyBee Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Ikke den bransjen man blir rik av, men likevel. Da jeg begynte fikk jeg laveste lønnssats på tross av at jeg har nesten 10 års erfaring med ulike former kundebehandling (ikke hotell, men likevel i servicebransjen). I tillegg har jeg tre års reiselivsutdannelse fra høyskole. Synes det høres litt rart ut at jeg ikke skal få noe kreditt for dette, selv om det ikke var et krav for å få stillingen. Har lyst å ta dette opp med sjefen min, men er litt usikker på hva jeg kan forvente. Prøvde å ta kontakt med hraf, men de var visst ikke spesielt intr. i å selge medlemsskap siden svaret jeg fikk mer eller mindre intetsigende svar Noen som har noe å bidra med?
Gjest Gjest_BettyBee_* Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Hehe. Ser at det ligger nesten samme innlegget under her Menmen. Følger i allefall med
Rannva Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Jeg får ansenitet kun fra det hotellet jeg jobber på nå, ikke andre plasser. Ikke engang i samme kjede. Får lønn etter tariff (resepsjonist med fagbrev, og antall år jeg har jobbet her). Du har vel ikke krav på mer en tariff (med/uten fagbrev), men det er jo mulig å forhandle noen steder. Tariff er tross alt en minimunssats, ikke max lønn!
Gjest Britt Lida Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Ikke den bransjen man blir rik av, men likevel. Da jeg begynte fikk jeg laveste lønnssats på tross av at jeg har nesten 10 års erfaring med ulike former kundebehandling (ikke hotell, men likevel i servicebransjen). I tillegg har jeg tre års reiselivsutdannelse fra høyskole. Synes det høres litt rart ut at jeg ikke skal få noe kreditt for dette, selv om det ikke var et krav for å få stillingen. Har lyst å ta dette opp med sjefen min, men er litt usikker på hva jeg kan forvente. Prøvde å ta kontakt med hraf, men de var visst ikke spesielt intr. i å selge medlemsskap siden svaret jeg fikk mer eller mindre intetsigende svar Noen som har noe å bidra med? Heisan, i Riksavtalen står det at likeartet praksis godkjennes på lik linje med praksis i bransjen. Så klart skal du ha kreditt for dette!!!!! mvh en tillitsvalgt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå