Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Sniker meg innpå forumet her enda jeg er gutt. Samboeren min ligger "flatt" ut, og har gjort det noen dager nå. Hun spiser nesten ikke og drikker nesten ikke. Føler seg ikke bra sier hun, og er veldig trøtt...sover nesten hele tiden. Ringte legevakta, men får beskjed om at da må vi komme innom...og jeg får henne ikke ut av senga engang...hun er så slapp. Prøvde å ringe igjen og spurte om det var mulig å få en lege sendt over hit, men siden det ikke var akutt så gikk ikke det! Hva skal jeg gjøre?? Bor i Akershus...Lørenskog for å være mer spesifikk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis hun er så slapp at hun ikke kommer seg til legen engang så bør du ringe ambulanse.

Gjest Gjest
Skrevet

Og om ambulansen ikke synes det er alvorlig nok, ringe noen og bokstavelig talt bære henne i en bil og få henne til legevakta?

Gjest Gjest
Skrevet

Ringte nettopp ambulansen...fikk beskjed av en hyggelig dame der, at dette var "jobb" for legevakta i første omgang :sur:

Gjest gjest1
Skrevet

Prøv så godt du kan å få i henne noe drikke- gjerne saft så hun får i seg noe sukker, så ringer du noen og får hjelp til å få henne ut i bilen.

Gjest Gjest
Skrevet
Prøv så godt du kan å få i henne noe drikke- gjerne saft så hun får i seg noe sukker, så ringer du noen og får hjelp til å få henne ut i bilen.

Skal prøve det...Hun vil egentlig ikke til legen sier hun, men nok er nok..Hun kan ikke ligge sånn. :tristbla:

Gjest fluesmekker
Skrevet

Bær henne inn i bilen og få henne sjekket med en gang. Redd en jomfru i nød, det er jo tydelig at noe er galt. Det er bedre å få det sjekket med en gang enn å vente på at det "kanskje går over.."

Gjest Gjest
Skrevet

Må få tak i noen med bil først...Har ikke bil selv. (Ikke penger heller, desverre...student :forvirret: )

Så ringer litt rundt nå, så får jeg fått henne til legen, hvis hun ikke "slår seg vrang" igjen. Hun gjorde det igår når vi skulle til legen...Hun vil ikke, siden hun har vært igjennom endel sykehusinnleggelser i det siste, så er hun litt redd for leger.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har vi vært på legevakta...fikk henvisning til å ta blodprøver imorgen på sykehuset, og deretter ta kontakt med fastlegen. :overrasket: Stakkar...hun bare ligger der og er helt utafor.

Gjest fluesmekker
Skrevet

Hm, kunne de ikke tatt blodprøvene på legevakta med en gang? Men sørg for å mase litt på blodprøvene så dere får vite resultatet raskt.

Dumt at det skal være sånn styr og fram og tilbake mellom fastlege og sykehus og legevakt osv, man vil jo bare finne ut hva som feiler en med en gang. Blir jo mer syk av å finne ut hvorfor man er syk av sånt stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...