Gå til innhold

oppvaskmidler


mee mee

Anbefalte innlegg

hvilken oppvaskmidler bruker dere, til eks vindu, oppvask, fettfjerning, flekkfjerner osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vindu: Zalo + en skvett salmiakk (nylonvask er også bra, men jeg synes zalo/salmiakk er best)

Oppvask: Sun Ultra + glansemiddel i oppvaskmaskinen, Zalo til det som vaskes for hånd

Fettfjerning: Zalo + salmiakk

Flekkfjerner: Zalo eller nylonvask

Zalo er visst et vidundermiddel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Vindu: Zalo + en skvett salmiakk (nylonvask er også bra, men jeg synes zalo/salmiakk er best)

Oppvask: Sun Ultra + glansemiddel i oppvaskmaskinen, Zalo til det som vaskes for hånd

Fettfjerning: Zalo + salmiakk

Flekkfjerner: Zalo eller nylonvask

Zalo er visst et vidundermiddel.  ;)

Enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilføyer vasking av klær også..

vaskemiddel, flekkfjerner, mykningsmiddel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaskemiddel Omo Ultra til hvite/lyse klær, Omo Color til fargede klær

flekkfjerner Zalo eller nylonvask som skrevet over her

mykningsmiddel Comfort (helst den lilla, pasjonsblomst og ylangylang tror jeg, ellers Comfort Sensitive, som jeg nekter å tro er for sensitiv hud [Den er forøvrig ikke anbefalt av Astma/allergiforbundet, så jeg tror mine mistanker er riktige] for den lukter relativt sterkt, men veldig godt og siden jeg ikke har sensitiv hud passer den bra for meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til klær bruker jeg Omo Ultra/Color. Brukte comfort skyllemiddel før, men etter at jeg leste at det var skikkelig kreftfremkallende, sluttet jeg med skyllemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til klær bruker jeg Omo Ultra/Color. Brukte comfort skyllemiddel før, men etter at jeg leste at det var skikkelig kreftfremkallende, sluttet jeg med skyllemiddel.

Hadde det vært spesielt skadelig ved normal bruk hadde det nok vært trukket av markedet. Jeg tviler meget sterkt på at man får kreft av å bruke skyllemiddel på vanlig måte. Man kan sikkert få kreft av de kunstige søtningsstoffene i cola light også, hvis man drikker 20 liter om dagen, men det er da ingen grunn til å slutte å ha et normalt forbruk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Skyllemiddel sliter ihvertfall veldig på klærne - jeg bruker aldri skyllemiddel. Ser igrunn ikke helt nødvendigheten med det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser igrunn ikke helt nødvendigheten med det heller.

Jeg synes det at klærne lukter godt og blir mykere er grunn god nok. Kan ikke si jeg merker at klærne slites mer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det at klærne lukter godt og blir mykere er grunn god nok. Kan ikke si jeg merker at klærne slites mer heller.

enig her... kan ikke fordra klær som ikke er vasket med skyllemiddel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindu: Jif vindusspray og evt. vann med grønnsåpe

Oppvask: Maskin Sun Ultra, ellers Zalo

Fettfjerning: Salmiakk

Flekker: Vann m/grønnsåpe, Jif skurekrem....kommer ann på hvor flekken sitte

Vaskemiddel: Blenda/Omo/Nautral (veksler mellom disse, en for hvite og en for farger)

Flekkfjerner til klær: Bio Tex Oxi-effekt

Mykningsmiddel: Bruker jeg ikke, synes det er unødvendig.

Endret av Frk Doodad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...