Gå til innhold

Velger man å bli homofil?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er helt enig i at man er født med legningen. Men på samme måte som en 100% heterofil ikke kan tvinge seg inn i et homofilt forhold, vil heller ikke en 100% homofil greie å tvinge seg inn i et heterofilt forhold. Da er det jo mye lettere å ikke ha forhold i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man har levd hele livet som heterofil, og forelsket seg i medl av motsatt kjønn, og plutselig en dag "finner ut" at man er homofil, så vil jeg tro at personen hverken var det ene eller det andre, men bifil.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg møter nok kraftig motstand her nå, men jeg tar sjansen... :)

Jeg tror ENKELTE velger en homofil/bifil livsstil. Dette kan komme av traumatiske opplevelser med det motsatte kjønn, søken etter "seg selv", moteriktig livsstil, opprør, eller rett og slett nysgjerrighet.

Men jeg tror også at de som virkelig ER homofile er født med denne legningen, og kan hverken "helbredes" eller bli reprogrammert på annen måte. Dette er en liten del av HVEM de er!

Skrevet
Du kan jo alltids trøste deg med at Gud himself er mye mer tolerant enn flere av de som kaller seg "kristne

For det vet du. Sorry, dette blir veldig off topic, men det er da ingen som vet om 1. Gud eksisterer og dernest 2. hvor tolerant han er. Husk at forbudet mot å dømme kun gjelder oss mennesker. Husk at Jesus, etter sigende, "skal komme igjen for å dømme levende og døde". Grunnen til at vi ikke skal dømme er rett og slett at vi ikke skal anta å vite Guds vilje. På godt og vondt.

Skrevet
For det vet du. Sorry, dette blir veldig off topic, men det er da ingen som vet om 1. Gud eksisterer og dernest 2. hvor tolerant han er. Husk at forbudet mot å dømme kun gjelder oss mennesker. Husk at Jesus, etter sigende, "skal komme igjen for å dømme levende og døde". Grunnen til at vi ikke skal dømme er rett og slett at vi ikke skal anta å vite Guds vilje. På godt og vondt.

PS: dømte ikke du nettopp en drøss ved å referere til dem som "kristne" i anførselstegn, og ved å kalle dem skinnhellige? Tsk tsk. ;)

Gjest Lar-Erik
Skrevet

Homofili er mer en sykdom og djevelens verk, mer enn en legning.

Skrevet (endret)
Du kan jo alltids trøste deg med at Gud himself er mye mer tolerant enn flere av de som kaller seg "kristne"... (og gjerne er stokk konservative i tillegg. Hvor ble det av "Døm ikke, for du skal selv bli dømt"? Det forsvant visst et sted på veien hos mange av de mest skinnhellige...) ;)

Slapp heller av, og le av diskusjonen om hvorvidt det er Djevelen eller Satan som har oppfunnet homofili (eller Styggedommen, som det også kalles) :ler:

-Nigo ;)

Jepp, selvsagt, helt enig med deg. For meg blir dette litt motsigende. Igjen så kommer andre og moraliserer hvordan man skal tenke, føle eller opptre. Hvis man ikke har riktig legning, så utøver man seg feil religiøst. Det verste jeg vet er mennesker som dømmer andre mennesker etter deres egen religiøse identitet. Etter min oppfatning er Gud tolerant og god, jeg tror på at han gir tilgivelse. Nei, jeg kan ikke vitenskapelig bevise at Gud eksisterer, men jeg velger allikevel å tro på at det er noe mektigere enn oss mennesker, en ånd, i form av Gud. For meg er min tro personlig, og derfor vil det bli feil å dømme noen på et generelt grunnlag. Ikke vil jeg gjøre det heller. For å se de store bitene må man se de små, og omvendt. Jeg tror ikke at det som gjør oss de verre mennesker er om vi har en legning eller ei. Jeg tror heller det er hvordan vi opptrer som mennesker. Off topic, I know, men jeg har selv blitt møtt med at jeg ikke er 'kristen nok', på det grunnlag av at jeg så liberal som jeg er i disse spørsmål i tilknytning til min egen religiøst identitet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest Lars-Erik
Skrevet

Vår pastor sier at det er synd, så jeg tror på ham. Pastoren er jo en talsmann for gud, og gud mener det er synd. Derfor tror jeg det er djevelens verk. Det er synd i de homofile, for de vet ikke sitt eget beste.

Gjest Turboguri
Skrevet
Hva mener du med ekkelt? Jeg godtar at folk er homofile, men å se to menn kysse er ikke det beste jeg vet om. Er jeg en ille person?

Hvorfor kan ikke homofile kysse på gata når folk som er hetro gjør det?

Gjest Turboguri
Skrevet (endret)
Vår pastor sier at det er synd, så jeg tror på ham. Pastoren er jo en talsmann for gud, og gud mener det er synd. Derfor tror jeg det er djevelens verk. Det er synd i de homofile, for de vet ikke sitt eget beste.

Du har ikke egne meninger altså.. Og husk på.. Du er også en talsmann!

Endret av Turboguri
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Hvorfor kan ikke homofile kysse på gata når folk som er hetro gjør det?

Vet da vel ikke jeg?

Gjest Turboguri
Skrevet

Men da er det greit at en homofil synes det er ekkelt at du kysser din kjære på gata..?

Gjest Lars-Erik
Skrevet
Du har ikke egne meninger altså.. Og husk på.. Du er også en talsmann!

Man må følge bibelen og regelverket. Så lenge ting står et sted, så trenger man ikke ha egne meninger.

Gjest Turboguri
Skrevet
Man må følge bibelen og regelverket. Så lenge ting står et sted, så trenger man ikke ha egne meninger.

Er helt uenig i den der!

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Men da er det greit at en homofil synes det er ekkelt at du kysser din kjære på gata..?

Ja, hva kan jeg gjøre med det? Hvis han/hun synes det er ekkelt, så er det ikke noe jeg eller han/hun kan styre.

Gjest Turboguri
Skrevet

Okei! Bare veldig mange som ikke tåler at det er andre veien, og blir litt hissige hvis det blir sagt på en sånn måte..

Skrevet

Råklining på åpen gate er vel sjenerende generelt, uansett hvem det måtte være.

Gjest Gjest
Skrevet
Råklining på åpen gate er vel sjenerende generelt, uansett hvem det måtte være.

Nei, ærlig talt, det er da bare hyggelig når det er heterofil som gjør det.

Hvis to av samme kjønn gjør det er det mer kvalmt.

Skrevet (endret)

I følge norsk lov er det faktisk lov å være homofil eller bifil, eller hva det nå skulle være. Man må følge Bibelen. Jaha, da spør jeg; har du klart å følge alt som står Bibelen? Jeg er selv kristen, men for meg er ikke Bibelen noe annet enn en rekke skrifter som er skrevet av andre, da i all hovedsak menn, som har prøvd å gjenfortelle Guds ord og fortellinger. En fin veiledning er det dog, men er det en faktabok? Nei, jeg ser ikke på Bibelen som noen faktabok. Men hvis du da følger Bibelen, som jeg har faktisk lest fra perm til perm, så står du jo at du ikke skal dømme andre. OG jeg regner med at du tror på tilgivelse? Vel, hadde det ikke vært noe som het 'synd', så hadde det aldri vært noe som het 'tilgivelse'. Jeg har ikke tolket det som at homofili er synd i Bibelen. Man kan kanskje tolke det dit, men her igjen må du være klar over at Bibelen kan tolkes veldig forskjellig. Og her kommer inn det aspektet som jeg alltid har undret over. Hvorfor er enkelte kristne så dømmende? For meg er kristendommen i seg selv en åpen og fin religion, men jeg blir rett og slett lei meg når jeg hører mennesker som fordømmer andre, da på deres religiøse grunnlag. Da spør jeg noe som er enda mer viktig for meg; hvor har det blitt av nestekjærligheten? At man skal være gode mot hverandre? At man ikke skal dømme hverandre? Jo, jeg er ikke noe perfekt menneske, men ved at jeg er ærlig med meg selv og sier at jeg prøver å være et godt menneske, så tror jeg faktisk at Gud vil tilgi meg for eventuelle 'synder'. Jeg tror på Gud som et medmenneske, som en god kraft. Jeg synes at man skal la eventuell bedømmelse være Guds domene. Og hvis du faktisk tror på at Gud har skapt oss mennesker, så burde du da også akseptere at Gud har skapt oss forskjellig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest Gjest
Skrevet

Reflektert og godt skrevet yvonne. Er enig i en del av det du sier her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...