Gå til innhold

Velger man å bli homofil?

Fremhevede innlegg

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Okay, jaja, for meg er det ikke sånn. Ihvertfall ikke noe besvisst valg i såfall.

Mvh Yvonne :heiajente:

Nei, det har det ikke vært for meg heller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, man velger ikke å bli homofil.

Og hva er det noen mener er så ekkelt med homofili egentlig?

Et godt spørsmål! :forvirret:

Skrevet
Homofili er synd og er djevelens verk.  :frustrert:

Jaja, jeg som er kristen kommer vel til helvete jeg nå da, som forsvarer 'djevelens verk'. :roll:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg tror han mener at de "presser sin legning på andre" eller noe sånt.

Han påstår hvertfall at homofile prøver å overbevise heterofile om at det er rett å være homofil :roll:

Dette tror jeg ikke noe på, men hvis det hadde vært sånn så hva er egentlig verre med det enn at heterofile driver og kaller homofili for en sykdom og for synd?

Skrevet

Hehe, ja, er det noen som påtrenger seg andre så er det vel oss heterofile, vi må jo alltid ha en mening om hvordan andre skal håndtere sin legning. :ler:

Gjest d'Arc
Skrevet
Hehe, ja, er det noen som påtrenger seg andre så er det vel oss heterofile, vi må jo alltid ha en mening om hvordan andre skal håndtere sin legning. :ler:

:klappe:

Skrevet
Det er en kjent sak at det er in å være homo. faktisk en motesak blant mange. Det er mange ekte homoer,men også mange som lever i slike forhold pga det er in.

Du kødder nå, sant? :ler:

Jeg tviler på at en person som ikke var homofil eller bifil ville gått inn i et forhold med en av samme kjønn, mote eller ikke.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Quirky.. Det er faktisk noen som tror på det der.. Kameraten min også :tunge1:

Skrevet
Quirky.. Det er faktisk noen som tror på det der.. Kameraten min også :tunge1:

Er han fra indre Troms og medlem i Fpu? :tunge1:

Jeg velger å le av slike, jeg, og det gjør mine homofile venner også.

Skrevet

Hehe, javel. Faktisk ville jeg vel heller trodd at heterofili var mer 'på moten', med tanke på alle de som er det. :ler:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Er han fra indre Troms og medlem i Fpu?  :tunge1:

Jeg velger å le av slike, jeg, og det gjør mine homofile venner også.

Hehehe.. Nei, fra østlandet.. Litt for gammel for å være medlem i Fpu, men han stemmer FRP da :ler: (Noe som forøvrig er enda en sak vi har å krangle om :ler:)

Skrevet

Jaja, lenge leve frihet for enkeltmennesket! :ler:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Jaja, lenge leve frihet for enkeltmennesket! :ler:

Ikke sant? :ler:

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Hva mener du med ekkelt? Jeg godtar at folk er homofile, men å se to menn kysse er ikke det beste jeg vet om. Er jeg en ille person?

Gjest d'Arc
Skrevet

Jeg mener folk som nesten sier æsj bare jeg nevner homofili.

Jeg sier ikke at du er en ille person fordi du ikke liker å se to menn kysse.

Gjest Gjest
Skrevet

En legning er ikke noe man velger - men man kan velge å leve ut sin legning. Enten man er homofil, bifil eller hetrofil.

Å hevde at noen "velger å være homofil" - det synes jeg vitner om en snever tankegang. Da mener jeg at man faktisk ikke "har fulgt med i timen". Idag skulle det være unødvendig å ikke vite bedre :tristbla:

Skrevet
Homofili er synd og er djevelens verk.  :frustrert:

Djevelens verk?

Det kan vel være, men det er internett også ifølge enkelte sekter..

Skrevet
Du kødder nå, sant?  :ler:

Jeg tviler på at en person som ikke var homofil eller bifil ville gått inn i et forhold med en av samme kjønn, mote eller ikke.

Du har jo personer som Anne Heche og Sinead O'Connor som fant ut at de ikke var lesbiske likevel. Det er blitt en statement, en måte å gjøre opprør på for noen. Det er klart at man ikke ville klare å gå inn i et forhold med en av samme kjønn om man ikke var i det minste biseksuell, men det finnes de som godt kunne tiltrekkes av begge kjønn men som kategorisk velger å utelukke heterofile kjærester.

Min søster hadde guttekjærester før hun fant ut at hun var lesbisk. Hun fant ikke ut at hun var bifil, hun fant ut at hun var lesbisk. Og da har man jo den samme problemstillingen: Jeg tviler på at en person som ikke var heterofil eller bifil ville gått inn i et forhold med en av motsatt kjønn, norm eller ikke.

Når det er sagt tror jeg ikke det er så mange som er fullt ut hetero eller homo. Man kan være mer på den ene siden eller den andre, men tror nok de fleste er i stand til biseksualitet.

Skrevet (endret)

Selv om man 'finner ut' at man er lesbisk, når man tidligere 'har vært' heterofil, betyr ikke at man ikke har vært det hele tiden. Jeg tror mange har hatt vanskeligheter med å faktisk finne ut av hvem man er, hva står man for og i såmåte hvilken legning man har. Har selv hatt venner som jeg trodde var heterofil, inntill de skjønte selv at de var homofile og at de egentlig alltid hadde vært det. Ettersom man bli eldre forsvinner også noe av forvirringen som man gjerne opplever i ungdommen eller i tenårene. Det er vanskelig å stå for noe, nettopp fordi man er veldig redd for hva andre skal si og mene. Men det betyr ikke at h*n ikke har vært homofil eller heterofil hele tiden, det kan være et uttrykk for at samfunnet rundt oss egentlig ikke er så tolerante som vi skulle tro, vi heterofile har en tendens til å tro at vår måte å leve på er det eneste rette og dermed tar vi det forgitt at alle andre er det. Skjønner godt at mange har vanskeligheter med å stå fram - og egentlig burde ikke det være nødvendig heller. Blir litt sånn; nå skal jeg stå fram og si at jeg faktisk er heterofil. :roll: Så ja, jeg tror at man er født med den legningen man har, men at det kan ta tid før man faktisk skjønner hvem man er.

Endret av yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...