Gå til innhold

Velger man å bli homofil?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror også dette er medfødt. Å skulle kunne ta seg sammen og slutte å være homofil eller kunne bli "helbredet" fra homofilien er absurd.

Men, det er nå mange som mener at vi alle har anlegg for å være bifile og at vi forelsker oss i personligheter og ikke kjønn. Under de riktige omstendighetene vil vi kunne tenne på samme kjønn. Hvis man feks ikke har tilgang til noen av det annet kjønnet, vil man kunne tenne på en av samme kjønn? Feks på øya lesbos der kvinnene var homofile (derav navnet lesbisk). var det en sammenheng mellom mangelen på men og homofilien?

Jeg vet ikke svarene her, det er det jo ingen som gjør. Men jeg er uenig i TSs kamerat som mener homofile kan velge å slutte å være homofile.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror folk flest befinner seg ett eller annet sted på en slags skala. Også har man helt heterofile i den ene enden, og homofile/lesbiske i den andre enden. Man kan vel befinne seg hvor som helst mellom de to ytterpunktene, men hvor man står, tror jeg er medfødt.

Også har man jo biseksuelle, som kan tenne seksuelt på medl av sitt eget kjønn, men som ikke forelsker seg i dem.

Skrevet (endret)

Om man kunne velge å være homofil, ville antallet homofile vært mye lavere enn det er i dag. De fleste mennesker ville velge å være "normale", fremfor å tilhøre en gruppe som av mange blir sett ned på.

Endret av Quirky
Gjest Rabarbra-Guri
Skrevet

jeg er veldig uenig med han kameraten din for att jeg tror det er en hjerne"feil" ved homofile eller lesbiske. ikke att dem er hjerneskada men att dem har en slags feil oppi hjernen.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, man velger ikke å bli/være homofil, det er satans verk.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Han kompisen din viser i hvert fall klart og tydelig at han verken leser eller tar til seg av all den informasjonen som faktisk finnes om seksuelle legninger.

Det er typisk for uvitende mennesker å være så påståelige - de vet jo så lite at de ikke skjønner hvor lite de vet.

Omtrent alle i den tråden her er påstålige, til tross for at det ikke finnes noen direkte bevis for at det er medfødt. Sannheten er at ingen vet det.

Skrevet

Jeg tror absolutt ikke det er noe valg, det er medfødt.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg er født heterofil, for jeg syns kvinner er ekle og grusomme og pupper. ÆSJ. For noen ekle greier - med unntak av mine egne selvsagt. :hjerte:

:ler:

Nei, det er nok sånn at fordommer og uvitenhet kommer av nettopp uvitenhet, for lite kunnskap om emnet. Da er det lett å slenge med leppa fordi man ikke vet bedre. Og de samme er ofte veldig vrange og nekter å lese eller lære noe om det også. Irriterende.

Selv havnet jeg i en pinlig situasjon en gang hvor jeg prøvde å være bifil, men det funka særdeles dårlig vil jeg si. :sjenert::rodme:

Kjenner en som var oppvokst i et kristent hjem og faren var lege, og da han sto fram som homofil mente faren at sønnen var i en fase, at det var en sykdom osv. Det er ganske drøyt med tanke på legeutdannelse og det hele - men det var nok bare faren som var i en fase, gitt. Men nå er det full aksept i det hjemmet, og ingenting er bedre enn det.

Syns du skal finne deg en venninne og kline med jeg, MissA, og få kameraten din til å se på. Tipper han vil finne det litt pirrende, og da kan du bare si: "Ja, det er sånn det er å være lesbisk. Herlig, sant?" :sjarmor:

Endret av Hope
Gjest gjest1
Skrevet
Omtrent alle i den tråden her er påstålige, til tross for at det ikke finnes noen direkte bevis for at det er medfødt. Sannheten er at ingen vet det.

jeg har i hvert fall sett på programmer om hjernen hvor de sammenligner hjerner hos tvillinger hvor den ene er homofil, og der er det synlige forskjeller på den delen som styrer seksualiteten, og hos de som er homofile er denne delen som hos en heterofil av motsatt kjønn.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
jeg har i hvert fall sett på programmer om hjernen hvor de sammenligner hjerner hos tvillinger hvor den ene er homofil, og der er det synlige forskjeller på den delen som styrer seksualiteten, og hos de som er homofile er denne delen som hos en heterofil av motsatt kjønn.

Ok. Sist jeg leste om det, var det ingen som kunne påvise om det var medfødt eller om det var noe som var blitt pårvirket av miljø.

For meg er uansett ikke årsak viktig. Hvis spørsmålet er om man kan godta homofile ettersom om homofili er medfødt eller ikke, er det noe galt etter mitt syn.

Endret av Slangen
Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)
Syns du skal finne deg en venninne og kline med jeg, MissA, og få kameraten din til å se på. Tipper han vil finne det litt pirrende, og da kan du bare si: "Ja, det er sånn det er å være lesbisk. Herlig, sant?"  :sjarmor:

Hehehe.. :sjarmor:

Endret av *MissA*
Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Selv har jeg i alle år ønsket at jeg var bifil (er jo kjekt å ha dobbelt så stor sjans), men jeg klarer det bare ikke :ler:

Hehe.. Samme her :tunge1:

Og det får meg hvertfall til å tvile på den teorien hans.

Han har rett til å mene det han vil, det er klart, men det som bekymrer meg er at det er "sånne som han" som gjør det vanskeligere for homofile og lesbiske å stå fram..

Gjest Gjest
Skrevet
I går hadde jeg en diskusjon med en jeg kjenner, og det kom fram at han mente at å være homofil er et bevisst valg man tar en gang i livet. Han mente altså at homofile "kunne skylde seg selv", og at hvis de virkelig ville så "trengte de ikke" å være homofile, men kunne bare bli heterofile. Han hevdet også at dersom jeg var drittlei av menn så kunne jeg bare vende om og bli sammen med ei jente.

Jeg er veldig uenig med han. Selv tror jeg ikke at hvem som helst bare kan bli homofil/heterofil/bifil, men at man har visse preferanser.

Merket at jeg ble skikkelig provosert i går av denne diskusjonen, og spør derfor her om hva dere tror om dette?

Det er en kjent sak at det er in å være homo. faktisk en motesak blant mange. Det er mange ekte homoer,men også mange som lever i slike forhold pga det er in.

Gjest Gjest
Skrevet
Ok. Sist jeg leste om det, var det ingen som kunne påvise om det var medfødt eller om det var noe som var blitt pårvirket av miljø.

Det er helt korrekt; til dags dato har man ikke kunnet påvise noen forskjeller i hjernen til homofile kontra heterofiler. En slik forskjell er derimot funnet hos transseksuelle.

Det er altså ingen som i dag, på medisinsk grunnlag, kan si bombastisk at seksuell legning er eller ikke er medfødt. Mht. hvorvidt det er et valg eller ikke, ser vi at det er mange flere som lever i homoseksuelle forhold der det er sosialt akseptert, men betyr det at flere velger denne livsstilen, eller betyr det at mange, under andre forhold, lever "i skapet"? Who knows.

Personlig synes jeg det er en litt uvesentlig debatt. Folk tar på den ene siden mange merkelige valg, og på den andre siden blir det til stadighet født mennesker med de mest bisarre avvik fra normalen, fysisk eller mentalt. Hvorvidt homofili er et valg eller et fysisk/mentalt avvik, får noen andre bruke tid på å diskutere.

Skrevet (endret)

Hvis man snur det andre veien så kan man jo spørre de samme personene som er heterofile, og som mener dette, om det har valgt å være heterofile? Jeg har ihvertfall ikke valgt det, det bare er sånn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Hvis man snur det andre veien så kan man jo spørre de samme personene som er heterofile, og som mener dette, om det har valgt å være heterofile? Jeg har ihvertfall ikke valgt det, det bare er sånn.

Han mente tydeligvis at de hadde valgt det også, ja..

Skrevet

Okay, jaja, for meg er det ikke sånn. Ihvertfall ikke noe besvisst valg i såfall.

Gjest Gjest
Skrevet

Homofili er synd og er djevelens verk. :frustrert:

Gjest gjest1
Skrevet

For meg er uansett ikke årsak viktig. Hvis spørsmålet er om man kan godta homofile ettersom om homofili er medfødt eller ikke, er det noe galt etter mitt syn.

Enig, man bør godta folk som de er uansett om det er utfra valg eller noe annet.

Gjest d'Arc
Skrevet

Nei, man velger ikke å bli homofil.

Og hva er det noen mener er så ekkelt med homofili egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...