Gå til innhold

kattesand som klumper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bytta ut kattesand med "perler" isteden. Lukter MYE mindre enn hvilken som helst kattesand, og jeg har prøvd MANGE typer kattesand. (Er "prøvekanin" for en dyrebutikk.)

Hvis jeg MÅ ha kattesand fordi de f.eks er utsolgt for "perler" så kjøper jeg Everclean.

Perlene er litt dyrere, men det er det verdt!

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pixie_*
Skrevet
Jeg kjøper alltid på Felleskjøpet, merket Samba. Fornøyd med den!

Vi kjøper klumpesand med bentonitt-leire som sveller ved væsketilførsel. De kan kjøpes i 10 kg sekker på Europris til ca 60 kroner. Kattesanden er middels grov slik at katten ikke drar det med seg mellom potene og ut over leiligheten. Vi må likevel bytte kattesanden hver uke. Merket er CAT KATTESAND og importeres av Terje Høili AS. Dette tror vi er den billigste klumpesanden med tålelig kvalitet. Synes at den typen man får kjøpt på Lidl er billigere, men ikke fullt så bra :)

Skrevet

Ser det er noen som klarer å få en 15 kilo sekk med kattesand til å vare i nesten ett år??? Jeg er heldig hvis jeg får den til å holde i 1 1/2 måned. Jeg bruker ikke og etterfylle noe mer enn det som er i en sekk. Når en sekk er tom, og det begynner å bli ett litt for tynt lag i bunnen, kaster jeg dette. Vasker så kassen grundig og tørker den før jeg heller oppi ny og ren sand.

I begynnelsen brukte jeg Exclusive. Men syntes at den ikke holdt nok på lukten. Har i lengre tid brukt Tidy Cats. Var veldig fornøyd med den. Men den siste sekken jeg hadde derfra holdt ikke nok på lukten. Så etter Everclean sist jeg handlet, men fant den ikke og endte opp med Easyclean. Har hatt den i kassen i 14 dager. Er veldig fornøyd. Men jeg skal prøve Everclean som jeg ser at mange skryter av.

Dyrebutikken der jeg handler all kattemat og kattesand har veldig gode priser når jeg kjøper tre sekker med kattesand samtidig

Gjest Gjest_Angie_*
Skrevet

Jeg bruker også Everclean. Har prøvd ett par andre merker som de i dyrebutikken ville ha meg til å kjøpe. Men var ikke fornøyd med noen av dem. Everclean er og blir den beste sanden!

Jeg har 3 katter som bruker sanden. Om vinteren har jeg en 10 kilos i ca 1 måned. Nå har jeg hatt to stk 6 kilos i ca 4-5 måneder.

Skrevet
Vi bruker Cat Exclusive-sand som vi kjøper i dyrebutikker. En sekk koster ca 230 kr (15 kg) og holder en evighet! Anbefales. Det blir heller ikke lukt av den.

Oj, det var dyrt. Vi betaler 179 kr for en sånn sekk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...