Gå til innhold

kattesand som klumper

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal kjøpe kattesand som klumper på matbutikken, hvilket merke er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de det på matbutikken da? Jeg kjøpte alltid på dyrebutikken.

Skrevet

Jeg har prøvd flere typer som de har på Rema, men ingen av disse klumper seg. Bruker Everclean fra dyrebutikken.

Skrevet
Jeg har prøvd flere typer som de har på Rema, men ingen av disse klumper seg. Bruker Everclean fra dyrebutikken.

:Nikke: Vi bruker også EverClean, veldig bra. Har til og med fått flere andre katteeiere til å bytte til EverClean etter at de så hvor bra det fungerte. Vi regnet faktisk på det, og tro det eller ei, men EverClean er billigere i bruk enn de merkene du får på matbutikken. De på matbutikken er billigere i pris, men du må bytte hele sanden hver uke eller så (det samler seg jo urin og greier i bunnen av boksen), mens man aldri trenger å bytte EverClean, bare fjerner klumpene og fyller på. Og hadde det vært dyrere hadde det uansett vært verdt prisen å slippe å tømme og vaske kattedoen så ofte.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ingen av de kattesand-typene som selges i dagligvarebutikker klumper. Væsken samler seg bare i bunn i en våt gjørme slik at du må skifte all sanden hver gang du rengjør kassa. Jeg bruker Everclean til vanlig og er veldig fornøyd med den. Nå bruker jeg riktignok Friskies, men det er fordi at klumpesanden er farlig for de små kattungene.

Gjest baby-E
Skrevet

Vi bruker også everclean. Veldig fornøyd med det merket!

Gjest gjesta
Skrevet

Friskies klumpesand selges i matevarebutikker, og den er ordentlig god! :) Pusene mine brukte det før vi begynte å kjøpe klumpesand i Sverige; der kjøper vi en finfin type til omtrent halv pris av Friskiesen.

Gjest baby-E
Skrevet
Friskies klumpesand selges i matevarebutikker, og den er ordentlig god! :) Pusene mine brukte det før vi begynte å kjøpe klumpesand i Sverige; der kjøper vi en finfin type til omtrent halv pris av Friskiesen.

Jeg syns ikke den er noe god. Syns den fort lukter kattetiss, og syns dne ikke klumper like godt som everclean.

Gjest gjest1
Skrevet
Nå bruker jeg riktignok Friskies, men det er fordi at klumpesanden er farlig for de små kattungene.

Hvorfor er den farlig for kattungene?

Jeg hadde klumpesand i fjor da vi hadde fem unger, og nå har jeg tre unger igjen som i løpet av et par uker skal ut å tisse i doen...

Ellers kjøpte jeg også en veldig fin en i Sverige sist jeg var der, billig og veldig klumpedannende... og billigere da selvfølgelig.

Gjest gjest1
Skrevet

vi bruker en som heter exclusive eller noe i den dur, kjøper den i 15 kg sekker. Mener at sist jeg kjøpte en sekk kostet den 400 kr, og den varer evig lenge, nesten 1 år, siden det bare er klumpene som byttes ut.

Skrevet
Hvorfor er den farlig for kattungene?

Fordi kattunger ofte spiser sanda og den kan klumpe seg i magen deres.

Gjest gjest1
Skrevet
Fordi kattunger ofte spiser sanda og den kan klumpe seg i magen deres.

Ojda, da skal jeg følge litt med på dem... eller kanskje la dem ha en egen kasse, og sette kassen til de voksne litt opp i høyden

Gjest gjest1
Skrevet

Vi kjøpte kattesand i dagligvaren og dyrebutikken som klumpet seg. Husker ikke navnet på det.

Min erfaring er at jeg oftere måtte skifte kattesand, når jeg hadde den typen kattesand enn den vanlige.

Gjest Gjest_sassy_*
Skrevet
Ingen av de kattesand-typene som selges i dagligvarebutikker klumper. Væsken samler seg bare i bunn i en våt gjørme slik at du må skifte all sanden hver gang du rengjør kassa. Jeg bruker Everclean til vanlig og er veldig fornøyd med den. Nå bruker jeg riktignok Friskies, men det er fordi at klumpesanden er farlig for de små kattungene.

Vi kjøper kattesand på Lidl, husker ikke merket. Men den kattesanden klumper, det blir aldri våt gjørme og jeg trenger ikke skifte all sanden hver gang jeg rengjør kassen. Jeg er veldig fornøyd med den sanden.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg fikk anbefalt en billigere type klumpesand da jeg var i dyrebutikken på jakt etter Everclean, den heter: Cat litter exclusive (black label, medium grain). Den koster hvertfall halvparten av det Everclean gjør, og er veldig bra.

Trenger bare bytte ut all sanden 1-2 g i året, fjerne klumper hver/ annenhver dag, fylle på litt sand etterhvert.

Skrevet

Vi bruker Cat Exclusive-sand som vi kjøper i dyrebutikker. En sekk koster ca 230 kr (15 kg) og holder en evighet! Anbefales. Det blir heller ikke lukt av den.

Gjest Gjest
Skrevet

forresten, hvor lenge varer en 10 kg eske fra ever clean? dere har overtalt meg! :)

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg fikk anbefalt en billigere type klumpesand da jeg var i dyrebutikken på jakt etter Everclean, den heter: Cat litter exclusive (black label, medium grain). Den koster hvertfall halvparten av det Everclean gjør, og er veldig bra.

Trenger bare bytte ut all sanden 1-2 g i året, fjerne klumper hver/ annenhver dag, fylle på litt sand etterhvert.

Vi bruker Cat Exclusive-sand som vi kjøper i dyrebutikker.  En sekk koster ca 230 kr (15 kg) og holder en evighet!  Anbefales.  Det blir heller ikke lukt av den.

Denne er det jeg bruker også i tillegg til Everclean, det kommer an på hvilken butikk jeg handler i... og den er utrolig god.

Nå må jeg skifte all sanden hver uke uansett, fordi jeg har fire katter, men den klumper veldig fint.. fåes med duft også, men kan blir litt intens.

Skrevet

Jeg kjøper alltid på Felleskjøpet, merket Samba. Fornøyd med den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...