Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er relativ nybegynner på Photoshop, og nå har jeg et lite problem.

Jeg har versjon CS 2.

Jeg har tre bilder som jeg har tatt kopi av - så jeg har da 6 bilder som jeg skal lenke sammen. Jeg skal da egentlig ha en firkant ved siden av øyet som viser at bildet vises på bakgrunnen.

Problemet er at den lille firkanten der jeg kan velge å lenke bilder sammen, er borte. Og jeg skjønner ikke hvorfor. Og ikke hvordan jeg kan få den tilbake heller.

Må jeg avinstallere og legge inn programmet på nytt? Er det noe jeg kan forandre på i selve PS for å få den lille firkanten tilbake? Og - er det noe annet jeg kan gjøre for å lenke bildene sammen?

Endret av wander
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det skal jo være en linje over laglista også hvor det står lock-options... Er denne linja der?

I min versjon av Photoshop (CS) er firkantene der. Synes det høres merkelig ut at de skulle være borte... Du har selvsagt prøvd å restarte og sånt? Prøv å gå gjennom preferences under edit.

Skrevet

Ja, den linja er der. Også linja under. Der jeg kan duplisere og slette og layer mask og sånn...

Der er også bildet av den som låser lagene sammen, men den er tonet ut, sånn at det ikke går an å trykke på den.

Skal se om jeg har mulighet til å finne ut noe i preferences...

Skrevet

Fant ingenting i preferences som jeg skjønte kunne være løsingen ihvertfall...

Gjest Gjest
Skrevet

Har det noe med filformatet på bildet å gjør?

Skrevet

Nei, det jeg mente var at firkanten som var ved siden av øyet i paletten er borte. Jeg husker at jeg hadde den før. Den kunne brukes til å låse lagene sammen slik at de var som ett lag.

Men, så fikk jeg vite av en på msn at det er fordi jeg har versjon CS2 - og der er funksjonen tatt bort.

Så da jeg trodde det hadde skjedd noe med PS, så var det bare at det hadde skjedd da jeg gikk fra CS til CS2 - hadde bare ikke lagt merke til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...