Gå til innhold

Hvilket stjernetegn er du født i?

Babyface

Hvilket stjernetegn er du født i?  

1 stemme

1. 1. Hvilket stjernetegn er du født i?

• Tyren
      24
    • Vannmannen
      42
    • Jomfruen
      27
    • Løven
      54
    • Tvillingene
      37
    • Krepsen
      26
    • Væren
      23
    • Fiskene
      24
    • Steinbukken
      24
    • Skytten
      19
    • Skorpionen
      24
    • Vekten
      23

Anbefalte innlegg

Men hvorfor? Vet ikke... Kanskje fordi løver har et veldig behov for å være midtpunkt? Og at de er energiske og må få ut litt aggresjon/energi - og hvis man da har en rolig hverdag eller stillesittende jobb, så får man ikke ut så mye av det. Og da ferdes man litt der man kan skrive av seg noe av energien?  

Mye sant i det du sier, også er de jo veldig glad i å høre sin egen stemme, og da sikkert også glad for å se sine egne meninger på trykk, og tilogmed kunne prøve å overbevise andre om at de har rett?

At tvillingen og vannmannen ligger likt på andre er også nokså logisk. Begge er jo lufttegn, og dermed glad i å kommunisere. Tvillingen er jo nysgjerrig og skravleskjuk, så de har en selvfølgelig tendens til å dominere forum, og siden tvillingen også kan være en påståelig kverulant som skal ha siste ordet, kan det blir nokså mange innlegg...

Vannmannen vet jeg mindre om, men de er jo tilknyttet den nye tiden, og hører nokså naturlig hjemme på internett. De mener også mye om samfunnet, og vil gjerne forandre det, så det er jo også egenskaper som passer inn i forumverdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg i det med tvillingene og vannmannen - men jomfruen er også styrt av Merkur - kommunikasjon... det burde da kanskje være flere av jomfruene også kanskje? Eller kanskje ikke... de er kanskje litt for praktiske av seg til å sitte hele dagen på nettet?

Er forøvrig jomfru selv, glemte å skrive det i det første innlegget mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordtegn generelt er litt for jordnære og praktiske til å ta helt av på internett. Jeg tror også at mange av jomfruene heller sitter og oserverer og leser andres innlegg, enn å delta selv. Det samme kan jeg tro om det siste lufttegnet, vekten. Vekten er typisk til å lytte til alle andre, men vil helst ikke ta noen side, og da blir man jo typisk observatør på ett forum.

La også merke til at de to andre ildtegnene, væren og skytten lå langt nede. De er kanskje litt for utålmodige for denne typen forum, og fortrekker kommunikasjon via IM? De er mere typen som registrerer seg, skriver noen få innlegg og ikke kommer tibake.

Så varierer det vel også med hva slags forum det er. Ett forum med ett bestemt tema vil jo tiltrekke seg andre typer mennesker enn ett sånt generelt forum som dette. Feks så var det lite vanntegn her også, synes jeg. Men de pleier å være mere aktive på forum hvor man diskuterer følelser og åndelige ting, og kan sutre litt over livet og få/gi sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hører det nesten til på skråblikk/generaliseringer :ler:

Men spøk til side. Det er jo ikke så få vanntegn? Hvis jeg da ikke husker feil av hva som er vanntegn... Lekte masse med astrologi før. Selv er jeg kreps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har det nesten dobbelt opp du...? Som er tvilling med løvemåne, mener jeg...

Jeg har løve i meg også - og det er kanskje derfor jeg liker meg på diskusjonsfora? Er på nettet stort sett hele dagen (er mellom to jobber) og mesteparten av tiden går til sånne fora...

Har løve i Merkur... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKYTTE JEG!

Enig i alt som står der, bortsett fra at jeg ikke har så lett for å forstå andre mennesker. Og at jeg ikke engang forstår meg selv... Det siste er forresten ganske riktig, men jeg trodde jeg var en racer til å forstå andre også jeg.... kan jeg ta så feil? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå hører det nesten til på skråblikk/generaliseringer :ler:

Men spøk til side. Det er jo ikke så få vanntegn? Hvis jeg da ikke husker feil av hva som er vanntegn... Lekte masse med astrologi før. Selv er jeg kreps.

Vanntegnene er kreps, skorpion og fisk.

Ser at det er lite med fisk her... De har vel nok med å drømme seg bort, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKYTTE JEG!

Enig i alt som står der, bortsett fra at jeg ikke har så lett for å forstå andre mennesker. Og at jeg ikke engang forstår meg selv... Det siste er forresten ganske riktig, men jeg trodde jeg var en racer til å forstå andre også jeg.... kan jeg ta så feil? :o

Når roter jeg vel til hele tråden her, men...

Du har månen og ascendanten i forskjellig tegn også - og de påvirker deg nesten mer enn soltegnet ditt, som er skytten. Derfor vil ikke alt som står om skytten passe for deg, fordi du kanskje har andre tegn i månen og ascendanten. Og de andre plenetene også kan ha innflytelse fra andre stjernetegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 12 tegn, fordelt likt på fire elementer:

Ild - Vær, Løve, Skytte

Jord - Tyr, Jomfru, Steinbukk

Luft - Tvilling, Vekt, Vannmann

Vann - Kreps, Skorpion, Fiskene

Så kan man jo videre dele dem opp i faste, kardinale og bevegelige tegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt fødested og tidspunkt sier visst at jeg har ascendanten min i væren, men der kjenner jeg meg overhodet ikke igjen. Jeg er veldig veldig skytte, bortsett fra enkelte småting som har sin bakgrunn i oppveksten min, og som hemmer skytten i meg en smule.

kvart over to på dagen i Oslo skal vistnok gi meg værascendant. Hvilket jeg forøvrig synes er rart, i og med at det står at dette er sjeldent fordi væren er over horisonten bare et kort øyeblikk ved soloppgang... kvart over to på ettermiddagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har månen og ascendanten i forskjellig tegn også - og de påvirker deg nesten mer enn soltegnet ditt' date=' som er skytten. Derfor vil ikke alt som står om skytten passe for deg, fordi du kanskje har andre tegn i månen og ascendanten. Og de andre plenetene også kan ha innflytelse fra andre stjernetegn.[/quote']

Jeg roter videre jeg... Og de ulike tingene styrer ulike områder av livet. Feks så er det vel mere relevant hva vi har i tredje hus, som styrer kommunikasjon, og dermed er relevant for forumaktivitet også. Selv har jeg feks tvillingen i tredje hus, og Merkur står også i tvillingen hos meg, så jeg er et ekte Merkur-barn, skravleskjuk og nysgjerrig. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvart over to på dagen i Oslo skal vistnok gi meg værascendant. Hvilket jeg forøvrig synes er rart' date=' i og med at det står at dette er sjeldent fordi væren er over horisonten bare et kort øyeblikk ved soloppgang... kvart over to på ettermiddagen?[/quote']

Dette med skjeldne ascendanter varierer geografisk. Her i Norge er det visstnok vannmann, løve og steinbukk som er det skjeldneste ascendantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sørnoden i 3.hus, jeg.... Men, det er ikke noen tvil om at jeg er et skravlehue uten like... Så det stemmer ikke alltid...

Mysan: Hvor har du fått vite det om værasc? Jeg kan sette opp horoskop for deg hvis du vil, men da må jeg ha dato du er født også... Den som ble født i Oslo i dag kl kvart over to har asc i Skorpion :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

Skorpionen

Jeg er nok litt skorpion, men ikke sånn veldig.. Er ikke sånn fryktelig sjalu m.m, men jeg er ihvertfall veldig lojal. Hehe..

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vannmann, men vet ikke om jeg er typisk eller ei. Har prøvd å lese litt her og der, og også fått satt opp gratis horoskop på internett, men har ikke blitt så mye klokere. Synes det står helt forskjellige ting på hver side jeg besøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skytte. Har overhode ikke peiling på horoskop selv men alle jeg har snakket med om det og som kjenner meg sier jeg er en utpreget skytte.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...