Gjest Cosmic Girl Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Jeg og min samboer skal til Hellas i sommer. Vi har kjøpt flybillett tur og retur Athen, men har ingen planer mellom. Vi skal være der i 2 uker. Tar gjerne imot tips til steder dere har vært, og litt info om hvorfor dere likte dere så godt der. På forhånd takk!!!
Gjest Fruktfat Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 reiseruten vår var syros - paros - anti-paros - koufonissia - naxos - santorini -athen. koufonissia var knallfint, men det er ikke vits i å dra dit på øyhopping. vi -og sånn ca 30 andre- fikk ikke noe rom noen steder og sov på stranda. grekeren vi bodde hos på naxos lo da vi fortalte det, for hotellene der er fulle i flere mnd før ferien. vi syntes jo det var rart at det ikke stod NOEN ved havna som ville pushe rom, de som stod der skulle hente gjester som hadde bestilt fra før av. syros var kjempefint, spesielt delfini beach, vannet der var utrolig varmt og klart, fineste jeg har sett. naxos var også en klar favoritt. paros hadde jeg hørt kjempemye bra om, men vi syntes ikke det var noe særlig der. santorini var helt greit. selvfølgelig veldig vakkert, men også veldig dyrt. den berømte solnedgangen fikk vi aldri sett, for det lå skyer helt nede ved vannet hver kveld. og folk setter seg klare til å se solnedgangen fra seks på kvelden, for å få den beste plassen... så santorini var helt greit, glad for å ha vært der, men ikke bruk så veldig mange dager der. vi var der i 4 dager.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 8. juli 2006 #4 Skrevet 8. juli 2006 Hei, dere. Takk for svar! Har også sjekket andre Hellas-tråder i KG, og kommet til at følgende steder bør vurderes: - Chios - Sporadene Er litt skeptisk til sistnevnte. Fikk tips av noen bekjente om at "bare måtte" dra dit, og at det skal være så flott og ikke turistifisert i det hele tatt. Likevel ramset de opp en rekke forskjellige organiserte sightseeinger og utflukter vi kunne dra på. Der begynner varsellampene å ringe, fordi slikt jo stort sett er organisert for turister, og hvis det ikke er turister der; hvorfor arrangere turer? Mistenker at de har et annet syn på uturistifisert enn det vi har. Har tidligere vært mye i Kykladene, og på en måte er vi interesserte i å dra tilbake fordi det er så veldig mye forskjellig der. Samtidig er det jo morsomt å se nye ting. Fordelen i Kykladene er jo at det er så lett å komme seg mellom de forskjellige øyene, og det ligger så mange såpass tett at man alltid vil kunne reise videre om man ikke trives.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå