Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Skal på jobbintervju i dag. Lurer på hva som er passende å ha på seg. Kan man møte opp i jeans, eller er det bare dessbukse og skjørt som teller? Særlig vanskelig fordi det vil bli varmt i dag og har ikke lyst til å komme i helsvart dress heller. Det vil jo også virke rart.
Gjest Chantal Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Det kommer jo veldig an på jobben, men som regel vil jeans og en nogenlunde "passende" fin topp kunne slå an.
Gjest LilSweetie Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 En tommelfingerregel er å kle seg slik de som jobber der kler seg. Da har de lettere for å identifisere seg med deg, og se for seg at du kan være en av dem på arbeidsplassen.
Scorpina Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Hva slags jobb er det? Hva er "stilen" på arb.plassen...? Finn ut det så kan du gå ut fra det når du skal dresse deg til jobbintervju. Hvis jeans blir for "uformelt" kan f.eks en pen bomullsbukse, skjørt (hvis du er jente gjest...? Pen bluse med mondèn tilknapping) Er jobben i ei platesjappe kan du godt møte i jeans, kul t-skjorte og belte med behagelige Nike's. Da ville det sett LITT rart ut med Dressmann dress Viktigste er at klærne er RENE og pene. Strøken skjorte, behagelig after-shave/parfyme, håret greid, tenna pussa og at du har et smil på lur til de som skal intervjue deg. LYKKE TIL!! :D
aline Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 kommer helt an på typen jobb du skal på intervju til, og hva slags firma det dreier seg om. jeg har jobbet innen div kontorstillinger tidligere, og kunne aldri i mine villeste fantasier funnet på å møte opp på intervju i jeans!! pen bukse, ikke nødvendigvis dressbukse, men en pen bukse og en smart topp, ikke for utringet, ikke for stæsja etc. men det har vært i mer konservative firmaer hvor man evt skal presentere firmaet til kunder etc, så er det feks jobb i barnehage eller i platebutikk eller helt andre typer jobber i helt andre typer firmaer, så blir selvsagt klesstilen annerledes. så, vanskelig å gi tips uten å vite hvor du skal hen.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Førstekonsulentstilling som jurist i det offentlige. Tror ikke det er stedet folk går i dress på jobb. Er er ren kontorjobb uten kontakt med brukere. Tror faktisk jeg satser på en mørk pen jeans og en hvit pen bluse. Har ikke lyst til å føle meg utkledd heller, tror det er viktig å føle seg vel selv. Er bare 24 så føler at jeg kan være litt ungdommelig kledd uten at det virker feil.
Arkana Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Jeg ville aldri gått i jeans på jobbintervju. Jeg ville kledt meg pent, i stil med jobben. Synes ikke det gjør noe om man er kledt litt penere enn hva som er vanlig på den arbeidsplassen, på jobbintervju skal man skape et godt inntrykk av en selv og jeg synes at det å kle seg pent (og jeans er aldri pent) er en del av helheten.
Gjest Shoegal i.i. Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Førstekonsulentstilling som jurist i det offentlige. Tror ikke det er stedet folk går i dress på jobb. Er er ren kontorjobb uten kontakt med brukere. Tror faktisk jeg satser på en mørk pen jeans og en hvit pen bluse. Har ikke lyst til å føle meg utkledd heller, tror det er viktig å føle seg vel selv. Er bare 24 så føler at jeg kan være litt ungdommelig kledd uten at det virker feil. ← Jobber selv som førstekonsulent i et departement. Her er det få i dress på jobb, men hvis jeg var deg ville jeg nok likevel hatt på meg noe annet enn jeans på intervjuet. Når det er sagt, vil det ikke være noe problem å gå i pene jeans på jobb - dersom du får jobben - men her er det jo snakk om intervjuet Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Jeg ville aldri troppet opp i jeans hvis jeg skulle på intervju til en slik stilling. Ikke dress heller - det hadde gjerne blitt for stivt. Hadde nok gått for en pen bukse/skjørt og trolig en dressjakke med topp inni.
aline Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 jeg ville heller ikke møtt i jeans i intervju til slik stilling, selv om man fint kan gå i jeans på en arbeidsplass når man har fått jobben, vil det ikke nødvendigvis si det samme som at det er like bra å møte i jeans på intervjuet. det er vell tross alt litt annerledes forhold på ett intervju en når man allerede kjenner hverandre og har blitt ansatt.
annemsk Skrevet 4. juli 2006 #11 Skrevet 4. juli 2006 En tommelfingerregel er å kle seg slik de som jobber der kler seg. Da har de lettere for å identifisere seg med deg, og se for seg at du kan være en av dem på arbeidsplassen. ← Jeg hadde på meg jeans, helt vanlig sko, en pen singlet og en cardigan over. Hadde skikkelig flaks med antrekket, det var helt i tråd med hva de ansatte hadde på seg og jeg fikk jobben! Virker som det er omtrent sammearbeidsmiljø som der du skal på intervju Legger til at dette er en kontorjobb. Er forøvrig helt enig i at antrekket må passe til jobben, men man må kunne regulere litt pga varme etc. Hvis ikke det er en skikkelig trendy klskjede du skal på intervju i, så tror jeg at kvalifikasjonene dine er viktigere enne utseendet så lenge du er ren og ordentlig.
Xora Skrevet 6. juli 2006 #12 Skrevet 6. juli 2006 Jeg skal ha på meg lys linbukse, en lys topp og svart eller brun dressjakke utenpå ikveld til et intervju på en kontorjobb. Denne sommervarmen har skapt litt hodebry mht hva jeg skal ha på meg, men siden intervjuet er på kveldinga så hjalp det litt. Jeg har ikke vært på mange intervjuer, men syns ikke jeans er helt rette antrekket. Selv om jeg mer enn gjerne skulle valgt det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå