Gjest Mann 34 Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Min kone er plaget med ganske lange indre skamlepper som henger godt utenfor de ytre. Dette gjør at hun er plaget med kløe og utflod. Sexlivet er dermed ganske så skrantent da hun får veldig vondt når jeg kommer inn i henne. Hun har forsøkt utallige kurer mot sopp og annet og har fått beskjed av legen at "dette må hun leve med". For en stund tilbake leste jeg en artikkel i VG om dette: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=119628 For min kone handler ikke dette om å være "pen" nedentil. For henne er dette en irritasjonsfaktor i hverdagen da hun hele tiden har kløe skrittet. Noen som har noe erfaring med slike operasjoner og hvordan det har vært i etterkant med plager osv? Hva koster dette?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Prisene varierer fra de forskjellige klinikkene som utfører denne operasjonen. Her er tre klinikker: Hos Axess spesialklinikk koster en kjønnsleppereduksjon 10 800 kr. http://www.axessclinic.no/pasienter/kjonnsleppe.html Hos Volvat medisinske senter koster det 12 000 kr http://www.volvat.no/ Askimklinikken koster det fra 15 000 - 17 000 kr. http://www.askimklinikken.no/Kjoennsleppe.htm Lykke til videre
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Om hun har plager, vil jeg tro at operasjon kan gjøres billigere med henvisning fra lege, altså at det helt eller delvis dekkes av trygdekontoret. Om legen hennes ikke tar problemet alvorlig anbefaler jeg å bytte lege.
Ladyen Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 (endret) Underlig. Her var det da mange "gjester" som svarte...hehe... Har lest trådstarters link til VG og det er triste greier... Det skal vel svært, svært store lepper til før det virkelig ødelegger eller umuliggjør seksuelt samvær... Altså er det kosmetiske problemer. Og de problemene sitter i hodene våre. Ikke noe annet sted. Svært lite er for stort, smått eller unormalt. Men jenter som sliter med dette blir usikre på egen kropp og utseende, fordi "moten" tilsier noe annet enn det man selv ble født med. Det er attraktivt å ha det som noen få har. Om alle har det, har det blitt normalt, og da vil man se seg om etter noe annet igjen. Det gjelder å være in og attraktiv til en hver tid. Å være "perfekt": "for da vil sikkert folk like meg bedre enn om jeg bare er meg". Bortsett fra ved sykdom eller andre abnorme tilstander, er jeg ikke tilhenger av noen som helst form for inngrep på menneskekroppen. Dagens operasjons-iver, uansett hvor, setter jeg på lik linje med det de gjorde før i tiden: snørte sine føtter så hardt at de ikke var gjenkjennelige som føtter, og heller ikke kunne brukes til sitt opprinnelige formål. Det var ubeskrivelig vakkert i de tidene. Oppegående folk tar avstand fra dette, men om det igjen ble mote... Hvem vet. Og trist er det i alle fall. Endret 3. juli 2006 av Elmaand
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 Store indre kjønnslepper medfører ikke plager som kløe og smerter, uansett hvor store de måtte være! Det eneste kan være at man kan få "gnagsår" av harde sykkelseter. De plagene du beskriver skyldes andre ting (sopp, vaginisme og eller vestibulitt?) Hvis gynekologen hennes ikke har klart å finne ut av det bør hun finne seg en ny.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Hva blir regnet for svært store indre kjønnslepper? Jeg mener,hvor store må de være for at man kan få henvisning?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Hva blir regnet for svært store indre kjønnslepper? Jeg mener,hvor store må de være for at man kan få henvisning? ← Du må snuble i dem for å kunne få henvisning fra legen.
Gjest Gus Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Store indre kjønnslepper medfører ikke plager som kløe og smerter, uansett hvor store de måtte være! Det eneste kan være at man kan få "gnagsår" av harde sykkelseter. De plagene du beskriver skyldes andre ting (sopp, vaginisme og eller vestibulitt?) Hvis gynekologen hennes ikke har klart å finne ut av det bør hun finne seg en ny. ← Store indre kjønnslepper kan fint gnisse mot hverandre i så stor grad at det kan medføre sårhet, eksem og følgelig også sopp. Da kan man få kløe og smerter.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #9 Skrevet 10. juli 2006 Jeg anbefaler at din kjære tar kontakt med sin lege. Selv gjorde jeg dette fordi at jeg var plaget med å få gnagsår/sår når jeg syklet samt ubehag under samleie. Heldigvis tok min lege meg seriøst og jeg ble sendt til en gynekolog på sykehuset, som ganske raskt satte opp time til meg. Inngrepet var raskt unnagjort og selv valgte jeg å ta det med lokalbedøvelse. Man kan også få narkose hvis ønskelig. Ble sykemeldt i nesten to uker. Dessverre respekterte jeg ikke den og begynte i jobb uken etter, noe som medførte irritasjon i sårene og fikk en betennelse på den ene siden, men akkurat det mener jeg at jeg har meg selv å takke for... Problemet er at man bør gå mest mulig i morgenkåpe og la sårene få luft og ikke ha klær som gnisser. Hadde ingen store ubehag etterpå, hverken når jeg skulle på toalettet e.l, noe jeg faktisk hadde ventet. Jeg er i alle fall meget fornøyd etterpå, både med det ene og det andre og jeg tror faktisk samboeren min også ble fornøyd :o) Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #10 Skrevet 10. juli 2006 Store indre kjønnslepper medfører ikke plager som kløe og smerter, uansett hvor store de måtte være! Det eneste kan være at man kan få "gnagsår" av harde sykkelseter. De plagene du beskriver skyldes andre ting (sopp, vaginisme og eller vestibulitt?) Hvis gynekologen hennes ikke har klart å finne ut av det bør hun finne seg en ny. ← Hvordan VET du det liksom?
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #11 Skrevet 11. juli 2006 Det er nå merkeligt at en gutt klarer å gå med hele stellet mellom beina uten problemer, mens jenter får gnagsår av store kjønnslepper. Kan jeg få fåreslå ett nummer større i bukser. ?
Gjest Gus Skrevet 11. juli 2006 #12 Skrevet 11. juli 2006 Det er nå merkeligt at en gutt klarer å gå med hele stellet mellom beina uten problemer, mens jenter får gnagsår av store kjønnslepper. Kan jeg få fåreslå ett nummer større i bukser. ? ← Du vet det kanskje ikke, men kjønnslepper er både utformet på en nnen måte og annerledes plassert enn menns kjønnsorganer.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #13 Skrevet 11. juli 2006 Du vet det kanskje ikke, men kjønnslepper er både utformet på en nnen måte og annerledes plassert enn menns kjønnsorganer. ← Det vet jeg selvfølgelig.
Gjest Gjesta Skrevet 11. juli 2006 #15 Skrevet 11. juli 2006 (endret) Det vet jeg selvfølgelig. ← Da kan det vel ikke være så vanskelig å innse at det ikke er sammenlignbart? Endret 11. juli 2006 av Binna
Duracell Skrevet 11. juli 2006 #16 Skrevet 11. juli 2006 Det er nå merkeligt at en gutt klarer å gå med hele stellet mellom beina uten problemer, mens jenter får gnagsår av store kjønnslepper. Kan jeg få fåreslå ett nummer større i bukser. ? ← De indre leppene er klemt sammen i et svært fuktig miljø, og gnisser mot hverandre hele dagen. Når vi sitter, sitter vi også på leppene, som presses mot buksens søm, truser og seg selv. En manns penis og pung er et tørt og luftig område, som henger på fremsiden av bekkenet, ikke under. Å sammenligne de to i en dårlig skjult spydighet ser jeg ikke poenget i. Og å senere påstå at dette er noe du vet, kan du holde deg for god til. Stå for spydighetene dine, frøken dings!
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #17 Skrevet 11. juli 2006 De indre leppene er klemt sammen i et svært fuktig miljø, og gnisser mot hverandre hele dagen. Når vi sitter, sitter vi også på leppene, som presses mot buksens søm, truser og seg selv. En manns penis og pung er et tørt og luftig område, som henger på fremsiden av bekkenet, ikke under. Å sammenligne de to i en dårlig skjult spydighet ser jeg ikke poenget i. Og å senere påstå at dette er noe du vet, kan du holde deg for god til. Stå for spydighetene dine, frøken dings! ← Kom ikke her å si at jeg er spydig. Jeg ville selfølgelig ikke uttalt meg om det var et tema jeg ikke hadde noe kjenskap til. Det er blitt alt for vanlig å skylde på gnaging og gnissing, når det faktiske problemet er komplekser . Det er helt normalt å ha store kjønnslepper. Det er ikke sånn at "vi" går rundt og er plaget nedentil. En veninne av meg ville også operere seg. klagde som de fleste at det var plagsomt og gnagde. En gang i fylla kom det fram at hun ikke ville ha munnsex med typen fordi hun følte seg unormal. Gnagingen var altså et skalkesjul. Jeg synes det er trist og leit at dette er blitt det nye unormale som må fikses på med en operasjon. Og jeg vet at det er en plage for noen ytterst få.
Duracell Skrevet 11. juli 2006 #18 Skrevet 11. juli 2006 Det er nå merkeligt at en gutt klarer å gå med hele stellet mellom beina uten problemer, mens jenter får gnagsår av store kjønnslepper. Kan jeg få fåreslå ett nummer større i bukser. ? ← Dette innlegget tolker jeg som spydig. Du kunne sagt alt du sa i det forrige innlegget ditt første gangen heller, og ikke komme nå, såret og forfjamset og påberope deg "kunnskap om emnet". Det gir deg ingen rett å kjefte på meg for at jeg ikke er tankeleser og ser at spydigheten din var bygget på kunnskap om ei venninnes dårlige selvbilde. Håper du er voksen nok til å se hva jeg sier.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #19 Skrevet 11. juli 2006 Dette innlegget tolker jeg som spydig. Du kunne sagt alt du sa i det forrige innlegget ditt første gangen heller, og ikke komme nå, såret og forfjamset og påberope deg "kunnskap om emnet". Det gir deg ingen rett å kjefte på meg for at jeg ikke er tankeleser og ser at spydigheten din var bygget på kunnskap om ei venninnes dårlige selvbilde. Håper du er voksen nok til å se hva jeg sier. ← Ja, ok. Sorry Jeg ble vel litt provosert av at " det er jo bare å gå å operere seg " svar .
Duracell Skrevet 11. juli 2006 #20 Skrevet 11. juli 2006 Ja, ok. Sorry Jeg ble vel litt provosert av at " det er jo bare å gå å operere seg " svar . ← :bukke: Fantastisk, du setter et godt eksempel her!! Det går lang tid mellom hver gang noen klarer å ta et steg tilbake og rette skytsen der den skal, her inne på KrangleGuiden!! Og å la seg provosere er lov, det er ofte litt lettvinte svar her inne til tider. Men personlig mener jeg at kjønnsleppene kan se ut hvordan de vil for meg, men den dagen de gjør vondt eller lager problemer i sexlivet, så kan de bare se å pakke kofferten!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå