Gjest Grønn Frosk Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Skulle i dag være med på min aller første step-gruppe på treningsstudioet. Har fått beskjed om hvilken gruppe som var tilpasset nybegynnere, og møtte i godt humør, oppvarmet og alt det der. Så sier instruktøren: "Ja, jeg vet at dette er en gul (letteste vanskelighetsgrad) gruppe, men jeg tenke at vi skulle prøve en del nye ting i dag, siden dere er blitt så flinke..." Jeg burde jo egentlig gått ut av rommet allerede da, innser jeg nå i ettertid. Så ho setter i gang, og det er utrolig tydelig at alle kan stegene godt fra før, så ho trenger ikke engang å si noe om hvilke steg man skal ta. Folk bare tar de. Unntat meg da, som ikke fortår i det hele tatt hva som skjer. Folk hopper rundt i felles rytme, og har gjort det tusenvis av ganger, og jeg klarer ikke å få meg en eneste liten bevegelse. "Nå gjør vi mamba, dere!" Så gjør alle sammen noen andre ville bevegelser og spretter rundt omkring. Altså, det er greit at alle var flinkere enn meg. Man er jo nybegynner. Men når dette er en gruppe for nybegynnere, så burde hun vel i hvertfall fortelle hva vi skal gjøre, og vise bevegelsene skikkelig? Jeg var så flau der jeg sto og deperat prøvde å holde følge, at jeg bare kunne synki rett ned i gulvet. Etter 20 minutter fikk jeg nok, la vekk brettet, og gikk ut i resepsjonen. "Kan dere være så snill å ha en nybegynnergruppe hvor vi faktisk kan lære oss stegene," sier jeg, " for det der var rett og slett flaut for meg å være med på". "Ehmm... jo. Jeg skal si det videre.." sier jenta bak disken. Og jeg går.. dritflau, og irritert. Det er så dumt, og enda dummere fordi rommet vi var på har glassvegger, så alle på treningsstudioet kunne se rett inn mens jeg sleit som bare det. Porblemet var ikke at jeg ikke hadde kondis til å gjøre stegene, men at jeg rett og slett ikke forsto hva slags steg jeg skulle gjøre. Det ble gitt en slags beskjed, men det var sånn som "mamba nå", "rumpe opp" (som tydeligvis betyr at man skal sparke seg selv i rumpa mens man stepper) og sånne ting. Jeg trodde nybegynnergrupper var til for oss nybegynnere, jeg
Ciara Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 ...og grunnen til at jeg ler er at jeg vært med på akkurat det samme selv. Jeg må jo ha sett helt latterlig ut, og var også ganske irritert etter timen. Jeg følte ikke jeg fikk så god treningseffekt heller fordi jeg ikke visste hvordan bevegelsene skulle gjøres og virret rundt i stedet for å gjøre bevegelsene skikkelig. Tror dessverre det er ganske vanlig at timelederne er så vant til å se de samme fjesene på trening at de begynner å tilrettelegge treningen for dem i stedet for å tenke på hvilket nivå treningen skal være på. Det gjør det så vanskelig for oss nybegynnere. Men får håpe de hører på tilbakemeldingen din!
Gjest synseren Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 Du er alt for opptatt av hva andre synes om deg. Du fikk da beveget kroppen din du også? Hvorfor bli flau? Jeg hadde sett det humoristiske med det jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Urk jeg skjønner akkurat hva du mener! Jeg tror jeg har veldig vanskelig for å komme inn i slikt, for alle tok den med en gang og jeg står og hopper og stresser som en apekatt. Morsomt å stå forrerst da, og føle alle ser på deg og er sååå flinke selv! Jeg har ikke vært på step siden det nei!
Gjest Grønn Frosk Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Du er alt for opptatt av hva andre synes om deg. Du fikk da beveget kroppen din du også? Hvorfor bli flau? Jeg hadde sett det humoristiske med det jeg. ← Tja... jeg er på trening annenhver dag og beveger kroppen min, men jeg syns ikke at det der var noe gøy for det... Følte meg litt som en elefant i glassvarebutikken.. Urk jeg skjønner akkurat hva du mener! Jeg tror jeg har veldig vanskelig for å komme inn i slikt, for alle tok den med en gang og jeg står og hopper og stresser som en apekatt. Morsomt å stå forrerst da, og føle alle ser på deg og er sååå flinke selv! Jeg har ikke vært på step siden det nei! ← Akkurat samme følelse fikk jeg og. Tror ikke at jeg kommer tikl å være med på det der igjen, nei. Kanskje hvis de faktisk gjør som jeg foreslo, med å ta en helt nybegyynerklasse hvor vi går igjennom stegene. Slik at jeg og finner ut hva "mambo, "rull" og "rumpe opp" betyr
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #6 Skrevet 2. juli 2006 Har vært der jeg også. Du er absolutt ikke alene om å ha hatt den følelsen!
Gjest Grønn Frosk Skrevet 2. juli 2006 #7 Skrevet 2. juli 2006 Det er godt å vite at jeg ikke er den eneste elefanten på glassmagasinet
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #8 Skrevet 2. juli 2006 Takk og lov for at det ikke er glassvegger der jeg trener (eh, er støttemedlem).
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #9 Skrevet 2. juli 2006 På spenst der jeg trener er det vindu rett ut til gata hvor du står med ræva til på bakoversparkemaskinene (ser ut som ballet). Alltid like morsomt!
Gjest Grønn Frosk Skrevet 2. juli 2006 #10 Skrevet 2. juli 2006 På spenst der jeg trener er det vindu rett ut til gata hvor du står med ræva til på bakoversparkemaskinene (ser ut som ballet). Alltid like morsomt! ← Sånn er det faktisk hos meg og. Og akkurat på bakoversparkemaskinene På de andre har jeg utsyn over gata. Men syns ikke at det er like teit, for jeg er god på maskinene
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #11 Skrevet 2. juli 2006 Men på treningsenteret bruker en ikke belte til treningsbuksa og da føler jeg at jeg mooner hele gata Hahah men hvorfor de maskinene rett ved vinduet begge plasser? :D Dette er mystifistisk! Jeg er flink på dem og, men føler meg alltid like utilpass med å bøye og tøye 1 m fra vinduet :hår:
Gjest Grønn Frosk Skrevet 2. juli 2006 #12 Skrevet 2. juli 2006 Det er ganske mystifistisk Towelie, men det er to helt forskjellige sider av landet... Med mindre det er noe magi involvert :klø: Og jeg satser alltid på at det er noe slikt
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #13 Skrevet 2. juli 2006 Ellers er spenst rett og slett et eksponerings-senter! Setter folk til å vise seg fram foran vinduet slik at folk får lyst å møte disse, skaffer seg medlemsskap og trener selv! Aha!
Gjest Grønn Frosk Skrevet 2. juli 2006 #14 Skrevet 2. juli 2006 Det er vel kanskje mer sannsynlig det, ja
Gjest Chantal Skrevet 2. juli 2006 #15 Skrevet 2. juli 2006 Ja, det er irriterende når trenern er på jordet. Opplevde det samme i går på treninga. Det var en vikar på senteret som hadde oss i spinning. Han ga ikke beskjed om noe, men var kjapt ute med å gi oss ris hvis vi gjorde ting feil. Da brølte han ut i hele salen om hvor dårlig noe vi gjorde var. Andre ganger når den trenern som egentlig skulle ha oss i spinning var til stede fikk vi masse ros. Kan ikke akkurat si at han fikk meg i treningshumør. Kan tenke meg at det er irriterende å komme inn i en sal hvor alle kan trinnene. Syns det var fint at du sa i fra.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #16 Skrevet 2. juli 2006 Så sier instruktøren: "Ja, jeg vet at dette er en gul (letteste vanskelighetsgrad) gruppe, men jeg tenke at vi skulle prøve en del nye ting i dag, siden dere er blitt så flinke..." Jeg burde jo egentlig gått ut av rommet allerede da, innser jeg nå i ettertid. Så ho setter i gang, og det er utrolig tydelig at alle kan stegene godt fra før, så ho trenger ikke engang å si noe om hvilke steg man skal ta. Folk bare tar de. Unntat meg da, som ikke fortår i det hele tatt hva som skjer. Folk hopper rundt i felles rytme, og har gjort det tusenvis av ganger, og jeg klarer ikke å få meg en eneste liten bevegelse. "Nå gjør vi mamba, dere!" Så gjør alle sammen noen andre ville bevegelser og spretter rundt omkring. Altså, det er greit at alle var flinkere enn meg. Man er jo nybegynner. Men når dette er en gruppe for nybegynnere, så burde hun vel i hvertfall fortelle hva vi skal gjøre, og vise bevegelsene skikkelig? Jeg var så flau der jeg sto og deperat prøvde å holde følge, at jeg bare kunne synki rett ned i gulvet. Etter 20 minutter fikk jeg nok, la vekk brettet, og gikk ut i resepsjonen. "Kan dere være så snill å ha en nybegynnergruppe hvor vi faktisk kan lære oss stegene," sier jeg, " for det der var rett og slett flaut for meg å være med på". "Ehmm... jo. Jeg skal si det videre.." sier jenta bak disken. Og jeg går.. dritflau, og irritert. Det er så dumt, og enda dummere fordi rommet vi var på har glassvegger, så alle på treningsstudioet kunne se rett inn mens jeg sleit som bare det. Porblemet var ikke at jeg ikke hadde kondis til å gjøre stegene, men at jeg rett og slett ikke forsto hva slags steg jeg skulle gjøre. Det ble gitt en slags beskjed, men det var sånn som "mamba nå", "rumpe opp" (som tydeligvis betyr at man skal sparke seg selv i rumpa mens man stepper) og sånne ting. Jeg trodde nybegynnergrupper var til for oss nybegynnere, jeg ← Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Vanligvis spør de i begynnelsen av timen om det er noen nye. De skal også følge med og se om de fleste klarer trinnene, hvis ikke, så pleier de å slå av musikken og gå rolig igjennom enkelte steg. Det er ikke så lenge siden jeg var inne i en step/dans time hvor alle kunne skrittene, untatt meg. Uff, det var pinlig det! Men du må også huske på at man kan ikke regne med å klare alt perfekt den første gangen
Gjest Grønn Frosk Skrevet 2. juli 2006 #17 Skrevet 2. juli 2006 Jeg forventer jo ikke å klare ting perfekt. Som sagt så er jeg nybegynner på step Men jeg syns det ble veldig teit når det bare ble tatt for gitt at alle kunne alle stegene.. Og instruktøren gjorde ingen av de tingene du nevner at hun burde ha gjort. Hadde ho gjort det så hadde det ikke vært så dumt, men det ble litt sånn at man følte seg veldig uvelkommen som ny
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #18 Skrevet 2. juli 2006 Jeg forventer jo ikke å klare ting perfekt. Som sagt så er jeg nybegynner på step Men jeg syns det ble veldig teit når det bare ble tatt for gitt at alle kunne alle stegene.. Og instruktøren gjorde ingen av de tingene du nevner at hun burde ha gjort. Hadde ho gjort det så hadde det ikke vært så dumt, men det ble litt sånn at man følte seg veldig uvelkommen som ny ← Hun høres ut som en veldig dårlig instruktør, men det var jo bra at du ga beskjed
Viviwoom Skrevet 2. juli 2006 #19 Skrevet 2. juli 2006 Det var en vikar på senteret som hadde oss i spinning. Han ga ikke beskjed om noe, men var kjapt ute med å gi oss ris hvis vi gjorde ting feil. Da brølte han ut i hele salen om hvor dårlig noe vi gjorde var. Andre ganger når den trenern som egentlig skulle ha oss i spinning var til stede fikk vi masse ros. ← Oi, han der hadde jeg bitt hodet av Skjønner godt at folk blir irriterte når de ikke får med seg noe som helst på slike kurs. Det skal jo være for nybegynnere, tross alt. Og man gidder da ikke betale masse penger og møte opp på slike kurs, bare for å stå der som et spørsmålstegn. Man er jo tross alt der for å trene. E'kke mye trening i å stå og glo med oppsperrede øyne. Kanskje litt for øyemusklene, men ikke stort ellers. Jeg ville blitt kjempeirritert, og ikke mest fordi jeg så dum ut.
Nana Skrevet 3. juli 2006 #20 Skrevet 3. juli 2006 jeg kjenner meg sååå godt igjen i det du skriver! Selv trener jeg masse step men bruker alltid litt tid til å komme inn i nye trinn og kombinasjoner. Jeg HATER når instruktøren sier sånn som "din" gjorde ("jeg vet at det EGENTLIG er en sånn og sånn time men..). Hvis jeg ville hatt en hard/vanskelig time så hadde jeg gått på en hard/vanskelig time da vel!!! Er de helt dust i hodet de der instruktørene??????? Jeg mistenker at de gjør det bare for å få mer utbytte av treningen selv. Helt supert at du sa i fra men jeg syns du skulle tatt en telefon eller sendt en mail til ledelsen! Ikke sikkert resepsjonisten sier det videre eller at instruktøren gidder å gjøre noe med det. Gå et nivå over hodet på instruktøren og forklar hvordan du opplevde situasjonen. Er utrolig dårlig pr for senteret å ha misfornøyde kunder så dette er sånn som de helt sikkert vil høre om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå