Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Jeg spiste roastbiff som pålegg i baguetten. Glemte meg rett og slett bort. Etter at jeg har spist hele baguetten fikk jeg skikkelig smerter i hele magen, og følte meg dårlig.

Kan det være pga roastbiffen? Er det farlig å spise det når man er gravid?

Skader det barnet inni magen min?

Er uke 34 + noen dager.

vet at man må holde seg unna spekemat, og ikke gjennomstekt kjøtt, men hva med dette tilfelle? har det skadet barnet?, roastbiffen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

jeg spiser både røykelaks, spekemat, roastbiff og annet. Tror ikke det er vits i å være helt hysterisk men måteholden. kan være du har fått mageknip av andre ting også.

Skrevet
jeg spiser både røykelaks, spekemat, roastbiff og annet.  Tror ikke det er vits i å være helt hysterisk men måteholden.  kan være du har fått mageknip av andre ting også.

me too :Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet

Toxoplasmose overlever frem til kjøttet er 70 grader. Roastbeef stekes til kjernen er ca. 50 grader. Dersom det er toxo i kjøttet kan du ha blitt smittet, og det er farlig for barnet, men mest sannsynlig har det gått bra.

Å være måteholden i denne sammenhengen hjelper lite, ettersom det kun skal litt til dersom maten inneholder toxoplasmose. Det har ingenting med hysteri å gjøre, men å følge helsemyndighetenes råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...