Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Hei, Jeg spiste roastbiff som pålegg i baguetten. Glemte meg rett og slett bort. Etter at jeg har spist hele baguetten fikk jeg skikkelig smerter i hele magen, og følte meg dårlig. Kan det være pga roastbiffen? Er det farlig å spise det når man er gravid? Skader det barnet inni magen min? Er uke 34 + noen dager. vet at man må holde seg unna spekemat, og ikke gjennomstekt kjøtt, men hva med dette tilfelle? har det skadet barnet?, roastbiffen?
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 jeg spiser både røykelaks, spekemat, roastbiff og annet. Tror ikke det er vits i å være helt hysterisk men måteholden. kan være du har fått mageknip av andre ting også.
Murmelmy Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 jeg spiser både røykelaks, spekemat, roastbiff og annet. Tror ikke det er vits i å være helt hysterisk men måteholden. kan være du har fått mageknip av andre ting også. ← me too
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Toxoplasmose overlever frem til kjøttet er 70 grader. Roastbeef stekes til kjernen er ca. 50 grader. Dersom det er toxo i kjøttet kan du ha blitt smittet, og det er farlig for barnet, men mest sannsynlig har det gått bra. Å være måteholden i denne sammenhengen hjelper lite, ettersom det kun skal litt til dersom maten inneholder toxoplasmose. Det har ingenting med hysteri å gjøre, men å følge helsemyndighetenes råd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå