Gå til innhold

medisiner

Fremhevede innlegg

Gjest sprøe meg
Skrevet

Jeg har nå gått på cipralex og fluanxol i et halvt år pga. angst og depresjon. Jeg synes ikke jeg merket noe på de. Legen sa jeg jeg skulle prøve noe som het trilafon. Jeg glemte å spørre hvorfor jeg ikke skulle slutte på cipralex og fluanxol når jeg ikke merker noe. Kan det virke om jeg begynner med trilafon? Kombinasjonen virker da eller? Hvorfor skal jeg ikke slutte med ciprlax og fluanxol når jeg ikke merker noe på de? Legen sa heller at jeg bare skulle ta trilafon i tillegg. Tror du de virker da? Tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bytt lege. Jeg er enig med deg i at når cipralex ikke virker, så bør du ikke få trilafon i tillegg. Jeg har forsøkt trilafon, men da fikk jeg det av en venninne og det fjernet angsten, men jeg brukte ingen andre medisiner. Jeg har ikke spurt min lege om trilafon for jeg følte at jeg ble litt sløvet.

Jeg er ikke lege, men det virker som du har dine egne tanker om dette. Mange leger blir sponset av legemiddelindustrien, og din lege høres ut som en som vil ha mest mulig av frynsegodene.

Noen burde ikke være leger så du kan bytte uten å ha dårlig samvittighet.

Hvis du bor landlig så kan du likevel bytte til en lege i en annen kommune. Det viktigste er at du kan stole på legen din.

Skrevet

For all del, spørr LEGEN. Dette kan ingen her gi deg et trygt svar på, ring legen din på mandag (eller legevakten før den tid dersom det haster)

Skrevet
Mange leger blir sponset av legemiddelindustrien, og din lege høres ut som en som vil ha mest mulig av frynsegodene.

Kan du dokumentere dette? At en del leger bruker reseptblokka litt for ofte har jeg også inntrykk av, men at de blir sponset av legemiddelindustrien nekter jeg å tro på. Hvis det var slik ville det vært på forsiden av landets aviser for lenge siden, og vært stoppet.

Hvis du virkelig tror at det er sånn bør du forresten ringe Dagbladet. Om mistanken din mot formodning skulle være korrekt kan du tjene deg en tusenlapp.

Gjest annen gjest
Skrevet
Kan du dokumentere dette? At en del leger bruker reseptblokka litt for ofte har jeg også inntrykk av, men at de blir sponset av legemiddelindustrien nekter jeg å tro på. Hvis det var slik ville det vært på forsiden av landets aviser for lenge siden, og vært stoppet.

Hvis du virkelig tror at det er sånn bør du forresten ringe Dagbladet. Om mistanken din mot formodning skulle være korrekt kan du tjene deg en tusenlapp.

Ikke direkte sponset, men at de får smøreturer som er spekket med reklame er ikke noe nytt.

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5714579.html

Skrevet (endret)
Ikke direkte sponset, men at de får smøreturer som er spekket med reklame er ikke noe nytt.

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5714579.html

Det er ganske langt fra det til direkte sponsing (som du jo sier selv). Noen på kg påsto for ikke lenge siden at leger får provisjon av medisinene de skriver ut.

Smøreturene synes jeg selvsagt er kritikkverdig, men jeg tror ikke det har alt for stor innvirkning når legen finner frem reseptblokka.

Endret av Quirky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...