Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Regner med det finnes trøndere her inne som alle andre steder :ler: som kan hjelpe meg med følgende spørsmål. Jeg har prøvd å finne rutetider for flybuss fra Værnes til Trondheim sentrum, men finner bare at det går buss etter hver flyankomst. Spørsmålet mitt blir da, hvis jeg kommer til Værnes og har det travelt, hvor lang tid etter ankomst kan jeg regne med at bussen går? Hvis det bare er en buss pr. ankomst så venter de kanskje på folk som har sendt bagasje mv.? Hvor lang tid bør jeg regne med at det tar fra flyet lander og til jeg er i sentrum?

Som nødløsning, hvor mye koster en drosje? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke trønder men svarer likevel :) . Det står oppstilt flybuss utenfor Værnes så når du har hentet bagasjen din så er det bare å gå og sette seg. Det kan hende du må vente litt før bussen går, men tror sjelden jeg har ventet mer enn 15 minutter fra jeg satte meg på bussen. Kjøretiden inn til midtbyen er ca. en halv time. Vanligvis tar det ca. 45-60 minutter fra flyet har landet til man er inne i byen, dersom man henter bagasje først, men det kommer litt an på hvor raske de er til å få bagasjen ut på båndet, selvsagt.

På hverdager går det buss til Værnes ca. hvert 15. minutt, så jeg vil tro det går ca. like ofte tilbake igjen. (Har i allfall ikke sett noen stor opphopning av busser når jeg har vært der.)

Taxi har jeg bare tatt en gang og da var jeg i følge med noen andre, så jeg husker ikke hva det kostet.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for raskt svar :) Så hvis jeg reiser med bare håndbagasje så regner jeg med at jeg likevel ikke kommer raskere avgårde. Men altså totalt rundt en time fra flyet lander. Grunnen til at jeg spør er at jeg skal rekke noe i Trondheim, og er veldig usikker på om jeg skal tørre å fly. Første flyet lander bare to timer før det jeg skal rekke, så da blir forsinkelse på en time det absolutt meste jeg kan tåle. Men nattog er så mye dyrere, og da blir det mange timer ventetid :overrasket:

Skrevet

Neida, sannsynligvis må du vente like lenge om du bare har med håndbagasje, hvis du ikke har superflaks sånn at det er flere fly som ankommer nesten samtidig. Men vanligvis venter de på dem som har bagasje.

Med 2 timer skulle du ha god tid på deg til å komme deg inn til byen, men selvsagt - hvis det du skal på ikke foregår i sentrum, så må du jo beregne litt tid inne i byen også.

Gjest Gjest
Skrevet

Fant nå drosjepriser for hverdager, 490 kroner en vei :overrasket: men dyrere i helger. Noen som vet hvor mye dyrere? :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan ringe Stjørdal Taxi på tlf. 74 83 75 00 så får du vite helgeprisene.

Gjest Narnia
Skrevet

Flybussene fra Værnes står utafor terminalen, så det er bare å gå på den fremste bussen så tar det vanligvis bare noen minutter til den kjører. (Er ikke sånn at de venter på alle passasjerene fra en ankomst eller noe slikt)

Med to timer på deg har du god tid :)

Gjest Gjest
Skrevet

Flyet som går tidligst er SAS, derfor jeg er litt skeptisk :ler: Regner med det går bra hvis flyet er i rute. Men det var det da :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...