Gå til innhold

livet videre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser om hvordan du koser deg kjenner jeg at jeg savner babytiden og permisjon ja. Kos deg på plena :klem:

Skrevet

Ja, mye kos. Men baby med vannkopper var ikke npe særlig. Nå er de heldigvis tørket inn, stort sett borte de fleste.

Feriepengene er på konto, og jeg har tenkt de skal vare en stund..derfor har jeg laget en liste over ting jeg skal ha.. ;) Noe må man unne seg og det skal jeg også.

-capribukse

-sko

-bikini

-to finere sett til Lukas, shorts + skjorte

-to sommersett til Helena

-rammer til forstørret dåpsbilde av begge barna

Mulig det blir mer, men jeg skal i hvertfall tenke nøye gjennom hva jeg virkelig trenger og ønsker meg- og forsøke å spare resten til ferien...Har allerde satt inn det jeg skal på regningskonto for denne måneden. :tommel:

Nå er det snart så varmt at jeg kan legge meg foran huset og sole, Helena tar seg en dubb. Begynt å dubbe lenge på morgenen..

Skrevet

Phu..ligget ute til nå, føler meg litt varm ja. La meg ut mens det enda ikke stekte så ille, sovna og da ble det så lenge. Nå hører jeg Helena holder på å våkne!

:sol:

Gjest Madden
Skrevet

Ååååå....jeg blir bare så misunnelig på dere som har sommer og :sol: fortsatt!! Her er været niiitrist i øyeblikket!

Ikke enkelt å sette til sides feriepengene når man får dem så lenge før ferien..vi drar ikke før om en måneds tid, og jeg har overført dem til sparekonto og gjør mitt beste i å glemme at de eksisterer! :ler: Skal ikke være enkelt!!! ;)

:klem:

Skrevet

..gjesp...

Hatt en fin helg. Sammen med venner lørdag på ettermiddagen, koste oss med vin på varandaen når barna hadde lagt seg.

I går var Lukas i sin første bursdag, alene. Hadde gått strålende. 3 timer uten mamma var bare gøy ;)

Helena sovna halv ett-ett i natt, og pling lysvåken 6..jeg er så trøtt, men begge er våkne- så jeg kan like gjerne støvsuge. Lukas ser itt på tv, og hun er i lekgrinda, hører hun begynne å bli trøtt!

Lukas har ferie denne uka, ville han skulle få litt ekstra siden jeg har perm. I dag vet jeg sannelig ikke om jeg orker finne på noe...får se litt senere i dag. Ellers har jeg planer om stranda med begge, alene(!) en dag lekeland en dag, buss til byen en dag og gå hjem / evt til.

Skrevet

Var på kosetur til byen i går. Mandag var jeg så trøtt at det ble en tur rundt i nærområdet i løpet av dagen..og mye lek og kos

I byen fikk jeg shoppa litt, Lukas var så flink og passet Helena så jeg fikk prøvet klær. Fikk en premie for det ;) Vi spiste is i parken og jordbær på torget og gikk og kikka og koste oss :rødme:

I dag er jeg i dårlig form, våkna i natt med migrene og har dagen derpå i dag..Har ligget ute og sola meg litt. Lukas har vært på helsestasjon med pappa'n og Helena sovet lang dubb.

Skal gå en tur i butikken snart.

Lekeland blir for varmt nå, var jo regn da jeg planla uka. Glad for sol, så vi er ute mest og nyter den. Lurer på om vi skal prøve oss på strandtur i morgen...

Gjest Mayamor
Skrevet

Innom og sier hei og klemmer litt. :klem:

Hvordan går det med Lukas da?

Grunnen til at jeg spør er at Aleksander er/har alltid vært sen fin/grovmotorisk. Sen å gå, bøyer seg klumpete, treg å løpe, dårlig med saks, holder blyanten rart etc... :sjenert:

Har vært til fysioterapi, sansemotorikk etc, men ikke fått noen "diagnose"... Nå er jo han 10,5 år - men jeg lurer jo på innimellom om der er noe som er galt og ingen har kommet på å nevne det... Ikke det; han er aktiv, spiller fotball, sykler, svømmer, er aktiv, men dog så mye dårligere enn sine jevnaldrene. Maser fælt nå...

Håper dere koser dere i ekstraferien deres. :hallo:

Skrevet

Mulig at Lukas er et kiss kidd barn...mannen var på helsest. i går siden jeg krevde en ekstra kontroll i fht det at han gikk så sent blant annet..+ litt jeg hr observert i det senere. Han er jo senere enn de på 3, 5 år motorisk, men han tar det igjen på så mange andre måter. Språklig er han laangt foran og sosialt klarer han seg velidg bra. Han har også en utrolig god selvtillit, bryr seg ikke om de store "erter". Når de sier du bruker bleie..ja det gjør jeg...Veldig godt at han ikke er en som blir lei seg av sånt, men akkurat det med bleie skulle jeg virkelig ønske han ville slutte med snart. Går jo på do og tisser, men det er fordi vi hjelper han å huske..

Jeg blir så sint, de sier han kanskje er et sånt barn, me n null informasjon. Sånn vsar det da han ikke gikk også, men fikk et navn på tilstanden.benign congenital hypotoni. En lapp med det, og that's it :overrasket: Så da begynte jeg å søke på nettet selv og ble jo helt satt ut...

Har fått nr til en som forskeMr og drive rmed dette, så da får vi kanskje litt mer klarhet.

Jeg har også fått en link fra noen på forumet og skal gå gjennom og skrive opp hvilke symptomer som stemmer..

Han krabba da han var 12 mnd, hadde yndlingside- skjevt hode, var veeldig rolig baby..

Skrevet

jo mer jeg leser om kiss- kidd..jo mer kjenner jeg igjen..

-høydeskrekk

- redd for å skli

- dårlig balanse

-vanskelig for å gå i trapper

mm..

Blir litt engstelig og lei meg..

Hva vil dette si for framtiden til skatten vår.. :tristbla:

Skrevet

Etter å ha delt en flaske vin med mannen i går og kommet meg i seng nærmere ett, var det litt tidlig å stå opp 5 med Helena i dag..Hun har sovet til halv åtte- åtte hele uka, men nå er det helg.. :ler:

Skrevet

Her var det Malin som våkna 5! Vanligvis pleier ho å bli med inn i vår seng, men i dag insisterte ho på å ligge på sofaen i stua :forvirra: Eg ga ho eit teppe og gjekk og la meg igjen og utrulig nok sovna ho igjen! Måtte vekke ho no kl 9 fordi vi skal på butikken.

Når det gjeld kiss-kid har eg ei litt anna oppfatning enn deg. Alle plassar der eg har lest om barn som har dette har barnet hatt enorm framgang og blitt akkurat som alle andre barn etter få behandlingar hos fysioterapeut og manuell terapeut. Så i mitt hode er det positivt viss det er dette som er problemet til Lukas!

Vi vil jo helst at barna våre skal vere heilt friske, men når det først er noko som ikkje er heilt som det skal er det jo bra at det er noko som det går an å korrigere!

Skrevet

åååå..SÅ trøtt!!

- hva er dette for nye rutiner Helena... :sprettoy:

Skrevet

Jeg kjenner ikke kiss kidd-diagnosen, så jeg vet ikke hva det er. Men håper det ordner seg for Lukas. Han virker jo (etter hva du har skrevet her inne) som en veldig søt sog snill gutt.

Og Helena!! Slutt å våkne så tidlig!! :fy_fy: Mamma'n din blir så trøtt.

Håper du får en fin uke! :klem:

Skrevet

I dag våkna hun kvart over sju, som hun pleier- krysser fingrene for at det andre var forbigående..Sovnet kvart over ni..

Skal besøke jobben i morgen, og på kvelden i bursdag til venninne- hele familien. så blir masete dag for snuppa. Bra vi har fri på torsdag da og ikke trenger å gjøre noe. Hun liker ikke sånne dager. blir så urolig. Men vi må jo finne på noe også!

Fredag skal jeg lunsje med venninne og feste med jobben på kvelden. Store planer om MYE fest!! ;)

Spent på fredagen hva som skal skje. Lukas er en veldig søt og snill gutt, påfallende rolig er faktisk et symptom...merkelig, men vi får jo være glad for at det ikke er andre veien!

På tide å logge av! :hallo:

Skrevet

Leit å lese om Lukas, selvom jeg ikke ved hva kiss kidd er... Krysser fingrene for at alt går bra, for han virker jo som en sånn herlig gutt! :rødme:

Jeg krysser fingrene sammen med deg, og håper Helena bare tulle litt med våkninga si!

:klem:

Skrevet

Da var det klart, Lukas er et kiss kidd barn. Hna fikk behandling og ksla ha 5-6 ganger til. Er spenende å se om det skjer noe forandring, kan også skje at det ikke gjør det..

Jeg er noe trøtt i dag, festa mye i går :ler: hvitvin, konjakk og sånn stawberry drink x maaange. Nam nam. Kjempe moro hadde vi det. :tommel:

i morgen skal vi ut på tur med et vennepar og deres barn, håper på knallvær :sol:

Skrevet

Takk, Burpen :klem:

Lukas er en helt herlig gutt :rødme: og han er flink til så mye annet dessuten har han god selvtillitt og det er jo viktig i denne sammenhengen!

Skrevet

Ikke så fint vær. Blir en rask skogtur før vi møter venner med barn på lekeland.

Helena våknet 3.45!!! :sprettoy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...