Kipa Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #421 Del Skrevet 1. februar 2007 Bare en oppklaring...Jeg klarte å amme, Lukas klarte ikke å ta puppen... Men takker for råd, de kommer jo helt sikkert godt med denne gangen, man vil jo gi babyen sin det beste..men altså amming offentlig og med masse folk rundt meg-no way! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #422 Del Skrevet 2. februar 2007 Æsj...astma hoste og feber på lille venn..Da ble det hjemmedag i dag også. Det er 3. dagen, uavhengig av hverandre han våkner med feber..Lurer på om det kan ha noe med været å gjøre jeg..kaldt- varmt- kaldt- varmt.. Men humøret er bra, han leker på rommet etter å ha spist en halv brødskive og et halvt eple til frokost. Bedre enn ikke noe i hvertfall... Jeg skulle jo være i barnehagen i dag, besøke avdelingen min å delta på avslutning for kollega..men det blir jo ikke noe av. Det gjør for såvidt ikke så mye... -Er blitt litt for hjemmekjær jeg nå... Har laget meg liste for hva som skal i den berømte "bag'en.." Begynner å få mer kontroll over det som skal skje, da trives jeg bedre også! - klær er vasket, det lille av nøytralt i str 56 og 62 etter Lukas + noe jentetøy jeg har fått og det jeg har kjøpt. - sengetøy er vasket - hettehåndklær, helsetepper etc er vasket :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 2. februar 2007 #423 Del Skrevet 2. februar 2007 Så kjedelig med sykdom da. Jeg er hellig overbevist om at vi kan skylde mye på skiftende vær - merker det på meg selv jeg. Har vært så mye småsjuk i hele høst/vinter - ny runde med sår hals/småtette bihuler igjen nå. "Heldigvis" slår det aldri helt ut da men... Håper dere får en fin dag og helg sammen uansett!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #424 Del Skrevet 2. februar 2007 Joda, Frk Stella vi har hatt en fin dag- tiltross for sykdom.. Lukas er sånn ikke slapp-syk. Noe som selvfølgelig er mer slitsomt for mamma'n... Er nok dette han har brygga på opptil en uke, for nå stiger bare feber'n Men han er flink til å drikke, har lekt masse og er som sagt ikke slapp - enda.. Mannen har gått opp for å legge han nå, tipper han sovner på 2 minutter.. Jeg har vært og ukeshandla, 5 poser- og er rimelig slitne etter det. Nå blir det sofa og tv og god mat snaaart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. februar 2007 #425 Del Skrevet 2. februar 2007 God helg til hele Kipa-familien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #426 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Takk for det Siam! Lukas gikk og la seg i sted, helt av egen fri vilje..da trenger han en hvil- for sånt skjer aldri! Dro av seg sokkene og buksa og spurte pent om dyne han la seg i vår seng for jeg satt på den senga og sorterte litt i undertøys skuffene. Midt i en samtale ble det stille, da jeg kikket bort på han var øynene igjen og han sov. Lille venn Jeg hører han hoster nå, er vel det han blir sliten av også, feberen har gått ned igjen, men henger litt i. Mannen tok inn den lille babysenga i dag, så bare Lukas våkner skal vi vaske på soverommet og ordne i stand babyseng Sengetøy, dyne og alt er klart.. Har rota fram ammebh'er og ammeinlegg fra sist, lagt det på vaskerommet, så det ska vaskes. I går kjøpte jeg så jeg har tannkrem, tannbørste, fuktighetskrem, deo, dusjsåpe, shampo og litt annet til toalettmappe. Gjorde det sånn sist også. Det er så greit å bare ha det liggende klart der, i stedet for å begynne å finne fram i siste liten. Må uansett rote fram sminken og hårstæsjet da..- det gidder jeg ikke kjøpe dobbelt av Får gå opp å se på min lille venn! Endret 3. februar 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heline Skrevet 3. februar 2007 #427 Del Skrevet 3. februar 2007 Hei Kipa! Fulgte med i dagboka di forrige gang du gikk gravid, da hadde vi termin på samme dag. Mitt lille gull så dagens lys dagen før Lukas, så det er fortsatt gøy og lese om dere. Ang. amming så fikk jeg ikke til å amme storesøster. Jeg hadde masse melk, men storesøster krølla tunga og klarte ikk å ta puppen. Tror aldri i hele mitt liv jeg har følt meg så mislykka som da tulla mi ikke gikk nok opp i vekt. På helsestasjonen fikk jeg beskjed om amme mere. Men vi gjorde jo ikke annet! Når hun var våken lå hun ved brystet, og når hun sov satt jeg med pumpa. Utrolig slitsomt!! Så da lille gull meldte sin ankomst hadde jeg et meget anstrengt forhold til det å amme. Kjenner meg godt igjen i det du sier om at du vil amme i enerom, sånn tenkte jeg også. Men så kom lille gull da, og jeg innstilt på at ble det noe tull denne gangen også så var det ikke snakk om å prøve å amme. Jeg var så innstilt på at dette ikke kom til å gå, men så gjorde det det. Enorm lettelse!! Og etterhvert ble jeg så dreven at jeg ammet offentlig også, men jeg var nøye med hva jeg hadde på meg. Kjøpte "ammegenser" og det funket kjempebra. Men det som er viktig er vel å finne ut hva som passer for en selv, hva som føles riktig. Barna trenger foreldre som har overskudd og er fornøyde, og enhver må finne ut hva som funker best. Lykke til med du har i vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 3. februar 2007 #428 Del Skrevet 3. februar 2007 *följer med* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #429 Del Skrevet 3. februar 2007 Takk for kjempe koselig hilsen og ikke minst oppløftende ord! Heline, hmm, vet jeg hvem du er tro? At ammingen fungerer er jo en drøm jeg håper blir sann!! Kos at du følger med Furstina Nå er babysengen klar..litt tidlig, men så herlig å se den der! Lukas var flink og fulgte med på hva vi gjorde. Siden feberen var borte etter dubben hans har vi vært på et senter en liten tur. Lukas valgte en rosa kosebamse og la den selv oppi senga til babyen. Jeg kjøpte en bitte liten kremhvit bamse også. Lukas fikk seg nytt sengetøy- med løver og ville dyr på, som det andre han har. og så fikk han en ørn av meg siden han var så flink og kjøpte gave til Helena. Nå sover skatten vår, mannen er straks ferdig med middagen og vi skal kose oss med god mat og..cola.. - gud som jeg savner et glass rødvin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 3. februar 2007 #430 Del Skrevet 3. februar 2007 Rødvinslysten min har faktisk gått over!! Hadde mye mer lyst på det i begynnelsen. Men jeg gleder meg til å kunne kose meg med et glass innimellom. Forrige gang klarte jeg å vente hele to uker etter fødselen før jeg tok meg et glass. Søte Lukas! Synes jeg ser han ligge og sove i senga deres. Så fint at han har blitt bedre. Vi hadde planer om å skru opp og re lillejentas seng i dag vi også, men det har vi ikke fått somlet oss til... Og i morgen har vi ikke tid, skal i barnedåp. Vi får ta det til uka, kanskje? Kos dere i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #431 Del Skrevet 4. februar 2007 35 uker Min rødvinslyst kommer når vi har noe god mat i helgene, og mannen koser seg med et glass eller 3.. Men nå var det jammen tomt hos han. Vi drakk vann til maten begge to, nesten bedre enn brus det nå! Mannen er og jobber..og jeg og Lukas får besøk av venninne mellom ett og to..Lukas' gudmor, som enda ikke har vært her etter bursdagen hans...Hadde ikke tid på dagen også har dagene bare gått, for henne altså. Lukas har hatt feber og masse hostekuler i natt, men nå er han temlig grei i formen, det kommer vel helst tilbake i kveld...krysser fingrene for at det snart går over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #432 Del Skrevet 4. februar 2007 Venter fortsatt på besøk...Hun trodde sambo ville kjøre henne, men han gadd visst ikke. Så nå må hun ta buss hit..jeg har jo ikke bil om dagen så det her ble litt dumt. men, men... Spiser litt i mens jeg venter jeg. Lukas høres ut som ommøblerer rommet.. Jeg får vel ta en titt opp og se. han gikk akkurat opp, men er utrolig hva han kan klare på kort tid! han har fått det for seg at han ikke liker aper..så de blir gang på gang kasta ut av rommet, gjerne ned fra 2. etg også..hjelp for et barn jeg har... Sunniva får ikke være med på noe hun blir alltid kasta til haiene... Og Pinky ligger inne i munnen på den sorte dame! - Han skal ha skumle tigre og løver....det er dyrene som styrer skuta her i huset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #433 Del Skrevet 4. februar 2007 Så fysen hele kvelden... Fått trøkt i meg litt potetgull også..jada..Og nå synes jeg vannet i kroppen bare blir mer og mer..har helt i meg en halvliter vann så det blir nok av tisseturer i natt God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #434 Del Skrevet 5. februar 2007 Her er det feber, hoste og snørr..så det blir hjemme og innedag på Lukas i dag også. Men våken er han..Har skjært opp litt epler og bananer i biter og puttet noen få biter kjeks sammen med dette i en skål. Nå blir det istid under dyna for oss begge i sofaen. Fordel med å stå opp tidlig..har allerede drukkket en halvliter vann.. og skal definitivt holde meg unna salt mat og sånt fram til fødsel! - det ropes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #435 Del Skrevet 5. februar 2007 -og det ble ropt så mye, mye mer den dagen.. Men etter en dubb... jeg fikk han tilslutt til å innse at det er deilig å hvile litt...- da ble alt bedre. Nå er han i godt humør. Pappa'n har kommet hjem også, og jeg har fått gjort litt.. Begynte foresten på bringerbærbladkapsler i helgen, de hadde uten tvil bra effekt forrige gang- så hvorfor ikke! Er sulten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 5. februar 2007 #436 Del Skrevet 5. februar 2007 Så koselig å besøke deg her.. Håper morgendagen blir GOD! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #437 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Takk for det, jinx! Våkna av at Lukas hosta så jeg aldri har hørt verre..så det ble nok en hjemmedag. han gråt og gråt, men da jeg spurte om det var vondt sa han nei.. Jeg fikk roa han med å ha han på fanget og bare sitte å vugge leeenge..Lille venn! Vi gikk i vår seng og jeg la masse puter så han fikk det litt høyt, og han sovna der og sov jammen til halv tolv. Klokka var ni da jeg gikk med han til senga. den søvnen gjorde godt, men da han våknet vill han fortsatt ligge under dyna. Har jo ikke feber, bare veldig forkkjølet- så er kanskje litt kald. Lot han ligge og alt har gått i hans tempo. Vill ha egg til frokost/ lunsj..så han spiste to stk, og ikke noe annet. Bedre enn ikke noe i hvertfall!! Nå bader han med noen dinosaurer..Tror jeg holder han hjemme i morgen også, har jo blitt så kaldt og det er turdag for dem i morgen. Er han like ille, prøver jeg å komme til legen med han. I dag har jeg ikke bil- men i kveld kommer den tilbake. Endelig! jeg benyttet sovingen hans til å sove med, så jeg er helt uthvilt og i fin form i dag! Og magen synker mer og mer, buksa, samme som jeg hadde i går sklir liksom litt ned i dag. Hmm.. Endret 6. februar 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #438 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Blir nok hjemmedag for lille venn i morgen også. Han ville gjerne legge seg ved åtte, og sovna i løpet av ti minutter. Målte litt feber også..og den jævla hosten da- skjønner han blir sliten! Har spist litt middag, laks, poteter, gulrøtter og brocoli. Hans favorittmiddag, gikk mest grønnsaker, men det er jo også veldig nyttig så da. Har fått i seg mye drikke i hvertfall- går i eplejuice og saft ved sykdom her i huset. Jeg har fått igjen bilen min, hurra! naboen var her og passa Lukas mens vi henta den. Herlig å kjøre den hjem. Men nå skal vi selge den snart...trenger større bil. Var og prøvde en landcruiser av alle ting i går. Mannen får den til en kjempepris..men det er jo jeg som skal kjøre den..Litt uvant, men gikk jo greit. Blir antakelig den. Jeg har jo alltid syntes Jeep cherokee er kule, så det er kanskje kult med en sånn bil...Vetikke..Virket veldig kjekt for å ta ut barn ut og inn av seter i hvertfall, passe høyde liksom. Og så er den jo ypperlig opp bakken vår på vinterføret! Endret 6. februar 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 6. februar 2007 #439 Del Skrevet 6. februar 2007 Det virker veldig greit med høye biler når man skal sette barn inn og ut i barneseter. Og det blir jo noen runder med det... Håper Lukas blir bedre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #440 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Takk for det Siam, jeg og håper han blir bedre snart! Har ikke hørt noen hoste enda..krysser fingrene!!! Blir nok en landcruiser vi skal farte rundt i..spennende, kjøringa blir vel enklere når jeg blir kjent med bilen. Jeg tneker mest på parkring med det svære beistet..men da får jeg gjøre som etter jeg fikk lappen. Parkere laaangt unna der det ikke er noen andre nesten.. Og det gikk jo ganske fort over. Nå tar jeg kvelden. Med nytt se & hør på senga.. Endret 6. februar 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå