Gå til innhold

livet videre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fint at dåpen gikk bra. Gleder meg litt til det er overstått hos oss også, selv om det er moro å planlegge. Har kjøpt inn masse fint til å pynte bordet med, så jeg gleder meg til å dekke det.

Jeg kommer ikke inn på FB i dag! :frustrert:

Får håpe ikke Helena blir syk, det er så ille når de bittesmå er syke.

Ha en fin helg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var velidg koselig å pynte til dåp! :rødme: Så du kan glede deg, Siam- når er deres dag?

Jeg hadde kjøpt endel rosa til å pynte med ja! To lyserosa "løpere" i veldig tynt stoff, rosa stearinlys i lysekrone og i en 5- arma lysestake+ at jeg hadde andre lysestaker med hvite og rosa lys med smokk på- helt herlige, var visst nytt fra Løiten. Så hadde jeg lyserosa mini ildtopper i lyserosa potter, og så skåler med litt rosa steiner i bånn, vann og et rosa flytelys + margeritter. Hadde også kjøpt inn nye te- lysestaker med rosa dataljer. ( vanskelig å foklare, men ble lekkert...)

- er jo så mye fint i rosa nå, så jeg kunne bare kose meg å velge fritt da jeg kjøpte inn. Pynta til klokka to natt før søndag og fikk masse skryt for det på dagen. Det er jo koselig. ;)

-og stua skal forbli rosa en stund til, det passer fint. Vi har jo en prinsesse i huset! :rødme:

Lukas er like glad i søsteren sin, går ikke en dag uten at han sier- å så søt er hun ( litt i bakvendtland.. :legrine: )Han vet ikke hva godt han kan gjøre for henne, og det er helt herlig å se den omsorgen han har! Helt tydelig at Helena også kjenner igjen og er trygg på storebror, hun smiler masse til han. Og da blir hann jo så stolt!

Vi er våkne tidlige i dag. Var på 3 mnd kontroll i går og da fikk hun vaksine. Så kvelden ble veldig urolig, tydelig en reaksjon på den..Vanligvis våkner hun ved sju, men i dag fem over halv fem.. :sjenert: Ja, ja- jeg vet jo det er engangs tilfelle og da gjør det ikke så mye!

5625 g og 60 cm er målene for gårsdagen. Hun kommer seg! Var en annen jente som var 6800 der..født et par dager før bare..Til sammenligning var Lukas 4450 på den tiden, men han gikk det jo li tt lenger før vi oppdaget at han ikke la på seg.

-perfekte barn!

Helena ligger i lekegrinden, har i løpet av et par dager ppdaget gleden i å ligge der. Hun ser på en fargerik bok og drar litt i ulike leker. Ser at hun koser seg, og for oss som har hund er det viktig at hun kan være der litt også.

Hun oppdaget hånda si i går foresten :legrine: og imponerte med å nesten rulle rundt hos helsesøster..tidlig ute denne frøkna! Ligge på magenhar vært tøft pga lav kroppsvekt, men det går også bedre og bedre.

Nå begynner hun å bli trøtt hører jeg- da er det litt bæring som må til.. :sjenert:

Gjest Madden
Skrevet

Innom med en god :klem:

Så flott det hørtes ut med bordpynten til dåpen da! Imponert! :)

Jeg elsker å boltre meg i pynting av bord/lokale...så jeg gleder meg litt til dåp jeg altså! :ler: Vi har faktisk snakket litt om dåpen allerede..vi vet liksom ikke helt hvordan det skal gjennomføres..vet at mange leier dyre lokaler og enkelte i familien har det på restaurant..vi vet ikke helt, men regner med å ha det hjemme! Har jo veldig god tid til å planlegge sånt da :ler:

Håper dere nyter det fine sommerværet dere også!! :klem:

Skrevet (endret)

tror sannelig Helena ruller rundt snart, hun ruller og ruller til den ene siden. Er utrolig aktiv og litt gal, hyler og skriker av glede når hun ligger på teppet med noen leker! :rødme:

Morsomt å ha barn som er så ulike i utviklingen, Lukas var mer rolig ja, men nå er han høyt og lavt! :ler:

I dag er første dagen han er i bhg etter nesten to uker hjemme med vannkopper. Han vrengte av seg sekken og løp bort til barna sine. Herlig å se og jeg begynte nesten å sippe da flere av barna ropte hei Lukas da vi kom inn porten. Så hyggelig med velkomstkomite!! ;)

Mamma kommer og skal være her så jeg kan hente Lukas uten Helena, uheldigvis for henne sovnet Helena for en halv time siden og det er nok den lange dubben som er litt forsinket i dag..

Endret av Kipa
Skrevet

mommo har dne egenskapen at hun klarer å vekke samme hvor forsiktig hun tar på eller ser..så de fikk en kosestund mens jeg henta Lukas. Helena sovnet ikke før vi hadde gått en tur etter jeg og Lukas kom hjem, halv seks- blir det den lange dubben tro..?!

Skrevet

Så rart! Kaja er også en veldig livlig baby, noe Oliver ikke var.

Kaja snudde seg rundt for to uker siden, og jeg var mektig imponert. Hun har ikke gjort det igjen, da...

Og dåpsbordpynten din hørtes faktisk ganske lik ut som den jeg har tenkt på. Det tynne stoffet du hadde på midten av bordet, kjøpte du det på Løitens? Jeg kjøpte mitt der i alle fall, og rosa telys holdere, og servietter med smokk og sko på. Og glitterroser.

Skrevet

Er nok noe av det samme ja, Siam- er jo så utrolig mye fint å pynte med også! :)

Helena har vannkopper..det måtte jo komme... :forvirret: Spent på hvordan det utvikler seg, er foreløpig rundt ti bittesmå prikker...formen er bra, sovet fra halv ti i går til halv sju i dag :tommel: Det liker jeg.. ;)

Skrevet

Heisann,

kjekt å lese her inne.

Hørtes virkelig ut som et flott dåpsbord/-stue. Jeg husker jeg pyntet med noe rosa stæsj på Ingvild sin dåp, men at det liksom ikke kunne bli nok... ville egentlig hatt enda mer rosa rekvisiter enn jeg hadde kjøpt inn. Men det ble okay nok (tror jeg). Vi hadde ihvertfall veldig fint vær. Det er snart 3 år siden nå.

Lurte på en ting, Ingvild har ikke hatt vannkopper ennå. Dersom hun får det er det sånn at de må være hjemme i ca. 2 uker slik Lukas nå har vært?

Klem herfra, og spesielt stor godbedring hilsen til Helena

Skrevet (endret)

:klem: til de som er innom.

Jeg er ute i sola med Lukas! :sol:

Endret av Kipa
Skrevet (endret)

i dag er det 10 år siden jeg og mannen møtte hverandre :rødme:

- en fuktig kveld på by'n... ;)

Blir ikke mye feiring, Helena er jo full av vannkopper. Stakkar hun har 30- 40 bare i hodet og ansiktet og like mange på kroppen- overalt. mye mer enn Lukas hadde :tristbla: Jeg synes det var fælt med han også, men hun er jo bare en baby. Er helt på griner'n i dag jeg..mannen kjørte Lukas i bhg, vil ikke ta henne ut. Skulle visst ha mest mulig ro. Hun sovnet nå, etter å ha vært våken siden kvart over 5.

- lille vakre Helena min... :rødme:

Lukas fikk seg sykkel i går. Han ville så gjerne ha dne med i bhg..men det går jo ikke, go'e Lukas'en min. Får så vondt av han når han er lei seg- ekstra vondt av han etter han ble storebror..selv om han er like glad i Helena og like god som før!

Vi er litt bekymret for han. Han gikk jo ikke før han var 19 mnd, og da sa de at det var pga en tilstand som het noe med hypo..nervene var ikke vokst ut ordentlig..men det har vært dårlig oppfølging. Etter han begynte å gå, ingenting. Jeg nevnte det på H sin 3 mnd kontroll, vi har fått samme helsesøster- en ny og dyktig! En annen ting som også bekymrer oss er at han nekter å huske! Jeg vet ikke om noen barn om ikke vil huske, men han har aldri likt det. Når vi prøver- selv i bare litt fart, såvidt at det gynger begynner han å gråte..Jeg er redd det er noe med balansenerver eller noe slikt! :tristbla: Han har heller ike villet sykle, og er redd for høyder, liker ikke så godt å skli..han er også veldig forsiktig motorisk. Men løper, og klatrer i hvertfall!

Æsj, når jeg skriver blir jeg enda mer bekymra! :tristbla:

Men jeg fikk time hos helsesøster ( som ble rysta over null oppfølging!) og time hos lege på hs samme dag. Er veldig spent!

Skal også snakke med ped. leder på avd hans om evt observasjon i leken..

Endret av Kipa
Skrevet

Heisan Kipa!

Svarte deg om vannkopper på foreldre og småbarn- sida :klem:

Når det gjeld motorikken til Lukas høyrest det litt ut som Malin. Ho var og sein med å gå, men ikkje fullt så sein. Gjekk då ho var 15-16 mnd. Då ho begnte i barnehagen i fjor haust rett før ho blei 2 år såg eg at ho låg langt etter dei andre 2-åringane. Dette blei og tatt opp av ped-leder på foreldresamtale. Ho gjekk og sprang ganske stabbete. Og ho klarte ikkje å komme seg opp og ned av fortauskantar uten å sette seg ned. Når ho var ute og gjekk i skogen med barnehagen satte ho seg ned på rompa og akte seg nedover med ein gang det blei litt ulendt terreng. Ho turte heller ikkje å skli på rutsjebana og ville berre sitte i sånn babydisse. Eg fekk tatt røntgen av hoftene pga den stabbete gangen og fordi eg veit at vi har hofteleddsdysplasi i familien ,men dei fant ingenting.

I løpet av dette året i barnehagen har det meste blitt bedre. No kjem ho seg opp og ned av fortauskantar og klarar heilt fint å gå i skogen (ref. rømnings-episoden i dagboka mi ;) ). Men både eg og barnehagen syns fremdeles at ho spring veldig stabbete og ho er veldig forsiktig av seg når det gjeld klatring og hopping. Skal ta ei ny runde med helsesøster og fysioterapeut angåande springinga. Best å vere på den sikre sida!

Bra at Lukas blir fulgt opp! Mest sannsynlig er det jo ingenting og då er det greit å få det bekrefta slik at du ikkje treng å bekymre deg. Og dersom det skulle vere noko er det jo og greit å finne ut av det slik at han kan få trent opp motorikken dersom det er nødvendig!

Skrevet

Takk for hyggelig hilsen Hermione! :klem:

I går kveld var Helena litt urolig, og hadde litt feber. Hun sovnet for natten ved elleve og sov helt til sju idag. Er i bedre form i dag virker det som- ingen feber. Flere vannkopper -runder vel 200 snart om det ikke er gjort det. Slutta å telle... mest i ansiktet og hodet, halsen.

Vondt når barn er syke, spes baby som er så litne og hjelpesløs!

- men hun klarer seg bra, smiler og leker og er rimelig fornøyd til tross, go' jenta mi :rødme:

Lukas hadde hatt en kjempefin dag ho mommo i går, ble hentet av henne i bhg. Han sover enda...

Varmt og nydelig ute, men vi må være inne- så lenge Helena er våken i hvertfall. Heligdivs kort dag på mannen fredager :) Da skal jeg og lukas kjøpe bursdaggav til mommo og dra på jobben hennes og levere.

:sol:

Skrevet

Guess what... Mannen har fått vannkopper nå! han ringte nettopp hjem..spennende helg vi har i møte.. :sjenert:

Skrevet

Æsj, så kjedelig med vannkopper på alle mann. Og jeg forstår veldig godt at det er ekstra ille med Helena. Så små burde ikke være syke, stakkars. Men siden hun er i godt humør, så er det sikkert ikke så veldig ille. Får håpe det i alle fall.

Håper dere får en fin helg, til tross for kløende, røde prikker!

Skrevet

Huff, dette var kjedelige greier! God bedring til alle syke! :troest:

Skrevet

Takk for det La Traviata og Siam! :klem:

Helena roper.. ;)

Skrevet (endret)

Glemte å skrive i går..

Helena 3 måneder! :rødme:

Hun har sovet så godt begge disse nettene, våknet sju i dag. Ligger og pludrer med en bamse i lekegrinda, men er nok snart lei.. ;)

I går orka jeg ikke være i sola..fikk gjort masse , inne ,i stedet. Rydda og ordna. Trengs alltid her virker det som...

I dag skal jeg ligge på gresset og sove i sola når Helena dubber! :sol:

Endret av Kipa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...